Walter Gerritsen Speciality Dairy;

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Organisatiekunde.
Vertel mij wat! Het levensverhaal in palliatieve zorg
Guus van Laarhoven aan de slag met Nature’s Dairy
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Discipelschap.
Talenten boven water krijgen
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Tim Versluijs Leerdoelen.
Oplossingsgericht coachen
Brian Madsen “Melken uit hooi en gras van een natuurterrein met een mobiele melkrobot”
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Hoofdstuk 7 Risicomanagement
Invloed uitoefenen en toch erbuiten blijven..
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Koe & Ondernemer in Balans Jørn Kjær Madsen “Grote stappen veel resultaat”
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
. Mijn Toekomst/droom Door: Robin Schrooten..
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
Workshop ‘visieversneller’
Mijn Ogen.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Meer dan 200 loopbaanprofessionals doen mee! Dag van de Loopbaan Wat is de Dag van de Loopbaan? Op 27 september zetten ruim 200 Noloc erkend (register)
Organisatie analyse en concrete vervolgstappen
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
DOE HET ZELF PAKKET. Doe-het-zelfpakket Wat  Richtvragen  Voor (werkende) mantelzorgers  Werk- en mantelzorg zo optimaal mogelijk op elkaar afstemmen.
Van stal naar bord Ik maak een werkstuk voor plannex het gaat over het dier dat eerst op de boerderij lekker in het hooi graasde maar nu op je bord licht.
Donderdag 3 december Opening Waar staat Veluwe Portaal nu? Kans in de regio HR voorbeelden HR ontwikkelingen Dienstverlening Veluwe Portaal 2016.
Duurzaam voor Charlie 2015 Duurzaamheid verankeren in onze bedrijfs DNA/cultuur.
50.
Welkom ik maak me sterk.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Gelukzoekers vya 14 februari Valentijnsdag.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Wat zijn Drijfveren? Drijfveren zijn volgens TSI……………
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles.
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Voerbehoefte melkvee VE31/VE41.
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Voerbehoefte melkvee VE31/VE41.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Walter Gerritsen Speciality Dairy; “Wat ik doe moet nut hebben”

Specialty dairy door Walter Gerritsenen Wie ben ik Waarom kies ik voor Nut / Utility Mijn beeld van “specialty dairy” Het beeld geprojecteerd op mijn eigen bedrijf

Specialty dairy door Walter Gerritsen Wie is Walter Gerritsen? Getrouwd en 2 kinderen In maatschap met vader Mijn bedrijf in het kort: Melkveebedrijf in Beek Veel aandacht voor kwaliteit o.a. door werken volgens protocollen Net nieuwe stal “Wat ik doe moet nut hebben”

Specialty Dairy In het project Koe en Ondernemer in balans is het volgende plaatje ontwikkeld voor Specialty Dairy zoals dat er in 2025 uit zou kunnen zien. Deze presentatie gaat verder over de kansen die ik zie om een dergelijk systeem op poten te zetten en welke stappen ik daarvoor ga ondernemen.

Strategie van Walter Gerritsen Waarom kies ik voor Specialty Dairy Wat ik doe moet nut hebben Ik heb geen moeite om volgens protocollen te werken en dit zelfs verder door te voeren. Inzet van technologie spreekt me aan, zeker als je hiermee ook aan kunt tonen dat je volgens afgesproken procedures werkt.

Mijn ideaalbeeld van Specialty Dairy Mijn beeld van specialty dairy komt grotendeels overeen met het beeld dat het project opgeleverd heeft, met de volgende aanscherpingen: Ik zou het liefst voor de productie van (grondstoffen voor) medicijnen gaan. Het eindproduct bepaalt hoe de melk wordt geproduceerd: ik sluit niet uit om met genetisch gemodificeerde dieren te werken. Het is voor mij geen probleem dat de koeien jaarrond op stal zijn.

Mijn ideaalbeeld van Specialty Dairy Van suggereren naar garanderen: de monitoring (sensoren) van het productieproces is voor mij erg belangrijk, omdat ik op die manier daadwerkelijk aan kan tonen op welke manier er wordt geproduceerd (optimaal diermanagement): processen volgen in de koe, van bek tot uier en van bek tot kont. De kwaliteitscontrole van het aangekochte voer is ook cruciaal, dit betreft zowel positieve als negatieve eigenschappen. De communicatie met de consument is belangrijk: de webcam alleen is niet genoeg, want die geeft alleen feitelijke informatie. Er moet een goed opgezette film worden gemaakt, waarin duidelijk wordt gemaakt hoe goed een koe het in dit systeem heeft.

Mijn ideaalbeeld van Specialty Dairy Ik zie kansen voor investeringen door de medicijnindustrie (b.v. Bayer), ik vindt het wel belangrijk om zelf ook ondernemer te zijn: controller en directeur. Ik wil zelf overleg met potentiële klanten en verantwoording afleggen aan Raad van Commissarissen.

Van “rariteit” 2025 naar realiteit in 2015? De tijd is er nog niet rijp voor Realiteit 2015: mijn analyse van de omgeving. Melkprijs blijft stabiel Kosten stijgen Dus toename van omvang nodig om inkomen te behouden

Van “rariteit” 2025 naar realiteit in 2015? Mijn concrete strategie 2015 Bedrijf met > 400 koeien Grondgebonden Melkrobot en verdere automatiseringsystemen Een stap verder richting genetisch gemodificeerde koeien Produceren van melk met unieke gehalten / nutriënten Melkrobot selecteert specifieke melk van bepaalde koeien naar aparte tank 2 mans bedrijf

Kan ik dit en wil ik dit? Wil ik dit? Ik wil een goed rendement op mijn ingezette middelen en uren Ik vind processen die een neutrale kringloop hebben noodzakelijk Ik wil meer en voldoende ruimte hebben voor mijn gezin Ik wil niet alleen het aanspreekpunt in het bedrijf zijn Ik wil meer zien in de wereld dan alleen mijn eigen bedrijf Het omgaan met dieren vindt ik niet noodzakelijk

Kan ik dit en wil ik dit? Wat kan ik? Ik kan goed werk uitbesteden Ik kan goed overweg met automatisering en controle functies Ik kan goed netwerken Ik heb mijn bedrijfsvoering goed in de hand en kan technisch boven gemiddelde resultaten realiseren tegen een zeer lage kostprijs

Wat moet er daarvoor gebeuren? Melkfabriek moet behoefte hebben aan specifieke nutriënten in de melk Andere marktpartijen hebben bepaalde specifieke melknutriënten nodig voor hun productieproces Mogelijkheden genetisch modificeren van koeien verder ontwikkelen

Hoe pak ik dit aan? Ik maak bij de melkfabriek kenbaar dat ik mee wil doen in elke vorm van onderzoek / proef naar waardevermeerdering eigen melk Zoeken naar trajecten / partners / netwerken die in processen van waarde vermeerdering melk bezig zijn Actief energie (geld of inzet) steken in deelname aan innovatieve trajecten onderzoeken

Waar loop ik dan nu tegen aan? Meerwaarde melk Er is geen behoefte bij melkfabriek voor ander samengestelde melk De melkfabriek treedt nu op als producent van melkproducten en niet als intermediair van producenten van grondstoffen met specifieke nutriënten Genetische modificatie melkvee is nog niet toegankelijk voor individuele ondernemer Het houden van koeien is nu nog noodzakelijk

Waar loop ik dan nu tegen aan? Overige Nu is steeds groei nodig in omvang om inkomen te behouden Werk zal toenemen en moet overgenomen worden door automatisering en / of personeel Voldoende tijd voor gezin en flexibel zijn in management van bedrijf wordt nijpender Rendement voor ingezette middelen en uren in bedrijf is te laag