Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Experiment met een nieuw geluidsstelsel voor Schiphol
Zaalhockey
Zelfstandig Leren Lezen
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Innoveren voor gezondheid
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Persmap wielerkoers Belgisch kampioenschap voor boeren en boerinnen
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Cirkels…omtrek en oppervlakte
Woord van Leven Januari 2010.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Bewonersvertegenwoordiger voor Castricum in het CROS
Einde Definitieve bijdrage 2011 op inkomen 2008 Definitieve bijdrage 2012 op inkomen 2009 Definitieve bijdrage 2013.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
28 november 2007 Th. vermeegen Proces Toekomst Schiphol en de regio • Korte termijn: afspraken tot en met 2010 • Middellange termijn: afspraken tot 2020.
Beter afspelen.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
NORTH EAST AIRPORT. INLEIDING •Schiphol en Frankfurt •Waarom de Noordoostpolder? •Duurzaamheid en milieu aspecten •Infrastructuur •Aviation en Maintenance.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Weer en klimaat in de VS.
Fair Play Eerlijk spelen
Riolering Hoograven fase III
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Energiebesparing in bestaande koopwoningen Marijke Menkveld, 10 september 2009.
Drenthe, hoe staan we er voor ? Ger W. Hukker, 13 oktober 2011.
Droge voeten en schoon water Help, er loopt een dijk door mijn tuin! 08 November 2012 Marco Maréchal (Hoofd communicatie HHSK)
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
KOPLOPERS en KLAPLOPERS ’Handhaven bij supermarkten, een open deur’
Bezoek een sportief evenement:
Omzet.
Voorbereiding Clubbridge
In het jaar 2007 kon je dit kopen voor €100: In het jaar 2012 kon je dit kopen voor €100: Koopkracht = Het geld wordt minder waard.
PVRC openbaar gedeelte Algemene ledenvergadering 2008
Naar het Jaareinde toe
Quizmasters: Sanne Bijlsma Gemeente Zundert Fons Merken Wonen Limburg
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Lineaire functies Lineaire functie
EEN VERRASSING KRIJGEN
Bij het kolenvuur Johannes
WELKOM OP TOV!.
25 Extra WWS-punten = € 120 Presentatie: 25 Extra WWS-punten HV Zuideramstel, 31 maart 2011.
Aanpassing GEP’s voor de Rijkswateren
Goedemorgen.
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Ervaringen uit de praktijk van Schiedam

Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
Met handen en voeten geloven 1
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Kindertehuis in Ghana.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Uw kind roken, drinken, en blowen. U kunt er iets aan doen!
Algemene Ondernemersvaardigheden
Eerst milieu Bewoners óók Vracht elders! PVRC “Belofte Maakt Schuld“ Norm is hinder maat Iedereen bescher- ming Geen nacht- vluchten Vlieg hoger Grens.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Romeinen 7:1 – 8:2 1Weet u dan niet, broeders en zusters, ik spreek immers tot mensen die de wet kennen, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang.
Standpunt inzake Schiphol Presentatie voor Gemeenteraad Nieuwkoop CROS Kerngroep Nieuwkoop 23 januari 2008.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Transcript van de presentatie:

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT 28 Sept 2010 Goedenavond…. Doel: informeren, te waarschuwen zodat u in uw kontakten, ook Amsterdam nieuw-west m.b.t. vliegtuigoverlast, op de kaart zet. We vragen geen geld, maar uw inzet! Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden (BAAT) Voor stad -en stadsdeel grensoverschrijdende zaken op het gebied van milieu en verkeer. Gespecialiseerd in geluid. dB(A) Nu focus op vliegtuigoverlast. Volgende keer, scootergeluidoverlast? "Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it's the only thing that ever has." ~ Margaret Mead 7 sheets, 7 minuten, ontstaan BAAT Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT Amsterdam (nieuw) West wordt meer door vliegtuigoverlast verpest. Polderbaan in 2003 erbij, deze “milieu” baan bracht geen verlichting. Integendeel! Door crisis meer dan 1 jaar stil geweest, Per 1 nov. Nieuw Experiment! Maatregel 19A Maatregel 23. Parallel starten 7 sheets, 7 minuten 7 sheets, ontstaan BAAT Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT Route tussen Zwanenburg en Amsterdam nieuw-west wordt mogelijk 400-500 meters naar Amsterdam nieuw-west opgeschoven! Zonder experiment regeling, start voorjaar 2011 Neen, beter de route houden door Fly-over waypoint verder in het westelijk havengebied, beschermd Zwanenburg en Geuzenveld. Vast draaipunt ipv hoogtepunt op 180 meter (500 ft) en dan draaien naar Adam nieuw-west, beschermd Osdorp. Amsterdam is onbeschermd! Geen HandHavingsPunten (HHP) cq lokale geluidsgarantie. Klik hier Alleen hhp 17 en 18 HHP. 17, Indust. Zwanenburg HHP 18 Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT Niet meer toestaan op termijn (2014?) Via pampus? Sector stelt kost teveel capaciteit. Angstaanjagende, zeer luidruchtige route startend vlak over en draaiend over onze hoofden naar het zuiden. Meeste ongelukken gebeuren in de eerste of laatste 10 minuten (denk aan Bijlmerramp en Turkisch airlines) Daarnaast een deken van uitstoot en gevangen in een akoestisch centrum van continu geluid. Huidige route Woody / Lekko naar het zuiden. Bron LVNL BAAT wil deze luidruchtige route vlak over onze hoofden weg hebben 35x lokale geluidsgarantie punten, rondom Schiphol. Gaan volgens het Hans Alders Advies volgend jaar, 2012, verdwijnen! Waarbij de Noorderlijke banen, Polderbaan en Zwanenburgbaan de preferentie krijgen t/m 2020! Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT Leefbaarheid sterk achteruit: Amsterdam Nieuw West is het geluidsputje geworden van de rest! Korte uitleg Virtuele Handhavingspunten. Doel is bewoners beschermen. Vanaf LVB 2004 is HH 18 (Lijnden) van 56 dB(A) tot 62 dB(A) Lden verhoogd. NIET humaan, nl. 2x zoveel geluidsdruk erbij. Wat is geluidsdruk? Bij veel waterdruk. Begeeft de dijk. Doel 2 jaars experiment is, zonder lokale geluidsbescherming verder gaan t/m 2020! Pas dus op! Handhavingspunten, bestaan niet echt. Het zijn virtuele geluidsemmertjes op XY coördinaten met een berekend dag en nacht gemiddelde over een heel jaar uitgedrukt in dB(A) LDEN. De berekening is op basis van geclaimde te verwachten start en landingen soort vliegtuig en weer. Het beschermd juridisch de omwonenden rond dat punt. Zijn er te veel of te zware vliegtuigen over heen gegaan (berekend achteraf) dan dient er anders gevlogen te worden. Deze lokale bescherming valt volgens het Hans Alders advies in 2012 weg. 3 dB(A) Lden is een verdubbeling van de geluidsdruk. Als voorbeeld: 1 atmosfeer is 10 meter onder water, 2 Atmosfeer een verdubbeling, is 20 meter onder water, Een zeer merkbaar verschil van druk op je oren. Hhp 17, bedrijventerrein Zwanenburg, 57,18 Lden Amsterdam onbeschermd? z.s.m. meet- en handhavingspunt a.u.b Hhp 18 Lijnden, 61,25 Lden, overkant Adam Osdorp Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

leefomgeving steeds meer verpest In Amsterdam (nieuw) west Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT leefomgeving steeds meer verpest In Amsterdam (nieuw) west 100-den geluidsgarantiepunten (handhavingspunten) dreigen m.i.v. 2012 totaal te verdwijnen. te lastig voor de sector De Polderbaan is er in 2003 bijgekomen. Deze “milieubaan” bracht geen verlichting! Integendeel. 2007/2008 Alders advies: Vlakbij Amsterdam nw-west HH 18 (Lijnden) +2.47 dB(A) tot (61,25 Lden ) experiment parallel starten +1.50 (62,70 Lden, + 13.000 starts) Maart-Aug. 2008, weet u nog, na 6 maanden werd men in Osdorp en Geuzenveld gek, 8000 starts, afgebroken door teveel klachten. Geluidspunten erbij in Osdorp, het bleef relatief rustig. de crisis en de wind was onze vrind (2008, 2009, 2010 < 400.000 flights) Alders (zomer 2008): “als je tegen dit advies bent, doe je straks niet meer mee.” Lokale geluidsbeschermingspunten verdwijnen. Te moeilijk systeem, “meten” als lokale bescherming komt niet in de wet ook (juridisch) te moeilijk. Daarvoor komt terug, geluidspreferente baangebruik, Polderbaan meer gebruiken t.o.v de Zwanenburgbaan. Echter geen keiharde garanties als het drukker wordt m.b.t. de overloopcriteria naar secondaire banen zoals bijv. de Zwanenburgbaan (60/70% extra starts) en Aalsmeerbaan, Buitenveldertbaan Hans Alders, de geluidruchtige, angstaanjagende route zuidelijke route over Amsterdam Nieuw West verplaatsen. zit niet in mijn scope! Bovenstaande was een te grote aderlating. Daarom heeft BAAT 30 Sept. 2008 negatief advies gegeven. Augustus 2010, Alders advies 2 jaars experiment komt (Na 2 jaar is alles nog steeds boterzacht, en wordt erger!) Route tussen Zwanenburg en Adam-west ,wordt 100-den meters naar A’dam Nieuw West verschoven. Experiment per 1 Nov 2010 gestart, 2 jaar experiment + 5000 starts Polderbaan en 2500 starts extra vanaf de Zwanenburgbaan. Bij accepteren resultaten experiment, nu het nog rustig is, straks na 2012 t/m 2020! Route over A’dam West wil men blijven toestaan, kost “teveel start capaciteit, onacceptabel, zegt de sector! Niet in mijn scope zegt Hans Alders Lokale geluidsbeschermingspunten komen te vervallen! Meten geluid komt niet als lokale handhaving niet in de wet. Enigste lokale bescherming is geluidspreferent baangebruik, Polderbaan preferent aan Zwanenburgbaan, Echter bij 32 a 38 starts overloop naar Zwanenburgbaan, boterzacht, andere lokale bescherming zoals aantal, duur en intensiteit van deze overloop staan niet in de wet En omdat de Polderbaan bijna vol zit, betekent dit 60 a 70% extra starts via de Zwanenburgbaan als het vliegverkeer groeit naar 510.000! Zie volgende slide Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT Het wordt erger. Steeds meer groei op de Zwanenburgbaan want de Polderbaan zit bijna vol En met de komst van de 2d Kaagbaan, na 2020 (3 en 7 feb 2011 in 2dK commissies, nog meer verkeer! Dit betekent voor Adam-west, wat naar het zuiden gaat via de kaagbanen, gaat bij noorderlijke wind, juist ja, via de Zwanenburgbaan. Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT Meer merkbare lokale bescherming in de praktijk! Uw daadwerkelijke steun gevraagd. Amsterdam (nieuw) west, wordt steeds meer door vliegtuigoverlast verpest? Merkbare lokale bescherming in de praktijk: BAAT wenst: Afdwingen, regels, motoren moeten veel minder lawaai maken! Route niet opschuiven naar Adam-west. Routes versmallen. Erbuiten sancties! Beter hun route houden De angstaanjagende herrie route over Adam-west, verplaatsen. Meters plaatsen, bij te vaak, te hoog of te lang lawaai, snel ingrijpen met sancties! Visie na 2020? Schiphol of alleen het Schiphol asfalt verplaatsen naar ? Invloed uitoefenen door dichter bij het vuur te zitten, aan de Schiphol overleg tafels! MinVenW, CROS, Alders, Stad. 2deK. Kon jij nog rustig slapen in je oude huis? Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. BAAT Vrijwilligers, sponsering welkom