Technology in the classroom Leiden, 31 maart 2014
Jean Baggen Leraar Economie en Management & Organisatie Sint-Maartens College, Maastricht Vakdidactiek voor beide vakken Radboud Universiteit Nijmegen
Learning by doing Deze workshop: Het programma Socrative: jullie gaan een Space Race doen van 12 vragen over economie en m&o. Het programma Kahoot: jullie gaan een Quiz doen van 12 vragen over economie en m&o. Verschillen tussen beide programma’s en mogelijkheden in de klas Learning by doing
Het tempo is niet van belang. Het gaat om de juiste antwoorden in deze Space Race. De raket die het verst komt is van het team met de meeste juiste antwoorden. Tempo wordt bepaald door de docent. Per vraag is slechts een aantal seconden tijd voor de studenten. Hoe sneller je leerlingen antwoorden, hoe meer punten ze krijgen.
Als je een account hebt aangemaakt krijg je als docent een ROOM NUMBER De leerlingen moeten bij het inloggen dit roomnumber invoeren. Bij iedere Quiz krijgen je leerlingen een GAMEPIN.
http://socrative.com Of meteen een student login: http://m.socrative.com https://create.kahoot.it De studenten gaan naar: https://kahoot.it