gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In deze presentatie kijk je naar een aantal filmpjes.
Advertisements

Gemaakt door : Randy²¹ en Lorenzo ²¹
Coloscopie in het SKB Week van de Darm Bron inhoud: www
Hoe ruim ik mijn kamer op?
Themaweek Water Sectie Techniek.
DE REGENBOOG Nederlands Oudste Nationale Eenheidsklasse heden.
Ren je rot! Dierenweetjes.
Ontdekkingsreizigers
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
Meten met Maten.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Spreekbeurt van Romy Vonk Gr 6M
Bij H2 §4.1 en § 4.3 landschappen NL.
Grote getallen Getallen groter dan vier cijfers schrijf je meestal in groepjes van drie. Je schrijft niet maar Dit spreek je.
Welkom bij de World Vision Quiz.
De kapitein.
dia's bij lessenserie Pythagoras ± v Chr.
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Hoofdstuk 1 Om te beginnen
Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
50 tot gasten Ruim parkeerplaatsen Slechts één uur rijden vanaf Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen AUTOTRON ROSMALEN.
Sinterklaas is verdwenen nergens te vinden nergens te zien Nam hij de benen, is hij hem geknepen, weggewaaid misschien?
De “Hellespont Alhambra” of “Ti Asia”.
Vervoer van eten en brandstoffen
Overal ter wereld schieten vrijheidsstrijders
Als de som en het verschil gegeven zijn.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Regels voor het vermenigvuldigen
Rekenregels van machten
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
(Kern4,Hoofdstuk6,nrs2.4en2.5)
Opdrachten Snelheid.
Opdrachten Snelheid.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Naam: Mijn hobby : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Het is groter dan een vliegdekschip met matrozen en officieren. Het kan containes vervoeren met 13 man Personeel.
Waarom heb ik hiervoor gekozen? Ik heb op de Rotterdamse haven gevaren en ik wou er zelf ook meer over weten.
Goedemorgen.
Christus centraal! “Ik had besloten u geen andere kennis te brengen dan die over Jezus Christus – de gekruisigde” Paulus in 1 Korintiërs 2 vers 2.
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Tianmen Mountains liggen in het noorden van de provincie Hunan, bij Dayong (China). Veel mensen denken bij Tianmen aan de beroemde Tiananmen Square, in.
Informatieavond OBS De Werkschuit
M,n Opa
Rekenen groep 4.
10 raadseltjes om jouw logica te testen !!!
Ongelijke verdeling 2 Als de som en de verhouding gegeven zijn.
Machtige machines ….
Toets 1 Examen Reinder Reen.
EVEN VOORSTELLEN.... VOLKSWAGEN GAAT DE COMPETITIE AAN MET DE CONCURENTIE ! ZE GEBRUIKEN DAARVOOR DE "NIEUWE" BUGATTI VEYRON.
Geloof in jezelf.
VERVOER VAN VOORWERPEN IN BEDRIJFSWAGENS. RISICO’S  Van de weg raken, uit de bocht vliegen;  Geraakt worden door rondvliegende losse delen;  Niet op.
VEILIG WERKEN OP HOOGTE HELLENDE DAKEN
Floodcom lesworkshop Hoofdpresentatie les
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Zeebenen Gezocht! Varen op zee, werken op een schip…
Gemaakt door: Enrico Stolwijk Rowan de Vries Daan Borger
Het is groter dan een vliegdekschip met matrozen en officieren. Het kan containes vervoeren met slechts 13 man Personeel.
Techniekanalyse Wat kun je verwachten na 4 keer op het ijs te hebben gestaan. Persoonlijk had ik al 7 jaar niet meer op de schaats gestaan. Maar na een.
Zwaartekrachtenergie contra Bewegingsenergie
Aardrijkskunde thema 3 de aarde beweegt
CONGO RIVER ONDERHOUD VAN DE VAAR ROUTE ANNO 2016.
Sluizen Inhoud: Sluizen in Wildervank Bovenste middelste benedenste verlaat.
Aardrijkskunde thema 3 de aarde beweegt
Klein vaarbewijs 6e bijeenkomst.
De werking van een sluis
Transcript van de presentatie:

gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. Heden op maandag 3 april 2017 om 01:32 gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. gred 1

Het grootste containerschip vanaf 2006 “ Ms Het grootste containerschip vanaf 2006 “ Ms. Emma Maersk “ een Deense rederij Geschat voor 14.500 containers , rederijen houden dit graag geheim Lengte 398 meter. Breedte 57 meter. Diepgang 16 meter. Hoogte van brug naar machinekamer 69 meter. Brug en machinekamer in het midden geplaatst.

Het beklimmen van het schip Via de zg. gangway

Kijkje in het ruim, containers onderdeks ca. 10 stuks hoog,bovendeks ca. 7 hoog. Elke containerplaats heeft drie nummers nl. in de lengte, breedte, hoogte van het schip.

Hand De ankerketting is ongeveer 250 meter lang. Anker zonder ketting weegt 30 ton.

Bulb steven, zit tegenwoordig op elk schip , het verminderd de weerstand van het schip in het water, afgekeken van de natuurlijke waterdruppel.

De bronzen scheepsschroef van € 1 miljoen weegt 120.000 kg. ,heeft een Bij max. 50 Km/uur en 110.000 pk is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. Bij max. 50 Km/uur en 110.000 pk is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. De bronzen scheepsschroef van € 1 miljoen weegt 120.000 kg. ,heeft een diameter van 9,5 meter en geeft het schip een snelheid bij 90 omw./ min. van 55 Km/uur met 110.000 pk. brandstofverbruik is dan 9000 liter per uur Inhoud eigen brandstof tank is 13.000 ton en kan dus ruim 55 dagen varen. .

Het zg. schroefwater achter het schip , dit verraad elk schip vanuit de lucht

Het nieuwe 2009 Italiaanse containerschip “ Ms Het nieuwe 2009 Italiaanse containerschip “ Ms. Beatrice “ kost 120 milj.euro. Geschikt voor ongeveer 14.000 containers Lengte 366 meter. Breedte 51 meter. Diepgang 16 meter. Met 90.000 pk heeft het schip bij gladde zee een snelheid van 45 Km/uur Hier machinekamer en brug gescheiden In 1966 eerste containerschip geschikt voor 600 containers in Rotterdam aangekomen. In 1967 : 6000 containers verhandeld in 2009 meer dan 7.000.000 containers.

Één schip van een serie van acht, van de Nederlandse maatschappij Nedlloyd Lengte 335 meter breedte 43 meter diepgang 14 meter In 2004 grootste schip met grootste motor, Nedlloyd in 2006 opgekocht door Deense Maersk , voor Nederland is dit nu vergane glorie voor grote schepen.

Container schepen varen vanuit de Oost naar Europa ongeveer 90 % vol, van Europa naar de Oost is dit ongeveer 60 % Nadeel van containers is, dat je ook lege containers moet vervoeren

Ook op zee kan het weer slecht worden

En dan krijg je water aan dek

Je kunt wel groot zijn, maar de natuur is het machtigst, dan zijn wij zo nietig

De neus in de golven terwijl de schroef achter, boven water slaat

Daar gaat die weer

Neus in en uit de golven is het zg. stampen van het schip

Als dit dagen duurt wordt je het wel beu, want het werk moet wel moeizaam doorgaan

Dit is het overhalen naar stuurboord van het schip, daarom moet je de zwaarste lading niet bovenop hebben

Dit is het overhalen naar bakboord, samen is dit het slingeren van het schip

Dit is het resultaat als er onderweg dit gebeurd

Alle containers zitten onderling met zg. koppelingen aan elkaar vast daarom spoelen ze ook wel eens met z’n drietjes aan.

. Deze is voor Hoek van Holland aangevaren door een vrachtschip ter hoogte van de machinekamer en deze dus water binnen kreeg, ligt hier in Rotterdam

Het zelfde schip nog op zee

Hier ook weer problemen.

Een container is 2,4 tot 2,9 meter hoog en mag maximaal 30 ton wegen Nu in rustig water na de storm Een container is 2,4 tot 2,9 meter hoog en mag maximaal 30 ton wegen

Ook weer het resultaat van een slingerend schip

Is niet de bedoeling dat je zo de haven binnenloopt

Containers hebben het soms zwaar te verduren, door de onderlinge koppelingen blijven de containers nog hangen.

Rommeltje aan dek.

Lossen moet hier eerst met een mobiele hijskraan

Hier is in Antwerpen het hele schip gekanteld en kijk je nu dus tegen de rode bodem.

De andere, walzijde van het gekantelde container schip

Hier heeft de wal container loskraan het begeven. Een loskraan kan ongeveer één container per minuut lossen, is afhankelijk waar de container op het schip staat bijv. onder of boven

Restant van de loskraan in het scheepsruim

Container schip in de sluizen van het Panama kanaal, meestal is een container 20, 40, 45 voet lang dit is resp. ca. 6, 12, 13,5 meter, breedte altijd 8 voet, 2,4 meter.

Het Panama kanaal geopend in 1914 is 81 Km.lang vaartijd ca. 9 uur.

Oude foto van de sluizen Er zijn drie sluizen achter elkaar die de schepen ca. 26 meter omhoog brengen Sluizen zijn 320 m. lang, 34 m. breed en 13 meter diep Kosten enkele doorvaart in 2009 klein schip € 40.000 , grote € 200.000 . Er worden nu naast oude sluizen nieuwe aangelegd met een lengte van 430 m. breedte 55 m. en diepgang van 18 meter

Schepen in de sluis worden hier vastgemaakt aan vier of zes locomotiefjes die de schepen in het midden van de sluis houden en met het schip meerijden naar de volgende sluis , het schip zelf help hierbij ietsje met z’n eigen motor

De sluizen uit en het Panama kanaal in.

Hoe meer loskranen boven het schip , des te eerder is het werk gedaan

Remmen is moeilijk Je kan de 42 voet nog lezen, dat wil zeggen hieronder zit nog 12,60 meter

Containerschip zag vrachtschip van rechts schijnbaar niet, ook hier een kwestie van proberen door te douwen.

Hier heeft de punt van een kleiner schip ingezeten, nu een beetje olie lekkage.

Zo hoor je niet binnen te komen, hier is de baas echt niet blij mee

Hier is echt geen haven

Wat zijn we nu weer aan het doen

Langs de rotsen moet je niet zijn, maar zo kom je wel van je lading af.

Zocht ook de haven en bril vergeten op te doen

Container inhoud kan soms ook ontbranden en steekt de rest aan.

Brandje is geblust

Brandje voor de brug gehad

Zicht in de brug na de brand

Zicht in het ruim met wat container resten

Nu weer raak op het voorschip

Wat is hier gebeurd ?

Hier schip met zg. katterug is niet goed, kan door verschillende oorzaken komen.

Schip kan ook breken, hier blijven beide helften gelukkig nog drijven

strand gevaren en dan met de hand gesloopt incl. zeer veel ongevallen. Slopen van een oud schip hier in India, schip wordt met volle kracht op het strand gevaren en dan met de hand gesloopt incl. zeer veel ongevallen.