BMS Micro- Nutrients 07/05/14 BMS Micro-Nutrients NV Plant Nutrition Specialist VOKA bedrijfsbezoek – 7 mei 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Marketingmanagement in een Europese KMO
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
De kracht van MySolution
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Omgaan met verandering in dorpen Stellingen Frans Thissen Afdeling Geografie, Planologie en Internationale Ontwikkelingsstudies U NIVERSITEIT VAN A MSTERDAM.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Onderwerpen van deze presentatie
Aantekening §1 B-nummers.
HOOFDSTUK 10 ONTWIKKELINGSPEIL.
Hoofdstuk 5. par 5 Help! De wereld krimpt!
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
strategie als een proces
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Social Media Audit.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Indonesië.
Indonesië.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
“Packaging Your Future”
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
DE OVERGANG ONDERWIJS-ARBEIDSMARKT Rationeel of emotioneel ?
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
Economie in de bovenbouw
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Afstudeerproject Yannick Stoffelen.
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
24/11/20141 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
24/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Stemkeuze is Vooral je eigen belang nastreven Spaarders vergeten dit soms.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Symposium Wonen & Werken Noord-Brabant 3 december 2014 prof. mr. Friso de Zeeuw, praktijkhoogleraar Gebiedsontwikkeling TU Delft directeur Nieuwe Markten.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Het nut van Business Planning
Met lokale handelsnetwerken een nieuwe economische orde ontwikkelen
Nike Supply Chain Management
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Verschillende agrarische regio’s
Hoofdstuk 3 Arm en rijk in de VS en Nigeria.
Alex.
Fountain Een unieke distributeur op vlak van warme dranken.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
50.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
H o o f d s t u k 3 H e t W e l v a a r t s p e i l § 3.1 Werken en waar? Drie bestaansmiddelen of economische sectoren Primaire, secundaire en tertiaire.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Congo: rijk land maar arme bevolking Congo: rijk land, arme bevolking.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

BMS Micro- Nutrients 07/05/14 BMS Micro-Nutrients NV Plant Nutrition Specialist VOKA bedrijfsbezoek – 7 mei 2014

BMS Micro- Nutrients VOKA bedrijfsbezoek  Korte inleiding voorstelling van BMS Micro-Nutrients  Markten  Producten  Strategie  SWOT analyse van onze aanwezigheid op de Braziliaanse Markt 07/05/14

BMS Micro- Nutrients 07/05/14  KMO gespecialiseerd in de plantenvoeding  Aanwezig in 11 landen  Bestaat sinds 1979  11 M omzet (waarvan 2,3 M in Brazil)  1 productie site : Bornem  Distributie: o via eigen maatschappijen o exclusieve contracten  Aanwezig op de Braziliaanse Markt sinds 1995 met eigen maatschappij, die sinds 2011 verkocht is

BMS Micro- Nutrients BMS Micro-Nutrients in de wereld 07/05/14

BMS Micro- Nutrients BMS Micro-Nutrients in de wereld 07/05/14

BMS Micro- Nutrients Producten 07/05/14  Plantenvoeding  Enige activiteit  TOP Kwaliteit  “Top prijs” segment  Concurrenten: van zeer kleine lokale producenten tot de grote multinationals (Meststof producten)  Dierenvoeding (B2B): 5-6 %  Product – inclusief service  Unieke concepten over plantenvoeding  Bladvoeding – NTF – gechelateerde sporen elementen  Service = arbeidsintensief = duur  Moet zich constant bewijzen

BMS Micro- Nutrients Strategie 07/05/14  Producten worden enkel onder eigen label/merk verkocht in alle landen  Ontwikkeling van nieuw nieuwe markten op basis van opportuniteiten  Ontwikkelen van een vertrouwensband met de lokale partners  Alle klanten worden verzekerd via kredietverzekering  Onze groei is meestal zeer organisch relatief traag (proeven en testen duren 1 seizoen = 1 jaar) = > de ervaring in Brazilië heeft dit nog eens duidelijk gemaakt

BMS Micro- Nutrients SWOT 07/05/14 Strengths:Weaknesses: Opportunities:Threats:

BMS Micro- Nutrients SWOT - Strength 07/05/14  Brazilië is een enorme markt (2008)  Landbouw: belangrijke sector  Areaal veldgewassen: ha (= 31 % landbouw areaal, veeteelt: 145 milj ha)  Rurale bevolking: 6 milj  Bijdrage BNP (2008): 150 bilj R$ = 66 bilj USD + toelevering (en afgeleide industrie) in totaal 25 % van BNP  Producten: vlees, suikerriet, soja, mais, koffie,….  Groei van de sector : 5-9 % per jaar  Grote groei kansen voor BMS MN zonder ecologische bedreiging (wegens slechte benutting weiland)

BMS Micro- Nutrients SWOT - Strength 07/05/14  Vele mogelijkheden “ontginners spirit” nieuw land ontginnen - grenzen niet bereikt  Snel groeiend  Voldoende geschoolde arbeidskrachten  1 taal (Europese taal), kennis is zeker pluspunt alhoewel kennis van het Engels sterk toeneemt  In onze sector: zeer goed ontwikkeld (wegens belang van de sector) Men moet daarom zeer technisch zijn om met hen te kunnen argumenteren, testen toe te laten, ….

BMS Micro- Nutrients SWOT - Weaknesses 07/05/14  Kennis van de distributie kanaal / systemen  Wisselende prijzen voor de landbouw producten  Zeer competitieve markt (landbouw commodity's = kleine marges)  Arbeidsmarkt:  Niet goedkoop  grote contrasten  Sterke hiërarchie in bedrijfsstructuur  Financieel systeem / Banken  Wisselkoersschommelingen  Betalingstermijnen

BMS Micro- Nutrients SWOT - Weaknesses 07/05/14  Invoervergunningen en rechten  Bureaucratie (lokale mensen kunnen u hiermee goed helpen)  Is geen homogeen land = federaal land (27 staten) is ook te merken in fiscaliteit/facturatie, … organisatie/structuur van de firma – handel tussen de verschillende staten  Infrastructuur (grote afstanden, lange reistijden, …..)  Afstand van België => lange time-to-market

BMS Micro- Nutrients SWOT - Opportunities 07/05/14  Brazilië is land van opportuniteiten  Flexibele mentaliteit van de mensen (met positieve ingesteldheid), mensen zijn gewoon aan een sterk veranderend economisch klimaat (vb sterke inflatie en instabiliteit van de munt) waardoor ze zich relatief snel aan passen aan UW wijzigingen die u oplegt

BMS Micro- Nutrients SWOT - Opportunities 07/05/14  De infrastructuur is continu aan het verbeteren, snelle vooruitgang en evolutie  Honger naar “nieuw” en “goed” (label “Europa” is zeker een plus)  Groeiende midden klasse met geld (politieke keuze)

BMS Micro- Nutrients SWOT - Threats 07/05/14  Loyaliteit van de klanten  Grootte van de markt  Alle concurrenten zijn op de markt aanwezig (grootte is aantrekkelijk)  Kopiëren van ideeën en producten is een mogelijkheid (bescherm uw producten !!)  Eigen productie, verhoogd en verbeterd gestaag  Veranderende wetten (best iemand ter plaatse hebben om dit op te volgen) op verschillende niveaus

BMS Micro- Nutrients SWOT - Threats 07/05/14  Ze proberen het laatste uit de kan te halen, denken dat de Europeanen zeer rijk zijn en zij de “arme” zijn in de onderhandelingen  Laat in de onderhandelingen geen onduidelijkheden over aan het lot, alles bevestigen, duidelijk en precies zijn

BMS Micro- Nutrients Enkele raadgevingen 07/05/14  Portugees is een goede hulp  Bouw een vertrouwens relatie op met de lokale partners  Onderhandel “streng maar rechtvaardig”, laat hier niets onbesproken en onduidelijk  Kies uw (deel) market en concentreer uw inspanningen  Heb geduld, en relax, maar dring toch voldoende aan