Concercommunicatie middelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Implementatie van de UNCO-MOB
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Communicatiemanagement
Workshop uitwisseling beroepsonderwijs en bedrijfsleven
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Cross Media.
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Wat is een communicatieplan?
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
Reclame.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Auke Hofstra Production Improvement 1 Het belonen van Ongewenst Gedrag NVDO seminar 22 november 2002.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Workshop: rechten en plichten van student en onderwijsinstelling
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Onthaal en service.
KLACHTENBEHANDELING Klachtenbehandeling Woensdag 7 september 2005.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Communicatiemix (promotiemix) Kennisdomeinen:
Imago het beeld dat van een persoon, een organisatie of gebied bestaat; reputatie.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Communicatie en relatie
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 6. Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Communicatie en Instumenten
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Voorlichting en Werving De juiste student op de juiste plaats.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Professionele klachtafhandeling
Even voorstellen .
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Communicatie is de basis
Communicatie & Relatie
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Een goed product maken is niet genoeg …
Gendo Workshop Promotie Open Source en Open Standaarden in het MKB
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
H1 Media en communicatie
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Help!!!!! Een klacht.
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
(on)begrensd vrijwillig
Basics over communicatie
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Concercommunicatie middelen Corporate advertising Dagelijks handelen Open dag/bedrijfsbezoek Huisorgaan en sponsored Magazine Klachtenbehandeling Relatiegeschenken Voorlichting Propaganda

Corporate advertising Doel: Beïnvloeden Middel: Betaalde advertenties op tv & radio Wanneer: Overname, imago bijstellen of positieve reputatie als werkgever

Dagelijks handelen Receptie Telefoonbehandeling Schriftelijke behandeling

Open dag/bedrijfsbezoek Wanneer: speciale gelegenheden Doel: direct contact Wie: vakpers, studenten, politici etc. Events: - Congres Conferentie Seminar Symposium Workshop

Huisorgaan en Sponsored Magazine Medium gericht op externe doelgroepen Wanneer: nieuwe producten, samenwerkingsverbanden, beursdeelname etc. Doel: meer invloed Verschil: personeelsblad & sponsored magazine

Voorbeelden

Klachtenbehandeling Klantenbinding Klacht levert informatie op Verlies klanten bij slechte afhandeling Procedure: - Klacht ontvangen en behandelen - Onderzoek en rapportage - Beslissing en afhandeling - Evaluatie

Voorbeeld

Relatiegeschenken Waardering tonen Muismatten, sleutelhangers, klokjes etc. Passen bij organisatie

Voorlichting Ontvanger vormt mening Postbus 51

Propaganda Zender wil beïnvloeden