KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Het Bewijs van Goede Dienst Wat heeft mijn gemeente aan het meetinstrument van dienstverlening aan ondernemers?
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
55+ en financiën? Van productverkoop naar een integraal overzicht
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
De Utrechtse Servicenormen
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
John Vaupell Justin van der Steen
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Benchmark afhandeling Zaanstad.
De kracht van HBSoftware
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De charismatische beweging is een beweging in het christendom die wordt gekenmerkt door een grote nadruk op persoonlijk geloof, en de ervaring hiervan,
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
Behoefteonderzoek senioren 2008
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Missie, visie, strategie & jaarplan
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Workshop bejegening en informatievoorziening
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Resultaten BPV-evaluatie
DE GOMA; VAN 0 NAAR BETER EEN ANALYSE BIJ DE 0-METING BETREFFENDE DE BEKENDHEID, TOEPASSING EN NALEVING VAN DE GOMA, MEDE IN RELATIE TOT BEVINDINGEN UIT.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Onthaal en service.
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Behoefteonderzoek senioren 2009
Branche analyse Boekhandels 2014
De kubus van CSPE succesfactoren!
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Klanttevredenheid: 8,6 Eerste halfjaar 2015 Op basis van 174 respondenten.
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Spreker(s) dag maand jaar Evaluatiebijeenkomst Medicatiebeoordeling in het verpleeghuis.
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Project verbetering klantenservice
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
P.1 © Store Support BV Klanttevredenheidsonderzoek Accommodaties Kardinge MANAGEMENTRAPPORTAGE Naam: WSR Gemeente Groningen.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Speel in uw sterkste opstelling Een inspirerend bedrijfsplan opstellen in drie uur tijd.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
W ORKSHOP DESKUNDIGHEIDSBEVORDERING Onderzoek doen in de realiteit.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
Kenmerken van de vrijgevestigde praktijken die bij PsyDirect zijn aangesloten: Lokaal verankerd Laagdrempelig Snel (korte wachttijd) Klantvriendelijk Persoonlijk.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Lio-praktijkonderzoek
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
SHEQ SHQ.
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS Door: Mirjam van ‘t Hof

PROGRAMMA Doel klanttevredenheidsonderzoek Respons Inleiding Doel klanttevredenheidsonderzoek Respons Resultaten klanttevredenheidsonderzoek Conclusie Aanbevelingen

INLEIDING Afstudeeropdracht: Het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek bij: Particulieren Ondernemers Administratiekantoren

DOEL KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK Doelstelling: “Inzicht verkrijgen in de tevredenheid van klanten ten aanzien van de kwaliteit van de dienstverlening die door PM Belastingadviseurs wordt verleend”. Hoofdvraag: In hoeverre zijn de klanten van PM Belastingadviseurs tevreden over de kwaliteit van de gegeven dienstverlening? Deelvragen: In welke mate is de klant tevreden over de toegankelijkheid van informatie? In welke mate is de klant tevreden over de klantbehandeling van PM Belastingadviseurs? In welke mate is de klant tevreden over de kwaliteit van dienstverlening?

Respons Verzonden enquêtes: 371 Ontvangen enquêtes: 108 (29% respons) Particulieren: 56 respondenten > vertegenwoordigt 30% van alle particulieren b. Ondernemers: 46 respondenten > vertegenwoordigt 29% van alle ondernemers c. Administratie- en accountantskantoren: 6 respondenten > vertegenwoordigt 27% van alle administratie- en accountantskantoren.

RESULTATEN KWANTITATIEF ONDERZOEK Het ontstaan van klantrelaties:

Hoeveel / hoe vaak wordt gebruik gemaakt van bestaande diensten van PM Belastingadviseurs?

Informatie

1% Zeer slecht tevreden 6% Slecht tevreden 17% Matig tevreden 24% Matig tot zeer slecht tevreden

Klantbehandeling door vaste contactpersoon

Klantbehandeling door medewerkers PM

Gebruik van de website door klanten Eventueel toe te voegen: Checklist voor IB aangifte Fiscale tips Voortgangscontrole waarin de klant inzicht heeft in hoeverre de aanvraag is behandeld Overzicht van personen bij wie men terecht kan voor vragen Tips: Groter lettertype Foto van het team van PM

Wat vinden klanten van de klantbijeenkomsten georganiseerd door PM?

Hoe hebben klanten de veranderingen, die uit de fusie zijn ontstaan, ervaren?

Welke aspecten willen klanten verbeterd zien?

Conclusie Respondenten hebben de kwaliteit van dienstverlening van PM Belastingadviseurs als volgt beoordeeld: Totaalcijfer voor de toegankelijkheid van informatie: 7,7 Totaalcijfer voor de klantbehandeling: 8,0 Totaalcijfer voor de kwaliteit van dienstverlening: 7,7 Eindcijfer voor PM Belastingadviseurs: 7,8

AANBEVELINGEN Snelheid van afwikkelingen van zaken verdient verbetering. Noteren en registreren van de aanvraag. Relatiebeheerder verantwoordelijk stellen voor de tijdige afhandeling. Mails / telefoons dezelfde dag beantwoorden. Maak hier een half uur per dag voor vrij; dit voorkomt klachten en misverstanden. Website meer informatief m.b.t.: een checklist voor de IB aangifte, fiscale tips en een voortgangscontrole Meer ruchtbaarheid geven aan klantbijeenkomsten en deze tevens organiseren voor particulieren. Mogelijkheden creëren voor meer anticiperen / pro-actief handelen richting cliënt

Wij danken u hartelijk voor het invullen van de enquête!