Imago-onderzoek Woningbedrijf Velsen presentatie -

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Doublet deel 1 – de basis.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Project ‘Make me beautiful’
1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
De nieuwste uitspraken
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
AHS yes! 121research Wicher van Vreden 8 oktober
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
15 juni 2014 Den Haag 1. De Bijbel... geschreven  door feilbare mensen  door kinderen van hun tijd  in verloop van duizenden jaren  op talloze plaatsen.
Start.
En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed. Gen
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Bij het kolenvuur Johannes
"al wat in de vleeshal te koop is..." 1Korinthe 10:23-33
Pasen & Pinksteren op één dag!
"in geen ding bezorgd" 1.
1 Korinthe Wordt mijn navolgers… 2 32 Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot; 33 zoals ook ik allen.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.

ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
1 29 juni 2014 Zoetermeer. Filippi 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!... DANKT te allen tijde in de naam van.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
Klantwaardering in beeld met KWH
Les 3: Verkeer TOETS.
Even voorstellen : Groep 3b
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Hoe kun je Geloven? Een jaar of tien geleden zat ik in een studentenkamer. HIJ zat tegenover me. Als ik eraan terugdenk voel ik mijn wangen weer gloeien.
Romeinen 7:1 – 8:2 1Weet u dan niet, broeders en zusters, ik spreek immers tot mensen die de wet kennen, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
22 maart 2015 Zoetermeer 1. terugblik...  de relatie van Christus & de ekklesia wordt ten voorbeeld gesteld aan man & vrouw;  Hoofdschap = voorop gaan,
30 juni 2013 Zoetermeer 1. 2 Handelingen 14:27 27 En daar aangekomen, riepen zij de gemeente bijeen en gaven verslag van al wat God met hen gedaan had,
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

Imago-onderzoek Woningbedrijf Velsen 2012 - presentatie - In opdracht van Woningbedrijf Velsen Project 21.0178 9 mei 2012 Trendbox B.V. Ruurd Hielkema 1

2. Huurder en inwoners/niet-huurders 3. Resumerend Agenda 1. Over het onderzoek 2. Huurder en inwoners/niet-huurders 3. Resumerend © Trendbox BV

1. Over het onderzoek Doelstelling: bij huurders en niet-huurders (inwoners van Velsen) het imago van Woningbedrijf Velsen in kaart te brengen. Ofwel: welk beeld hebben zij van de organisatie en haar prestaties? Input voor het strategisch communicatieplan 2012-2015 en voor het strategisch communicatieplan. © Trendbox BV

2.1 Huurders en inwoners/niet-huurders - Algemene tevredenheid - © Trendbox BV

Hoe tevreden bent u in het algemeen met Woningbedrijf Velsen Hoe tevreden bent u in het algemeen met Woningbedrijf Velsen? – in % Basis: huurders (n=215) Vergeleken met de benchmark boven gemiddeld positief © Trendbox BV

Gebaseerd op uw eigen ervaringen, zou u Woningbedrijf Velsen ‘aanbevelen‘ aan vrienden of bekenden? – in % Basis: huurders (n=215) Vergeleken met de benchmark boven gemiddeld positief © Trendbox BV

Indien u het over kon doen, zou u dan opnieuw kiezen voor Woningbedrijf Velsen? – in % Basis: huurders (n=215) Vergeleken met de benchmark boven gemiddeld positief © Trendbox BV

Hoe beoordeelt u de prestaties van Woningbedrijf Velsen in vergelijking met andere woningcorporaties? – in % Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96) Huurders: vergeleken met de benchmark gemiddeld; de groep ‘weet niet’ is disproportioneel groot. © Trendbox BV

Hoe staat u tegenover het eventueel huren van een woning bij Woningbedrijf Velsen? – in % Basis: inwoners/niet-huurders (n=96) - 61% van deze doelgroep woont in een koopwoning; - 36% staat ingeschreven bij Wonen in Velsen. © Trendbox BV

Mate van tevredenheid over eigen woonruimte – in % Basis: huurders (n=215) © Trendbox BV

Mate van tevredenheid over eigen woonomgeving – in % Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96) © Trendbox BV

2.2 Huurders en inwoners/niet-huurders - Algemene indruk en imago - © Trendbox BV

Hoe goed kent u Woningbedrijf Velsen als woningcorporatie die actief is bij u in de buurt – in % Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96) 63% huurt al 5jr of langer bij WB Velsen - 46% doet dat zelfs al 10jr of langer . © Trendbox BV

Stellingen over de algemene indruk van WB Velsen – in % Basis: huurders (n=215)   © Trendbox BV

Woningbedrijf Velsen in een aantal imagokenmerken – gemiddelde (1) Gemiddelde score op een 5-puntsschaal (1=past heel slecht, 5= past zeer goed) Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet huurders (n=96) Huurders scoren op de meeste aspecten twee- tot drietiende hoger dan de benchmark    © Trendbox BV

Woningbedrijf Velsen in een aantal imagokenmerken – gemiddelde (2) Gemiddelde score op een 5-puntsschaal (1=past heel slecht, 5= past zeer goed) Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet huurders (n=96) Huurders scoren op de meeste aspecten twee- tot drietiende hoger dan de benchmark  © Trendbox BV

2.3 Huurders en inwoners/niet-huurders - Bereikbaarheid en communicatie - © Trendbox BV

Stellingen over de bereikbaarheid en communicatie van WB Velsen – in % (1) Basis: huurders (n=215) © Trendbox BV

Stellingen over de bereikbaarheid en communicatie van WB Velsen – in % (2) Basis: huurders (n=215) © Trendbox BV

Website wbvelsen.nl wel eens bezocht – in % Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96) © Trendbox BV

Algemene indruk van en vindbaarheid informatie op wbvelsen Algemene indruk van en vindbaarheid informatie op wbvelsen.nl – in % Basis: heeft website bezocht (huurders n=113, inwoners/niet huurders n=50) © Trendbox BV

2.4 Huurders en inwoners/niet-huurders - Dienstverlening - © Trendbox BV

Stellingen over Woningbedrijf Velsen en dienstverlening – gemiddelde (1) Gemiddelde score op een 5-puntsschaal (1=past zeer slecht, 5= past heel goed) Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96)  © Trendbox BV

Stellingen over Woningbedrijf Velsen en dienstverlening – gemiddelde (2) Gemiddelde score op een 5-puntsschaal (1=past zeer slecht, 5= past heel goed) Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96)   © Trendbox BV

2.5 Huurders en inwoners/niet-huurders - Leefbaarheid in de buurt - © Trendbox BV

De rol van WB Velsen voor de leefbaarheid in de buurt – gemiddelde (1) Gemiddelde score op een 5-puntsschaal (1= zeer onbelangrijk, 5= zeer belangrijk) Basis: huurders (n=215) en inwoners/niet-huurders (n=96) Huurders: resultaten conform benchmark © Trendbox BV

Resumerend © Trendbox BV

Resumerend (1) – Huurders en inwoners/niet-huurders (1/2) Grote tevredenheid bij huurders over de prestaties van Woningbedrijf Velsen. Meer nog dan de landelijke benchmark van huurders bij corporaties. Inwoners/niet-huurders delen die mening, op een iets lager niveau. Slechts één op de twintig expliciet zou niet willen huren bij WB Velsen. Bij beide doelgroepen bovendien grote tevredenheid over de eigen woonomgeving. Maar: bij huurders is het beeld van wat WB Velsen is en waar de corporatie voor staat relatief beperkt. De relatie huurder – verhuurder mag verder versterkt en verbeterd worden. Betere of meer intensieve communicatie met de huurder. (Nog) beter luisteren naar woonwensen. De randvoorwaarden daarvoor zijn al prima & op orde: WB Velsen presteert bij haar klanten nu al goed en beter dan gemiddeld op aspecten als vriendelijkheid, doelgerichtheid en meedenken met de klant. De huurder ziet de corporatie niet als een hopeloos ouderwetse en logge organisatie. Die indruk bestaat alleen (voor een deel) bij inwoners/niet-huurders. © Trendbox BV

Resumerend (2) – Huurders en inwoners/niet-huurders (2/2) De claim die door huurders en inwoners/niet-huurders op WB Velsen gelegd wordt als het gaat om de leefbaarheid in de buurt is bepaald niet gering. Men dicht de corporatie een zeer grote en belangrijke rol toe als het gaat om veilig en vertrouwd wonen, een rol die veel verder gaat dan de dakgoot repareren of een stoeptegel rechtleggen. De implicatie: de corporatie moet op dit vlak… Proberen te doen wat tot haar mogelijkheden behoort; De verwachtingen managen of temperen over wat er allemaal verder nog beter zou kunnen in de buurt. Maar ook dat is weer onderdeel van de gewenste open en transparante communicatie, naar de huurders en naar het totale verzorgingsgebied. © Trendbox BV

- Wat huurders verder nog te melden hadden - © Trendbox BV

Verdere opmerkingen van huurders over Woningbedrijf Velsen Voor de huurprijs mogen ze weleens wat aan onderhoud gaan doen. Scheuren in de fundering, keukenblok dat uit elkaar valt en verschillende scheuren in de muren. Nadeel wonen op het Verbrande Vlak: in winter kun je dagen/weken de deur niet uit; er wordt niet gestrooid. Kan niet naar bus en winkelcentrum. Met gemeente en WB Velsen oplossing zoeken. Ieder zijn stoep moeten vegen. Artikel in eigen periodieke tijdschrift plaatsen. Laatste jaren gaat Schulpweg Velsen-Noord heel hard achteruit door intrede van veel buitenlanders in deze woningen. Het enige wat mij verbaast is dat er woningen in de loting gaan terwijl er mensen al jaren!!! voor staan ingeschreven. Mijn idee is eerst aanbieden dan pas in de loting!!! Voor mij betreft dat de voermanstraat!! al 2 keer in de loting geweest terwijl ik er al 5 jaar voor sta ingeschreven!! Ben alleen ontevreden met steeds meer het gevoel van onveiligheid in de lift e.d. Ook vind ik dat er iets aan de galerijkant moet worden gedaan i.v.m. storm en regen. Service vind ik slecht bv. wc pot los, wordt gemaakt en halfjaar later weer los; mogen het zelf oplossen of betalen voor reparatie. Deze week toevallig 2 keer gebeld, zouden terugbellen, helaas nog niet gebeurd, frustrerend. Bij klachten worden we afgewimpeld met van dan neemt u maar een service abonnement. Lekkage, stroom wat niet goed is, allemaal voor de verhuurder? Schuren die niet wind dicht zijn. Alles bevriest. 7 feb. alle lichten op alle galerijen van de flat waren uit. Ook trappenhuis en schuren. Het was vroeg in de avond. Op visitekaartje van Woningbedrijf stond een telefoonnummer voor buiten kantooruren. Was echter hetzelfde nummer als bij kantooruren. Geen verbinding. Erg jammer. Onderhoud met name buitenkant vind ik slecht (flats vanaf Planetenweg tot aan Georgebos en vanaf Orionweg tot Keetberglaan bedroevend slecht). Ben nog steeds boos omdat voortuin gerooid is zonder mijn medeweten, nu helemaal kaal. Had verwacht dat ze er nog wat nieuws in zouden doen. Ik zou graag willen dat ze meer doen aan onderhoud van de woningen, onze badkamer stamt nog uit 1960 en is absoluut niet meer van deze tijd, ook de isolatie laat te wensen over, we betalen ons suf aan de energiekosten om het warm te krijgen. Meerdere malen geklaagd maar nooit reactie op gehad.

Ruurd Hielkema ruurd.hielkema@trendbox.nl Postbus 22707 1100 DE Amsterdam ZO www.trendbox.nl +31 (0) 20 6694414 32