Bossche Samenscholingsdagen Oktober 2012 Verwijsbrieven via ZorgDomein

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Petra van Pol, cardioloog Marlies Niesing-Lut, VS-hartfalen
Advertisements

Medicatie Overdracht in het ASz
‘De dag is om voor je het weet’ Over de tijdsbesteding van de huisarts. Eddy Reynders, huisarts, 2009.
Communicatie door de muren heen
CVA-zorgketen Leeuwarden
Palliatieve patiënten, hoe zie ik hen?
diabetescaroussel OLVG
De financiering van eHealth Geld is het probleem niet… Mednet congres 2013 De digitale dokter 10 oktober 2013.
Invullen e-profiel Ga naar
Hét aanspreekpunt voor uitwisseling van zorgcommunicatie.
CardioConsult 3.0. Hartfalen: intensieve begeleiding nodig  ca hartfalenpatiënten  toename rond 10% per jaar  veel heropnames, vaak door verkeerd.
Ter gelegenheid van het ske symposion  1350 per jaar  Daarvan ca 850 in raadkamer ◦ 300 ingetrokken ◦ 240 niet ontvankelijk ◦ 310 ongegrond.
WORKSHOP SOLK (Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten)
De organisatie van de behandeling van mammatumoren vanuit chirurgisch perspectief Voordracht voor huisartsen op 8 september 2010 Ingeborg Mares chirurg.
Ondersteuning van het beleidsproces ‘Zorg voor de Jeugd’ bij gemeenten Workshop ‘Opdracht- geverschap en bekostiging ’
Algemene ledenvergadering HVE 26 september 2012
Diagnostiek in Midden Brabant
Willibrord Goverde Hoofdverpleegkundige, UMC St Radboud Nijmegen
Welkom in VUmc Drs. Aphrodite Jacobs, planning Master, oktober 2012
Gezondheidscentrum Waterwijk en Apotheek in Almere
Beslishulp beroerte thuis
Opt In Verslag werkgroep en plan
Samen sterker! NHG-Congres HELP, een spoedgeval! 22 november 2013.
Bevraging huisartsen /09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze.
Zorg(en) in de toekomst doen we samen Bossche samenscholingsdagen 2012 Peter Langenbach.
WebHIS Call Manager 3.5.
WebHIS Call Manager 3.5.
Presentatie door Astrid Wijns
Verzuimmeldingcorrespondentiepoortwachter Ik wil zien processturingdossiermatchingrapportage.
Keten Informatie Systeem
De toekomst van de (specialist) Ouderengeneeskunde
Innovaties opschalen, het kan Op dit moment > 3 miljoen apps beschikbaar, waarvan 5% in categorieën Health en Medical Bron:
Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning Denktank 12 februari 2014.
ZorgSaam Kliniek Hulst. Ontstaan ZorgSaam Kliniek Hulst ± 1986: Politieke belofte bouw dagbehandelingsunit bij de polikliniek Hulst. Wens om huisartsenpraktijken.
KSYOS TeleDermatologie
MINDER BUREAUCRATIE MEER TIJD VOOR PATIËNTENZORG Kien Smulders.
Plannen & Cohorten Utrecht 13 oktober Onderwerpen inrichten OpenAC voor automatisch plannen instellingen tips voor automatisch plannen cohorten.
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Vraag: verwachtingen vooraf
Joachim Tilanus en Harm-Jans Muntinga 3 december 2013 Huisartsenbijeenkomst.
Landelijke Agenda suïcidepreventie Directie Curatieve Zorg, Mw. Mr. M.O. Samuels.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Zo zou het kunnen maar kan het ook zoo. Opbouw ●aanleiding ●eDiagnostiek ○mogelijkheden ●eCommunicatie ○hoe ●eDossier ○toekomst.
Duurzame transmurale nascholing. Opzet nascholing Competentie: professionaliteit. Leerdoelen: Verbeteren ICC huisarts-specialist Verhogen wederzijds begrip.
Dat is toch niet meer normaal, dokter?! Dr. Esther de Vries, kinderarts-infectioloog/immunoloog Coördinator JBZ-onderzoekslijn ‘Kanker, afweer en infecties’
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
E-Diagnostiek Open Podium 14 november 2013 Jan Feenstra.
Release Juli 2016 Klik hier om te starten.. MijnBravis Deze demonstratie is klikbaar en demonstreert de mogelijkheden met MijnBravis. U kunt het menu.
Kerntaak: triëren Werken o.a. aan werkproces 1.1: de zorgvrager op een professionele wijze te woord staan en het kanaliseren van de zorgvraag. Werken.
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Welkom op de PKV van de.
Vragenlijst KEI vrijdag 13 januari 2017.
Regenboog boven de stad
Implementatieplan Telemonitoring Hartfalen
Drs Loes Meijer, huisarts, Medisch Coördinator MCCE
Taak 4 De centrale rol van de computer
Taak 7 Hoofdstuk 8 Inleiding in de gezondheidszorg
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Opleiden voor de toekomst
Bouwstenen De verschillende bouwstenen voor gegevensuitwisseling op een rij
WELKOM.
Werkgroep transmurale communicatie
Disclosure belangen NHG spreker
AFSPRAKENPLAN HUISARTSEN - SPOED.
Taak 7 Hoofdstuk 8 Inleiding in de gezondheidszorg
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Korte intro Phd Annemiek Silven
Opleiding: Toegangsinstellingen van de patiënt tot zijn gezondheidsgegevens 22 januari 2019.
Transcript van de presentatie:

Bossche Samenscholingsdagen Oktober 2012 Verwijsbrieven via ZorgDomein

Doel Inzicht genereren in verwijzingsproces van voor- tot achterkant. Met de focus op de verwijsbrief. Benoemen van knelpunten Uitwisseling van tips en verbeterpunten Aan het eind van de workshop is nog tijd gereserveerd voor overige samenwerkingaspecten (binnen ZorgDomein)

25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel Casus 1 25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel huisarts patiënt gegevensinvoer in HIS

25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel Casus 1 25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel huisarts patiënt gegevensinvoer in HIS ZorgDomein keuze verwijsreden

25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel Casus 1 25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel huisarts patiënt keuze uit aanbod/instelling ZorgDomein keuze verwijsreden

25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel Casus 1 25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel huisarts patiënt keuze uit aanbod/instelling ZorgDomein keuze verwijsreden

Casus 1 Patiëntbericht patiënt huisarts

Afspraakbericht huisarts polikliniek

Casus 1: 25 jarige patiënt met aanhoudende infectie van teennagel Patiënt belt poli chirurgie Mediplan afspraak invoeren POK plannen Zoeken verwijsbrief Dossier compleet maken polikliniek

Casus 1 huisarts patiënt

Voorbeeld verwijsbrief huisartsen perspectief brief huisarts voordat deze verstuurd wordt met ZorgDomein

Discussie verwijsbrief huisartsen perspectief Wat is uw mening over deze brief? Wat is uw mening over automatische vulling? Hoe ziet u de invloed van dossiervoering op de verwijsbrief? Lay-out, inhoud Wat wordt wel meegenomen en wat niet

Voorbeeld verwijsbrief Uitdelen van verwijsbrief verwijsafspraak Heelkunde/ kleine verrichtingen heelkunde

Discussie verwijsbrief specialisten perspectief Wat is uw mening over deze brief? Lay-out, inhoud Wat wordt wel meegenomen en wat niet

Voorbeelden verwijsbrief Uitdelen van 2 andere verwijsbrieven

Discussie verwijsbrief specialisten perspectief Wat is uw mening over deze brieven? Zijn er verbeterpunten in zijn algemeenheid? Wat is de rol van de verwijsbrief in het behandelproces van de patiënt? Lay-out, inhoud Wat wordt wel meegenomen en wat niet Ruimte voor vraagstelling Worden brieven gelezen

Afspraak, afhandeling Afspraak Dossierafsluiting Berichtgeving naar huisartsen polikliniek

Discussie Wat is uw mening over de berichtgeving via Edifact? Zijn er verbeterpunten? huisarts polikliniek

Toekomst Moderne dokter: Hoe wilt u dat informatieoverdracht bij verwijzing en terug verwijzing in de toekomst eruit ziet? Wat is de rol van de patiënt, de huisarts en de medisch specialist? Via twitter, sms, facebook, forems? Patiënt is zelf beheerder van dossier. Patiënt zorgt dat dossier in patientenportaal komt.

Evaluatie Wat zijn knelpunten mbt verwijsproces, m.n. de verwijsbrief? Wat zijn tips voor ZorgDomein? Wat zijn tips voor huisartsen? Wat zijn tips voor medisch specialisten?