Is er een recept voor het maken van een T&T-opdracht?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Differentiatie in de klas
Advertisements

JE HOORT ERBIJ! Een spel ter bevordering van de integratie en acceptatie van leerlingen met autisme in het basis- en voortgezetonderwijs.
KLOKLEZEN Wat wil je oefenen ? Klik op jouw keuze UUR HALF UUR
Eindwerk zesde jaar.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Projectonderwijs in het HBO
Fotoverslag bijeenkomst 6 juli 2009 Opzet kennisnetwerk landbouwprojecten KRW Hoe doen we dit? Wie doet wat? Opgesteld door: Annet Noordik Facilitators.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
Bijeenkomst 10 Oriëntatiekennis Vakdidactiek 2.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
Reflectie.
Doelstellingen formuleren
Kennis-spel meerkeuzevragen.
NLT modules en excellentiebevordering
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Module Solanum De aardappel. Economisch belang. Ziekten en plagen. De strijd tegen phytophtora. Het practicum. Module: DNAlab1 Solanum 1 PLANT: Solanum.
De kracht van informatie voor beleidsontwikkeling
Workshop Lezen met begrip
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
W.I.M Stefan Roest Rick van der Heiden Samentha van der Weiden
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Help Selina’s eerste les
MANTELZORGGESPREK.
Training digitale didactiek
Concept examenprogramma
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Geneeskunde. Wat is een wetenschapper? ? Kwalitatief onderzoek Vragen die beginnen met Waarom, Welke, … Oriënteren kennis Kwantitatief onderzoek Vragen.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Programma 20.00Opening wethouder 20.10Inspirerende verhalen Randwijk – Oosterhout – Zetten 20.20Aan de slag 21.50Afspraken en afsluiting 22.00Napraten.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Het Vakkanjerprogramma vmbo’s teams50 vmbo’s teams250 studenten vmbo’s teams50 vmbo’s teams10 ROC’s – 40 teams.
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Ondernemingsplan.
Workshop Proeve van Bekwaamheid
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Denken als een computer
Netwerkbijeenkomst ronde 3
Voedingscentrum IBS III
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Kennis delen.
Mini-onderneming.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
LOB Waar ben je trots op?.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Mini-onderneming.
Financiële zelfredzaamheid
IBS de verpakking Week 1 | Les 2..
VMBO Modulair E&O – HBR – D&P – Z&W.
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Experimentele modevormgeving
Praktijkgericht onderzoek
Welkom op het Saenredam College
Spel en beweging in het onderwijs
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Maak Maar Duidelijk!.
Staat dit in de Schijf?. Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Eetmeter Eetgedrag Staat dit in de Schijf?
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

Is er een recept voor het maken van een T&T-opdracht? Monja Lize Antens en Herman Schalk Utrecht, 10 September 2019

Een eenvoudige doch voedzame maaltijd geen bijzondere producten geen ingewikkeld recept Voedzaam voldoende gebalanceerd qua ingrediënten

Schijf van vijf

Een opdracht voor T&T Eenvoudig Voedzaam geen bijzondere producten geen ingewikkeld recept Voedzaam voldoende gebalanceerd qua ingrediënten

Schijf van acht Categorieën langslopen

Examenprogramma T&T Het concept-examenprogramma is opgedeeld in vier delen. Deel A - Algemene vaardigheden Deel B - Vakvaardigheden en competenties Deel C - Kennis Deel D - Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling (LOB) Bètawerelden

Uitwerking Technologieën Werkvormen Beoordelingsvormen

Is er een recept voor het maken van een T&T-opdracht? Is er een recept voor ratatouille? Er zijn vele wegen naar Rome

We gaan kokkerellen  We gaan uit van een opdrachtgever met een vraag/opdracht We kiezen ingrediënten, uit elke schijf minstens één Wij zijn thuiskoks, vindingrijk en pragmatisch

Aan de slag Maak groepjes van drie, liefst gemengd. Er zijn acht opdrachten van opdrachtgevers, kies er één. Neem een set kaartjes (van de acht categorieën) mee. Overleg en kies welke kaartjes in jullie leerlingopdracht komen. Vul dit in op het receptformulier. Indien tijd over: schets een opzet hoe je de ingrediënten verwerkt tot een complete opdracht.

Uitwisseling en reflectie Pitch jullie keuzes in 1 minuut Eenvoudig en voedzaam? Smakelijk? Hoe werkt deze aanpak? Uiteindelijk willen we wel een gebalanceerd dieet We scannen en delen de recepten Tekst bij uitwerkingen ook in handreiking: http://handreikingschoolexamen.slo.nl/

Succes!!