Wie heeft de stickers van de juf gepakt?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Een, twee, een, twee! Wie lopen daar in de badkamer? Netjes in de rij? Het is familie spin. Voorop loopt Vader spin. Zijn snor steekt trots in de.
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien. Het zijn zoekplaatjes. Elk plaatje heeft een verhaal. Verhaaltjes over God, die één.
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2 thema werk en vrije tijd.
Opkomen voor jezelf.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Niet echt maar mama zei dat ik naar school moest *hoest* *hoest*
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De professor Er was eens een professor zijn naam was Einstein. Einstein had een laboratorium met allemaal flesjes,drankjes en soms ontplofte er zomaar.
BEROEP VAN JE PAPA.
Woorden en tijd.....
Vraag het maar als je jarig bent
Powerpoint gemaakt door
De beloning van de dwerg
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
De mayonaisepot en de koffie
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Ja hoor Power Po(i)ntje Is weer bezig geweest.
Sinterklaas 2006/2007 Annie M.G. Schmidt school. Kinderen van de Petteflet “Kinder Opvang Esrein” hebben ook Sinterklaasfeest.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
die niet om jou zou huilen.
Nieuwe buren deel 1 Gemaakt door; Aquinnah, Cédrick, Peter, Sarah Niveau 7.
Groep 1/2c speelt verstoppetje Groep 1/2 c speelt verstoppertje Door: groep 1/2c en de juffen.
Gedachten bij het ouder worden.
Ik voel me zo alleen !.
Meneertje Blij en Somber
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Yes mama mijn eerste dag naar school. Ja je mag naar juf Mieke
Voorstellingsbrief Naam; Maaike Reimerink ben 16 Zit op praktijkschol de Wheemergaarden in klas 4a .Ik ga jullie nu wat vertellen over mijn stage .Ik ben.
Ik ben Bob..
Terugblik op de Toermalijn
Huil niet om iemand, die niet om jou zou huilen.
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen?
Iedereen coach naar Jef Clement.
Geluid aan.
De gestolen portemonnee
Spelregeltest Oliveo Handbal
Interpreteren van data
Vreemd. Theo, een nog vitale al wat op leeftijd gekomen heer loopt een stukje over het naaktstrand. Een vrouw spreekt hem aan. Mijnheer, mag ik U een wat.
Er was eens een leesvirus,die was zijn stippen kwijt.
Voor Aranka... Van Aart.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Jezus roept de leerlingen
Masker.
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
Mondeling Nederlands nieuw het verhaal
Kikker en de stoelendans!
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
CHEFKE DESIGNS Presents PET-SHOP Dierenwinkel Ga maar snel kijken.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Om soms eens dieper over na te denken
Wat een waarheid schuilen er in deze woorden
Marleen loopt met de tijd mee Tekeningen en tekst: Dick de Jong.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
K. “Morgen gaan we weer naar huis,” mompelt Bella. “Je hebt nog láng geen zin om weg te gaan hè?” grinnikt Tobias. Bella schud met haar hoofd. Tobias.
Met een gebogen hoofd zit Carmen aan tafel met haar boek. Met een moeilijk gezicht kijkt ze naar de opdrachten voor zich. Over een paar weken is haar.
Don Quichot – Pablo Picasso Tableau Vivant. Don Quichot Het verhaal.
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
‘Tot morgen. ’ roept de juf
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Transcript van de presentatie:

Wie heeft de stickers van de juf gepakt? Eerlijk zijn ... blij zijn! Wie heeft de stickers van de juf gepakt?

De kinderen mogen kiezen wat ze gaan doen. Ron wil in de poppenhoek De kinderen mogen kiezen wat ze gaan doen. Ron wil in de poppenhoek. Karim wil verven. ‘Juf, mag ik stempelen?’ vraagt Lotte. Lotte gaat snel aan de slag. Bram kreeg gisteren een sticker van de juf, omdat hij zo netjes werkte. Het was een hele mooie, met een glinsterend hartje. Lotte hoopt dat ze vandaag net zo’n sticker met een hartje krijgt. Lotte zoekt bij iedere letter van haar naam de juiste stempel. Lotte, Lotte, Lotte,… stempelt ze.

‘Heb je dit helemaal alleen gedaan. ’ vraagt de juf verbaasd ‘Heb je dit helemaal alleen gedaan?’ vraagt de juf verbaasd. Lotte knikt trots. ‘Wat ziet het er mooi uit!’ zegt de juf. De juf pakt uit haar bureaula een velletje met stickers. Lotte hoopt dat ze die met het hartje krijgt. De juf pakt er één onderaan het blaadje. ‘Omdat je zo je best gedaan hebt.’ Het is niet die met het hartje. Het is die met een zilveren visje.

Het is pauze en de kinderen spelen buiten Het is pauze en de kinderen spelen buiten. Lotte moet ineens nodig plassen. Van de juf mag ze even naar binnen. Ze loopt vlug de gang in. Waar is haar juf? Ze kan haar tuinbroek niet in haar eentje losmaken. Ze loopt de klas in. Is de juf hier? Nee. De klas is helemaal leeg. Ze loopt zachtjes naar het bureau van de juf. Voorzichtig schuift Lotte het laatje open. Ja! Daar liggen de mooie stickers. Wat glimmen ze toch mooi!

Lotte pakt een velletje stickers uit de la Lotte pakt een velletje stickers uit de la. Een velletje vol met hartjes. Grote en kleine hartjes. Hartjes in allerlei mooie kleuren. Ze zijn allemaal prachtig. Lotte kijkt snel om zich heen. Er is niemand die het ziet. Ze stopt de stickers vlug in de zak van haar tuinbroek.

‘Wat doe jij binnen. ’ Lotte schrikt ‘Wat doe jij binnen?’ Lotte schrikt. De juf loopt door de gang met een kopje koffie. ‘Ik moet naar het toilet, maar krijg mijn broek niet los’ hijgt Lotte. ‘Kom hier, dan help ik je wel even.’ Juf maakt Lottes broek los. Zal juf de stickers in het voorzakje van haar broek zien? Juf ziet de stickers niet. ‘Ga maar snel plassen’ zegt ze alleen.

Later in de kring kijkt de juf helemaal niet blij Later in de kring kijkt de juf helemaal niet blij! ‘Ik ben een beetje verdrietig.’ zegt juf. ‘Waarom, juf?’ vraagt Liz. ‘De stickers in mijn laatje zijn verdwenen. Ik denk dat een kind van de klas ze heeft gepakt.’ Lottes hart klopt in haar keel. Ze draait op haar stoel. ‘Je mag nooit iets pakken wat van een ander is.’ zegt juf. ‘Dat is stelen!’ roept Bram. De kinderen knikken. ‘Hoe zouden jullie het vinden als iets van jullie werd gestolen?’ vraagt juf. ‘Ik hoop dat degene die ze gepakt heeft het eerlijk zal toegeven!’

Lotte zit al tien minuten op het toilet Lotte zit al tien minuten op het toilet. Ze houdt de stickers in haar handen. Ze is bang. Wat moet ze toch doen? Had ze ze maar nooit gepakt! Dan heeft ze een idee! Ik doe net of ik ze gevonden heb, denkt ze. Ze gaat vlug terug naar de klas en loopt naar de juf.

‘Juf. Kijk eens wat ik gevonden heb. Ze lagen bij de toiletten ‘Juf! Kijk eens wat ik gevonden heb! Ze lagen bij de toiletten!’ stottert Lotte. Juf zegt niks. Lotte kijkt zenuwachtig naar juf. Waarom zegt ze niks? ‘Kom eens hier, Lotte.’ zegt Juf. ‘Weet je wat ik denk? Ik denk dat jij ze uit mijn la hebt gepakt.’ ‘Niet waar!’ roept Lotte. ‘Iemand anders heeft ze gepakt! Ik heb ze alleen maar gevonden!’

Juf kijkt Lotte stil aan. Lotte kan het niet meer volhouden. Ze slaat de handen voor de ogen en begint te huilen. Juf aait Lotte over de rug tot ze is uitgehuild. ‘Heb je mijn stickers gepakt?’ vraagt juf. Lotte gluurt door haar vingers naar de juf en knikt. Juf kijkt niet heel boos. ‘Ik ben blij dat je het eerlijk hebt toegegeven’, zegt de juf. Lotte kijkt op. De juf kijkt vriendelijk.

‘Bent u niet boos?’ vraagt Lotte. ‘Iedereen maakt wel eens een fout’ zegt juf ‘En het was fout van iets te pakken dat niet van jou is. Maar nu ben je eerlijk en daar ben ik blij om. Ik hoop dat dit nooit meer gebeurt!’ Lotte is opgelucht dat alles weer goed is. Bram vraagt na school of Lotte mee gaat knikkeren. ‘Ja, leuk!’ zegt Lotte vrolijk. Wat voelt ze zich blij!

Eerlijk zijn is … gelukkig zijn. Eerlijk zijn is ons klasthema. We proberen eerlijk te zijn tegenover elkaar, zodat we een zo blij mogelijke klas kunnen zijn. Vriendjes van onze klas: Sam, Naomi, Jolien, Jana, Filip, Laura-Ellen, Danaë, Diego, Nils, Emelie en Branko. Juf Veerle