Technology in the classroom

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maartens College 27 april 2012
Advertisements

Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
A CCOUNT AANMAKEN BIJ BADMINTON V LAANDEREN
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Het klaslokaal 2.0.
Workshop Vakdidactische dag 23 mei 2014
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Edukans 4 april 2017.
Ik hou van Holland spel!.
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Rashida Abdoelkadir & Noureddine El Amiri
Welkom op de voorlichtingsmiddag
Google Apps Implementatieproject binnen het team Toerisme ROC Aventus.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Learning by sleep.
VOORLICHTINGSAVOND KLAS 3 VWO PROFIELKEUZE PROFIELKEUZE Keuzebegeleiding Mentor Qompas ProfielKeuze Decaan Voorlichtingsavond Dinsdag 25 november.
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
met studievaardigheden
Honoursprogramma voor propedeusestudenten
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Practicum Medische Biochemie Invoer resultaten via het web Lab. Medische Biochemie & Klinische Analyse.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Werken met de e- learning alcohol snel aan de slag voor docenten voortgezet onderwijs.
Dirk Jan van den Berg, Voorzitter College van Bestuur TU Delft. De Kracht van Delft editie 2008 TU-Delft – Kracht van Delft 2008.
Conference Positive Management & 19 November.
Trends 4 Trends in onderwijs & adolescentie Hafida El-Gharbaoui.
Michelle Nekeman RSG de Borgen – Leek Docent Engels.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Vakdidactiek 30 september Programma Waarom aandacht besteden aan voorkennis? Hoe krijg je lln aan het ‘hardop denken’? Wat is een conceptcartoon?
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Een frisse blik op de les Lotte van Kempen.
Schatronde.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
& 23 maart bijzonder lectoraat revalidatie b eter snappen, meten en beinvloeden van sociaal en maatschappelijk participeren onderzoek.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
VOORLICHTINGSAVOND MAVO 3 7 maart 2016 RGO Middelharnis.
Programma Hoe bestel je de leerlinglicenties
ICT toepassen in de wiskundeles
Touroperator SunShine
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Docentvaardigheden ICT
Woorden 3.3 Woorden 1 en woorden 2.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
WELKOM.
Welkom Havo 5..
Indeling groepen Groep 1: Groep 3: Rosemarin Marlou Kerstin Ilse Amber
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Docent economie en bedrijfseconomie Trevianum scholengroep, Sittard
Kennisclip Web toepassingen
Sleutels, codes en aanwijzingen
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
De Radboud Kids: Meet the professor quiz
Rekenen in andere vakken
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
De juiste voorbereiding voor het examen Economie en Ondernemen
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Transcript van de presentatie:

Technology in the classroom Leiden, 31 maart 2014

Jean Baggen Leraar Economie en Management & Organisatie Sint-Maartens College, Maastricht Vakdidactiek voor beide vakken Radboud Universiteit Nijmegen

Learning by doing Deze workshop: Het programma Socrative: jullie gaan een Space Race doen van 12 vragen over economie en m&o. Het programma Kahoot: jullie gaan een Quiz doen van 12 vragen over economie en m&o. Verschillen tussen beide programma’s en mogelijkheden in de klas Learning by doing

Het tempo is niet van belang. Het gaat om de juiste antwoorden in deze Space Race. De raket die het verst komt is van het team met de meeste juiste antwoorden. Tempo wordt bepaald door de docent. Per vraag is slechts een aantal seconden tijd voor de studenten. Hoe sneller je leerlingen antwoorden, hoe meer punten ze krijgen.

Als je een account hebt aangemaakt krijg je als docent een ROOM NUMBER De leerlingen moeten bij het inloggen dit roomnumber invoeren. Bij iedere Quiz krijgen je leerlingen een GAMEPIN.

http://socrative.com Of meteen een student login: http://m.socrative.com https://create.kahoot.it De studenten gaan naar: https://kahoot.it