Informatieavond 3 Groep 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Groep 5 Kimm Maarten.
Welkom in groep 4/5 Fijn dat u gekomen bent!.
Welkom op de informatieavond van groep 7!
Op naar groep 8! Entreetoets Groep 7.
Welkom in groep 3 M. Aantjes E. de Boon D. Alderliesten
Informatieavond 2 Groep 3.
Informatieavond unit 3 Maansteen, Zonnesteen en Aventurijn
bij juf Ineke en juf Caroline
Duidelijk schrijven voor iedereen
Welkom.
Informatieavond 3 Groep 3.
Welkom op de informatieavond
Informatieavond Groep 4 Flamingo’s 2013/2014.
Informatie-avond Groep 3/4
Informatie avond groep 3
Welkom op de informatieavond van groep 7
Informatieavond Pelikanen
Welkom Op de informatieavond van groep 6. Nieuwe leerkracht Ervaring Omgang kinderen Thuis Kind op de eerste plaats Afspraak met de leerkracht Gymkleding.
Fonemisch bewustzijn / aanvankelijk lezen Groep 1 t/m 4
Informatieavond unit 3 Maansteen en de Zonnesteen
Hoe volgen wij de kinderen?
Welkom op de ouderavond van de groepen 3 op basisschool de Berensprong
Leerlijnen in relatie met de methode
Informatieavond groep 4
Structureel Coöperatief Leren
Welkom in groep 3 en 4.
Informatieavond groep 3
Welkom in groep 3 en 4.
INFORMATIEAVOND GROEP 3/4
Ouderavond De Kameleon 15 april 2014
Op weg naar het voortgezet onderwijs
Op de informatieavond van groep 6
Instructiegroep 4 Ouderkring 16 september 2014
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Ouderavond voortgezet aanvankelijk technisch leesonderwijs
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Informatieavond groep 4-5
‘Leren lezen doe je samen’ Groep 3 en 4
Informatie groep
Welkom op de informatieavond van groep 7
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Op de informatieavond van de groepen 5
Info avond groep 3 17 september 2015
ouderavond groep 3 - lezen
GROEP 8.
Welkom Natasja Berkhout, Frans van Eeden en Kim Legerstee
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
DAG VAN HET LEREN Hoe komt zo'n taal eigenlijk in je hoofd? door Henk Wolf.
Informatieavond groep 3/4
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag sta ik juf Hilde voor de klas. Op vrijdag staat.
Instructiegroep 4 Ouderkring 29 september 2014 Leerkrachten: Debby Kanters (ma-di) José van Doorn (wo-do-vrij) Lio-stagiaire Pabo: Maartje Bekkers (ma-di)
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Welkom Presentatie door Nieuwsbegrip en leesproblemen Zo spreekt de tekst boekdelen Machteld Bakker en Annemarie Moeskops.
Informatieavond groep 3
Centraal Examen Nederlands
Informatieavond Groep 4.  Technisch Lezen, Methode “Leeslijn” – 4 x per week  Begrijpend Lezen, Methode “Tekstverwerker” – 1 x per week  Vrij Lezen.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Groep 3 Begrijpend luisteren Begrijpend lezen
Presentatie ouderbijeenkomst
Welke rekendoelen staan er centraal de komende periode?
Ouderpresentatie Welke rekendoelen staan er centraal de komende periode? Hoe gaan we om met hygiëne en het wc-gebruik?
Informatieavond Groep 4.
Informatieavond groep 5
Circuit en hoeken.
Vrijdag 17 februari 2017.
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Welkom op onze informatieavond
groep 5 …………………….…….…….…….…….…….……...
Spellied aai, ooi, oei eeuw, ieuw.
Transcript van de presentatie:

Informatieavond 3 Groep 3

Wat gaan we bespreken Doelen waar we aan gaan werken van taal en rekenen Cito-toetsen van juni Leerondersteuning voor thuis

Doelen van taal Kern 10: Correct en vlot lezen van woorden met uw, eeuw, ieuw, Tweelettergrepige woorden met een open lettergreep lezen, zoals bomen. Korte eenvoudige zinnen en teksten lezen en begrijpen. Verwijswoorden lezen en begrijpen. Letterlijke en denkvragen over een tekst beantwoorden, conclusies trekken, informatie uit een informatieve tekst halen. Eenvoudige, klankzuivere mkmm, mmkm, mmkmm woorden schrijven. Woorden schrijven die beginnen met sch.

Doelen van taal Kern 11: Correct en vlot lezen van tweelettergrepige woorden met een open lettergreep en een lettercluster vooraan, zoals dromen, schuren. Woorden met lijk, tig of ing achteraan. Drielettergrepige samenstellingen lezen, zoals appeltaart Eenvoudige, klankzuivere mmkmm woorden schrijven, zoals plant Woorden schrijven met nk, ng, Klankzuivere tweelettergrepige samenstellingen schrijven, zoals voetbal.

Doelen van taal Kern 12: Correct en vlot lezen van drielettergrepige samenstellingen. Correct schrijven van eenlettergrepige woorden de eindigen op een lettercluster met tussenklank, zoals film Correct schijven van frequent gebruikte woorden met aai, ooi, oei, zoals mooi. Kern 12 is eigenlijk een herhaling van de geleerde stof.

Doelen van rekenen Blok 10: Rekenen in tabellen. Staafgrafieken maken en aflezen. Rekenen met geld. Blok 11: Rekenen t/m 20 in somnotatie Getallen structuren op basis van tientallen en lossen. Blok 12: Hele uren aflezen op een klok Het beheersen van het rekenen tot 10. (toets) Het beheersen van de getallenlijn tot 50.

Cito-toetsen juni Rekenen en wiskunde Begrijpend lezen Spelling Woordenschat Leestechniek DMT DAT t/m 10

Cito begrijpend lezen 50 vragen, verdeeld over 2 dagen. Soorten vragen: Zoek de eerste zin in een verhaaltje van 4 zinnen. Welk woord past het beste op de opengelaten plek. Letterlijke vragen uit de tekst beantwoorden. De dag erna krijgt het kind vervolg 1 of 2.

Cito spelling 7 categorieën: - mkm woorden, zoals boom en bal. - mmkm of mkmm woorden, zoals drop en fiets. - mmkmm woorden, zoals klomp en plant - Woorden met een tussenklank die niet geschreven wordt, zoals park en melk. - Woorden met meer dan 2 medeklinkers na elkaar, zoals korst en strik. - Woorden met sch of schr, zoals schaal en schrik. - Woorden en ng of nk, zoals bang en flink.

DAT (diagnostische automatiseringstoets) t/m 10 De leerkracht leest de sommen voor. De leerlingen krijgen 3 seconden de tijd om het antwoord op te schrijven. Dit moet uit het hoofd! Ze mogen hier niet meer op hun vingers rekenen. De leerkracht gaat dan verder naar de volgende som. Het zijn sommen t/m 10 Het zijn + en – sommen. Eerst + en dan -, dus niet door elkaar.

Stichting de Katrol: Leerondersteuning voor thuis.