Een kijkje in de schatkist…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelling en Schrijven en formuleren hoofdstuk 1,2&3
Advertisements

Voorlichting over de taalontwikkeling
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Praten met kinderen over de wereld !
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Welkom in de ‘Plop’klas
Briefconventies 6 januari 2014
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Informatieavond groep 3 / 5b september 2013
tekstbegrip Probleem; hoeveelheid vragen bij tekst.
De beste manier om woorden aan te pakken…
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Informatieavond groep 3 WELKOM
WELKOM OP TOV!.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Voorlichtingsavond groep 3
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Hoofdstuk 2 Je eigen tijd.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Schrijven met een strategie
preek over Deuteronomium 6:20-25
Opstel schrijven.
Hoofdstuk 3 Inleiding Recht
Copyright © Stichting Jeugdsport stichtingjeugdsport.nl.
Een werkstuk maken.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Protestantse gemeente
Thema 4 Jezus volgen.
Blok 6.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Hoe leer je geschiedenis?
Welkom in groep 1/2B.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Startzondag-viering ‘Goede buren‘
Welkom.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Project: pedagogisch werken in de wijk.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Methodiek: Plancyclus
2 Het verhaal van Maarten en zijn mama 3 Reacties van Maartens mama “ o nee ” : mond-vol-tanden, verbijstering “ plichtmatig ” : de vraag ernstig nemen.
Woordjes leren.
Dingen in de kring van nonverbaal naar verbaal en weer terug Suzanne van Norden en Lucie Visch Workshop Een vluchteling / asielzoekerskind in de groep.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Beter omgaan met ruzies
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Creatief schrijven.
De Geleide samenvatting
Overtuigende tekst/betoog
Reflecteren even pas op de plaats
Week 1, les 5.
Gebedsboom Filippenzen 4:6
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
welkom op onze Koffieochtend Plagen & Pesten
Nee Zeggen!.
Voorlichtingsavond groep 3
Een instructie schrijven
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Wist u dat : Het over 23 dagen kerst is?
Transcript van de presentatie:

Een kijkje in de schatkist… Wat zal er in zitten?

Bijbelleeractiviteit Indeling van een les: Welkom Zingen Vertelling Bijbelleeractiviteit Gevonden schat

Even prikkelen en nieuwsgierig maken. Welkom Aan het begin van de les wordt er iets gedaan/gezegd/getoond wat met het onderwerp van de les te maken heeft. Even prikkelen en nieuwsgierig maken.

Voorbeeldles OMGAAN MET JE BROER OF ZUS Welkom: Ieder kind krijgt bij binnenkomst 1 of meer stroken. Schrijf op elke strook de naam van broer en/of zus. Wie geen broer of zus heeft schrijft een andere naam op. De kinderen leggen de stroken onder hun eigen stoel.

We zingen elke keer een lied. Dit kan een herhaling zijn van een lied of een nieuw lied wat aansluit bij het onderwerp.

Voorbeeldles OMGAAN MET JE BROER OF ZUS Zingen Het schatkistlied

In elke les komt een Bijbelverhaal of een Bijbelgedeelte aan de orde. Vertelling In elke les komt een Bijbelverhaal of een Bijbelgedeelte aan de orde. Dit verhaal of gedeelte kan op verschillende manieren worden aangeboden.

Voorbeeldles OMGAAN MET JE BROER OF ZUS Een vertelling van het verhaal van Kaïn en Abel.

Bijbelleeractiviteit Door zelf met een onderwerp aan de gang te gaan, kan een kind zelf de betekenis van een Bijbelverhaal of een antwoord op een probleem vinden. Elke activiteit heeft een directe relatie met de les. De activiteiten zijn: Feiten en informatie verzamelen Kinderen helpen zich te uiten in woorden of creatieve bezigheid

Voorbeeldles OMGAAN MET JE BROER OF ZUS Alle kinderen pakken de stroken onder hun stoel vandaan. Bij elke naam mogen de kinderen iets schrijven, iets positiefs. Hang daarna alle stroken op in het lokaal. Daarna een gezamenlijke brainstorm: Noem zoveel mogelijke manieren om voor je broer/zus te zorgen

Gevonden schat De les eindigt met een Bijbeltekst en een kort gesprek over het onderwerp.

Voorbeeldles OMGAAN MET JE BROER OF ZUS Tekst uit Gal. 6:2 “U moet elkaars moeilijkheden verdragen”. Bespreken met de kinderen; -waar hebben ze ruzie over met broer/zus -wat doe je als je boos bent? -wat doe je om het weer goed te maken?

De kinderen gaan terug naar de kerkzaal.