gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. Heden op maandag 3 april 2017 om 01:32 gaan we als je hiervoor de tijd hebt, wat container schepen bekijken. gred 1
Het grootste containerschip vanaf 2006 “ Ms Het grootste containerschip vanaf 2006 “ Ms. Emma Maersk “ een Deense rederij Geschat voor 14.500 containers , rederijen houden dit graag geheim Lengte 398 meter. Breedte 57 meter. Diepgang 16 meter. Hoogte van brug naar machinekamer 69 meter. Brug en machinekamer in het midden geplaatst.
Het beklimmen van het schip Via de zg. gangway
Kijkje in het ruim, containers onderdeks ca. 10 stuks hoog,bovendeks ca. 7 hoog. Elke containerplaats heeft drie nummers nl. in de lengte, breedte, hoogte van het schip.
Hand De ankerketting is ongeveer 250 meter lang. Anker zonder ketting weegt 30 ton.
Bulb steven, zit tegenwoordig op elk schip , het verminderd de weerstand van het schip in het water, afgekeken van de natuurlijke waterdruppel.
De bronzen scheepsschroef van € 1 miljoen weegt 120.000 kg. ,heeft een Bij max. 50 Km/uur en 110.000 pk is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. Bij max. 50 Km/uur en 110.000 pk is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. is brandstofverbruik 11.000 liter per uur. De bronzen scheepsschroef van € 1 miljoen weegt 120.000 kg. ,heeft een diameter van 9,5 meter en geeft het schip een snelheid bij 90 omw./ min. van 55 Km/uur met 110.000 pk. brandstofverbruik is dan 9000 liter per uur Inhoud eigen brandstof tank is 13.000 ton en kan dus ruim 55 dagen varen. .
Het zg. schroefwater achter het schip , dit verraad elk schip vanuit de lucht
Het nieuwe 2009 Italiaanse containerschip “ Ms Het nieuwe 2009 Italiaanse containerschip “ Ms. Beatrice “ kost 120 milj.euro. Geschikt voor ongeveer 14.000 containers Lengte 366 meter. Breedte 51 meter. Diepgang 16 meter. Met 90.000 pk heeft het schip bij gladde zee een snelheid van 45 Km/uur Hier machinekamer en brug gescheiden In 1966 eerste containerschip geschikt voor 600 containers in Rotterdam aangekomen. In 1967 : 6000 containers verhandeld in 2009 meer dan 7.000.000 containers.
Één schip van een serie van acht, van de Nederlandse maatschappij Nedlloyd Lengte 335 meter breedte 43 meter diepgang 14 meter In 2004 grootste schip met grootste motor, Nedlloyd in 2006 opgekocht door Deense Maersk , voor Nederland is dit nu vergane glorie voor grote schepen.
Container schepen varen vanuit de Oost naar Europa ongeveer 90 % vol, van Europa naar de Oost is dit ongeveer 60 % Nadeel van containers is, dat je ook lege containers moet vervoeren
Ook op zee kan het weer slecht worden
En dan krijg je water aan dek
Je kunt wel groot zijn, maar de natuur is het machtigst, dan zijn wij zo nietig
De neus in de golven terwijl de schroef achter, boven water slaat
Daar gaat die weer
Neus in en uit de golven is het zg. stampen van het schip
Als dit dagen duurt wordt je het wel beu, want het werk moet wel moeizaam doorgaan
Dit is het overhalen naar stuurboord van het schip, daarom moet je de zwaarste lading niet bovenop hebben
Dit is het overhalen naar bakboord, samen is dit het slingeren van het schip
Dit is het resultaat als er onderweg dit gebeurd
Alle containers zitten onderling met zg. koppelingen aan elkaar vast daarom spoelen ze ook wel eens met z’n drietjes aan.
. Deze is voor Hoek van Holland aangevaren door een vrachtschip ter hoogte van de machinekamer en deze dus water binnen kreeg, ligt hier in Rotterdam
Het zelfde schip nog op zee
Hier ook weer problemen.
Een container is 2,4 tot 2,9 meter hoog en mag maximaal 30 ton wegen Nu in rustig water na de storm Een container is 2,4 tot 2,9 meter hoog en mag maximaal 30 ton wegen
Ook weer het resultaat van een slingerend schip
Is niet de bedoeling dat je zo de haven binnenloopt
Containers hebben het soms zwaar te verduren, door de onderlinge koppelingen blijven de containers nog hangen.
Rommeltje aan dek.
Lossen moet hier eerst met een mobiele hijskraan
Hier is in Antwerpen het hele schip gekanteld en kijk je nu dus tegen de rode bodem.
De andere, walzijde van het gekantelde container schip
Hier heeft de wal container loskraan het begeven. Een loskraan kan ongeveer één container per minuut lossen, is afhankelijk waar de container op het schip staat bijv. onder of boven
Restant van de loskraan in het scheepsruim
Container schip in de sluizen van het Panama kanaal, meestal is een container 20, 40, 45 voet lang dit is resp. ca. 6, 12, 13,5 meter, breedte altijd 8 voet, 2,4 meter.
Het Panama kanaal geopend in 1914 is 81 Km.lang vaartijd ca. 9 uur.
Oude foto van de sluizen Er zijn drie sluizen achter elkaar die de schepen ca. 26 meter omhoog brengen Sluizen zijn 320 m. lang, 34 m. breed en 13 meter diep Kosten enkele doorvaart in 2009 klein schip € 40.000 , grote € 200.000 . Er worden nu naast oude sluizen nieuwe aangelegd met een lengte van 430 m. breedte 55 m. en diepgang van 18 meter
Schepen in de sluis worden hier vastgemaakt aan vier of zes locomotiefjes die de schepen in het midden van de sluis houden en met het schip meerijden naar de volgende sluis , het schip zelf help hierbij ietsje met z’n eigen motor
De sluizen uit en het Panama kanaal in.
Hoe meer loskranen boven het schip , des te eerder is het werk gedaan
Remmen is moeilijk Je kan de 42 voet nog lezen, dat wil zeggen hieronder zit nog 12,60 meter
Containerschip zag vrachtschip van rechts schijnbaar niet, ook hier een kwestie van proberen door te douwen.
Hier heeft de punt van een kleiner schip ingezeten, nu een beetje olie lekkage.
Zo hoor je niet binnen te komen, hier is de baas echt niet blij mee
Hier is echt geen haven
Wat zijn we nu weer aan het doen
Langs de rotsen moet je niet zijn, maar zo kom je wel van je lading af.
Zocht ook de haven en bril vergeten op te doen
Container inhoud kan soms ook ontbranden en steekt de rest aan.
Brandje is geblust
Brandje voor de brug gehad
Zicht in de brug na de brand
Zicht in het ruim met wat container resten
Nu weer raak op het voorschip
Wat is hier gebeurd ?
Hier schip met zg. katterug is niet goed, kan door verschillende oorzaken komen.
Schip kan ook breken, hier blijven beide helften gelukkig nog drijven
strand gevaren en dan met de hand gesloopt incl. zeer veel ongevallen. Slopen van een oud schip hier in India, schip wordt met volle kracht op het strand gevaren en dan met de hand gesloopt incl. zeer veel ongevallen.