Exxellence Group Maarten van der Hoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waar gaat het over: grootschalige kaarten
Advertisements

Het Handelsregister Themadag VIAG 21 maart 2014
Informatiebeveiliging
Zonder BGT werkt de gemeente niet
MT Zuid André Plat.
Gedeelde kennis verbindt meer
Digitale dienstverlening
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Zaakgericht Werken.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Overheid heeft Antwoord © GEOZET - Workshop GIDEON 14 oktober 2009 Paul Francissen.
Zaakgericht werken in samenhang
BAG - WOZ, planning en commitment
Bedrijfspresentatie.
Platform Afnemers De weg naar Modernisering GBA
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
(Interactieve) voormeldingen
Distributie van basisgegevens via webservices
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Publieke Dienstverlening ‘op de kaart’
Stelling: Het duale stelsel WAS een goed idee
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Elektronische dienstverlening in de lift
Digitaal inschrijven VO
Coördinatiecel Vlaams e-government Slide 1 Stellingen workshop digitale stedenbouwkundige vergunningen.
Basisregistratie Ondergrond
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Pilot WOZ Verbeteren objectkenmerken Roadshow Eindhoven 19 september 2012.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
3D Topografie bij Rijkswaterstaat Paul van Asperen (RWS-AGI) Louise de Jong (RWS-AGI) Edward Verbree (TU Delft) Jeroen van Winden (ESRI NL) GIN studiedag.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
KCC4ALL.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Aan de slag met Stelselpedia
Digitaal mei 2014.
Producten & Werkprocessen
Module 7 – Hoofdstuk 2 Data Flow Diagram.
Update Implementatie en beheer
Burger een elektronische brievenbus waarin de burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen de tool is zo ontworpen.
Rob van de Velde, Geonovum Geeft GIDEON de samenhang die nodig is voor samenwerken ? Doelmonitoring GIDEON, 14 oktober 2009.
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer.
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
BsGW en MijnOverheid BsGW / MijnOverheid
BGT- & Geo- Cartoons Jaarbeurs Overheid 360° 22 & 23 april 2015 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Basisregistratie Grootschalige Topografie. Programma Stelsel van Basisregistraties Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) De BGT keten Bronbestanden.
De BAG als klus Een Quick Fix voor gemeenten die gaan voor een 5,5 bij de audit.
VeiligheidsRegioTwente
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
GBKN en Authentieke Registraties
Landelijke Voorziening Bekendmaken en Beschikbaar stellen Wat is het, hoe werkt het en wat moet u doen? Versie: 12 januari 2019 Titel: bereik vergroten?
Digitaal stelsel in de praktijk
Basisinformatie Gegevensmanagement van sectoraal naar integraal
Transcript van de presentatie:

Exxellence Group Maarten van der Hoek

Over Exxellence Group

De klantgerichte overheid ….Inwoners, bedrijven en instellingen wensen naar eigen keuze niet alleen op traditionele wijze maar ook op digitale wijze, ongeacht tijdstip en plaats diensten en producten van de gemeente af te kunnen nemen. Bovendien willen ze niet onnodig om gegevens worden bevraagd als die gegevens reeds binnen de overheid beschikbaar zijn (omdat ze al eerder aangeleverd zijn) …..

Samenwerking Steeds meer overheden (gemeenten, waterschappen, provincies) werken samen op specifieke vakgebieden. In veel gevallen start deze samenwerking op het gebied van waarderen, heffen en innen. Voorbeelden van dergelijke organisaties: - Gemeentelijk Belastingkantoor Twente - GBLT (Gezamenlijk Belastingkantoor Lococensus-Tricijn)

Informatie huishouden Bij multichannel dienstverlening en de ontsluiting van basisregistraties (bouwstenen van het NUP) ontstaan meerdere uitdagingen, waaronder: Kanaalonafhankelijke ontsluiting van gegevens naar burgers en bedrijven (inzien taxatieverslag, inzien gecombineerde aanslag, en status van bezwaar). Het eenmalig opslaan en meervoudig gebruik van gegevens uit basisregistraties (koppeling BAG en WOZ)

Kanaalonfhankelijkheid Elektronische formulieren via internet Elektronische formulieren via intranet Telefoon / callcenter Fysieke balie Mobiel Post Chat

Functionele architectuur

Gebruik basisregistraties Het landelijk stelsel van basisregistraties is zodanig van opzet dat gegevens eenmalig worden geregistreerd en meervoudig worden ontsloten/gebruikt. Deze gegevens worden niet alleen inzichtelijk gemaakt aan burgers en bedrijven, maar worden ook ingezet voor de interne procesafhandeling. Voor het waarderings-, het heffings- en het invorderingsproces is betrouwbare (volledige, juiste en actuele) informatie uit de BAG cruciaal.

Presenteren basisgegevens Basisgegevens kunnen worden gepresenteerd aan burgers en bedrijven. Gegevens uit de BAG en de WOZ kunnen worden gebruikt voor het weergeven van het object en de waardering. Mogelijkheden: Inzien taxatieverslag Inzien gecombineerde aanslag Eigen object en referentieobjecten zijn beschikbaar

Functionele architectuur

Distribueren basisgegevens Vanuit een bron systeem (BAG) worden mutaties verstuurd naar een afnemer (WOZ). Door configuratie van regels in het datadistributiemechanisme wordt aangegeven welke systemen als bron zijn geidentificeerd of als afnemer. In het datadistributiemechanisme wordt er gewerkt met afnemerindicaties, waarbij een afnemer bij een informatieobject aangeeft voor welke categorie deze kennisgevingen en wijzigingen wil ontvangen. Afhankelijk van de geconfigureerde rechten worden de uit de bron ontvangen kennisgevingen aan de afnemers toegestuurd

Opvragen basisgegevens Wanneer een taakapplicatie bijvoorbeeld een nieuwe cliënt of aanvrager op wil voeren in de eigen gegevensopslag moet deze die gegevens eerst opvragen bij de basisregistratie (in de lokale- of landelijke- registratie). Voor deze gegevensvragen worden de taakapplicaties aan de Universele Gegevens Interface (UGI) gekoppeld. Het is voor de taakapplicatie niet meer noodzakelijk te weten waar deze gegevens vandaan moeten komen, de UGI gaat op basis van de vraag en de geconfigureerde regels op zoek in de beschikbare bronnen en levert een antwoord.

Distribueren basisgegevens Basisregistratie Landelijke Voorziening webservices Mutatieberichten Databroker Datadistributie UGI Universele Gegevens Interface Datadistributie database Zoek meervoudig Zoek enkelvoudig Ontvang mutatiegegevens Zet/verwijder afnemerindicaties Applicatie Gegevensopslag

Distribueren basisgegevens Bronnen Afnemers MidOffice Broker Datadistributie B1 A1 B2 A2 B3 A3 Gegevensmagazijn Personen BAG Werknemers B4 A4 Aparte processen Data Distributie Mechanisme Gegevensopslag

Mobiel werken

Samenwerken en innoveren

Dank voor uw aandacht! Vragen? Vragen! Welbergweg 80-84 Postbus 768 7550 AT Hengelo (Ov.) +31 (0) 74 2594008 info@exxellence.nl Dank voor uw aandacht! Vragen? Vragen! www.exxellence.nl Partner voor elektronische dienstverlening