Beeldschermproject Sensire Resultaten 11 December 2012 Marian Adriaansen Lector Langdurige Zorg HAN Leo Stunnenberg Onderzoeker HAN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
= 1 uur vóór zonsondergang uur
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Diakenen op de bres… voor mantelzorgers Workshop Kerk in Actie Binnenlands Diaconaat Inspiratiebeurs 2012.
60+ Gezond en Wel in Drijber, Spier en Wijster 9 NOVEMBER 2012.
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Palliatieve huisbezoeken
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Thema HACCP
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Wat (en hoe) willen lerarenopleiders leren
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Werk&Mantelzorg is een initiatief van Mezzo en Qidos. Powered by het Ministerie van VWS. MANTELZORGQUIZ Copyright © Werk&Mantelzorg.
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Nazorgpoli Intensive Care Ikazia ziekenhuis
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Regels voor het vermenigvuldigen
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Bevraging huisartsen /09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze.
Ervaringen met Individuele zorgplannen
Departement Studiën Auteurs:Philippe Delhez Jan De Mulder Martine Druant Hélène Zimmer Seminarie: de Belgische arbeidsmarkt 6 oktober Groei en.
Ouderen als zorgdragers Ouderenparlement 26 april 2010 Antwerpen Kinderopvang.
Aarle-Rixtel inwoners Hoe gezond zijn de Laarbeekse jongeren en waar liggen de gevaren? Aantal 12 t/m 18 jarigen: % = 21 jongeren Respons:
Handboek voor mantelzorgers
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
Actief burgerschap voor en door ouderen: wat mogen we verwachten?
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Kwetsbare ouderen zonder thuiszorg
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
IPSOS iov Stichting tegen Kanker, 2013
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Een enquête bij 70 bewoners in WZC Ons Zomerheem Tevreden?
DEBAT De KRACHT van HAAGSE OUDEREN
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
WAT IS MANTELZORG?.
MANTELZORG IN ONZE MAATSCHAPPIJ
Technologie, innovatie en warme zorg
WANNEER DE AMBTENAAR MANTELZORGER WORDT Wanneer de ambtenaar mantelzorger wordt I&O Research Peter Kanne Congres Sociaal domein 2015 “De Uitdaging” 5 november.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Robots in de thuiszorg?? Son, 30 november 2012 Gesubsidieerd door het Ministerie van Economische Zaken en de Provincie Noord-Brabant.
Werkconferentie `... Respijt op maat Drenthe’ Uitkomsten onderzoek Respijtzorg.
Dr. Els M.L. Verschuur Invitational Conference NPZZG
Persoonsgerichte zorg
Problemen van mantelzorgers die zorgen voor een oudere naaste
Transcript van de presentatie:

Beeldschermproject Sensire Resultaten 11 December 2012 Marian Adriaansen Lector Langdurige Zorg HAN Leo Stunnenberg Onderzoeker HAN

Gegevens klanten (n=320) Vrouw71,3% Man28,7% Gemiddelde leeftijd77 jaar Gebruik beeldtablet dagelijks43% Gebruik beeldtablet > 4 dagen10% Gebruik beeldtablet 1x per week28% Aantal uren beeldtablet0-10 uur Aantal uren beeldtablet > 10 uur11%

Type klanten (n=320) Aanleiding zorgaantal% Respondenten Algehele kwetsbaarheid 19360,0 Hartfalen Reuma/artrose9027,9 Diabetes mellitus8426,0 COPD6520,1 Beroerte299,0 Depressiviteit237,1 Dementie82,5 Anders12729,3 Multimorbiditeit20864,4

Gebruik klanten (n=320) Reden gebruik%Zelf contact opgenomen Beeldbellen met wv58,438,3% Beeldbellen met zorgcentrale 32,325% Beeldbellen met familie/vrienden 39,7 Opzoeken informatie/nieuws 74,8 Spelletjes50,5 Achterhoek Connect50,8

Waardering klanten (n=320) Waardering beeldtablet% Eenvoudig in gebruik64 Geluid goed te verstaan90 Beeld duidelijk93 Tevredenheid instructies64 Ontevreden met instructies21.5 Geen instructies ontvangen5.5

Resultaten klanten Voldoende 92,8% Onvoldoende7,2% Algemene waardering 7,3 Overigens geeft bijna 90% aan dat de iPad hun leven aangenamer heeft gemaakt, met name de aansluitproblemen waarmee de Achterhoek kampt, zijn als negatief ervaren.

Resultaten mantelzorgers (n=141) Percentage Duur mantelzorg > 5 jaar55.3 Beeldbellen met tablet30.9 Frequentie gebruik >4 dagen per week 41.9 Frequentie gebruik hoogstens 1 x per week 32,6 Beeldbellen eenvoudig86,1 Tevreden over instructie85.0 Tevreden over hulp bij problemen80.5

Resultaten mantelzorgers (n=141) Door het gebruik van beeldbellen% Wordt er meer aandacht besteed aan mij als mantelzorger 17,0 Zijn mijn mantelzorgtaken minder zwaar geworden 20,2 Zijn mijn zorgen over de zorgvrager minder geworden 26,9 Heb ik meer mogelijkheden om dingen voor mezelf te doen 27,3 Kan ik mijn rol als mantelzorger beter vervullen 40,8

Resultaten zorgcentrale (n=23) Beeldschermcontact met klanten100% Gemiddelde duur5 minuten (max 10) Concrete afspraken met klant90% Contact volgens afspraken47%

Gebruik wijkverpleegkundigen (n=55) Gebruik% Gebruik beeldtablet dagelijks58,2 Tussen 2-10 uur per week55,6 < 2 uur per week31,5 > 10 uur per week13,0 Beeldbellen met de klant90,0 Beeldbellen met zorgcentrale26,0 Beeldbellen met collega’s42,6 Opzoeken van informatie100 Overige activiteiten (werkgerelateerde)52,7

Resultaten wijkverpleegkundigen Waardering wijkverpleegkundigen % Tevreden over gegeven instructies64,0 Problemen bij gebruik69,3 Tevreden over eigen bereikbaarheid31,5 Tevreden met beeldtablet als hulpmiddel bij communicatie 65,0 Voldoende tijd voor instructie klant66,0 Bekwaam om hulpvragen klant te beantwoorden 74,6 Ook de wijkverpleegkundigen kampten met de aansluitproblemen van de provider en in sommige delen van de Achterhoek is er slecht ontvangst.

Resultaten wijkverpleegkundigen Door het gebruik van beeldbellen WV N=55 Zorg Centrale N=23 Klanten N=320 Kan de klant langer thuis blijven49,18068 Voelt de klant zich veiliger thuis70,98964,5 Is de zelfstandigheid toegenomen61,88547,3 Voelt de klant zich minder eenzaam 87,38051,5 Is het leven van de klant aangenamer 74,56870 Heb ik vaker contact met klanten63,068 Kan ik met dezelfde tijdsinvestering meer klanten van dienst zijn 55,684 Is de kwaliteit tenminste gelijk gebleven 85,482 Wordt er meer een beroep gedaan op mijn professionele kwaliteiten 35,282