Frans Interactie-strategieën Interactie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Delf examen B1.
Advertisements

WAT MAAKT HET ONDERWIJS IN BEGRIJPEND LEZEN EFFECTIEF
STRUCTUREEL COMMUNICATIEF RECEPTIE PRODUCTIE
Lezen.. en wat daar mee samen hangt
Actualisering eindtermen ERK en lerarenopleiding
informatie-avond groep 5
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
Zakelijk Schrijven II college 1, week 1
Ontkavelen van lees- en schrijfonderwijs
Didactiek procesgerichte aanpak
Bijeenkomst 6 oefentekst.
Taalverwerving en taalmoeilijkheden Goele De Brabandere 1 BaTPCc
Schrijven in passende stijl
Het Europees taalportfolio ondersteunt de zin in vreemde talen Comenius monitoringdag 27 mei 2010, Brugge.
Instructies geven & Stroomdiagrammen
De communicatieve methode voor Frans in het basisonderwijs
Noor Klinkenberg 7 april 2011
Taalbeleid.
Taalstoornissen bij Fronto-temporale dementie
Connect Vloeiend Lezen
E XAMEN SAMENVATTEN 2010 II 1. Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? 2. Hoe ziet de samenvatting eruit?
Clusteroverleg groen ’11
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Ouderavond De Kameleon 15 april 2014
Onderzoek doen een methodische aanpak
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Informatieavond groep 4-5
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
Geïntegreerd werken met de vaardigheden voorbeelden.
Leesmanieren. Leesmanieren Leesmanieren Zoekend lezen Oriënterend lezen Globaal lezen Precies lezen Studerend lezen Kritisch lezen.
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
 Wiskunde  Nederlands  Frans  W.O.  Huiswerkplanner  Eindtoetsen, OVSG, naar het secundair  Website.
Voorlichting Examinering Cohort 2013 aanvullingen november 2015 Aanpassing cesuur Engels beroeps.
Studiemiddag TOETSING bij het vak Nederlands Malmberg 16 april 2013.
1 van 9 Hoofdstuk 9 Nederlands als tweede taal. 2 van 9 Achtergronden Migratie in Nederland o speciale aandacht voor NT2 is nodig o ook voor nieuwkomers.
Waar is de zevende dwerg?
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Informatieavond groep 6, Gemaakt door: Christine Vogels Connie Deiss Yvette Mansveld.
Zwijsen. Echt anders … volledige les in leerlingmateriaal 3 organisatievormen mogelijk keuze leerkracht: zelfstandig of samen een verantwoord compacte.
1 van 16 Hoofdstuk 3 Mondelinge taalvaardigheid. 2 van 16 Mondelinge taalvaardigheid Deelvaardigheden: o Luistervaardigheid o Spreekvaardigheid o Gespreksvaardigheid.
Methoden om een vreemde taal te leren 1 Correctie op p. 66 van de reader, laatste alinea: “Zulke vragen als wij hierboven over doel en vorm hebben gesteld,
Emine Osmanoglou  Examen spreken is een PPP  Het mondeling examen wordt opgenomen met een voice-recorder.
Uitleg Examen Gesprekken voeren Emine Osmanoglou.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
Thema 4: Begeleiding van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Nederlands.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Moderne vreemde talen.
1 van 8 Hoofdstuk 7 Taalbeschouwing. 2 van 8 Wat is taalbeschouwing? Taalbeschouwing als vijfde domein naast lezen, schrijven, luisteren, spreken Taalbeschouwing.
Informatieavond groep 8 1.  Voorstellen  Vakken  Gang van zaken  Toetsing  Bijzondere activiteiten Wat wordt er vanavond besproken? 2.
Informatieavond groep 8
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Geïntegreerd werken met de vaardigheden
Welkom in groep 6.
Wat is het Europees raamwerk?
Het Europees Raamwerk voor de moderne vreemde talen 2
Les 4 Schrijven 3.1 en 3.2 (let op: hoofdstuk 2 komt pas in periode 4 aan bod!) Spreken en gesprekken: 2.4 Grammatica en spelling: 3.4.
ERK Writing.
Les 1 – formeel en informeel taalgebruik
English S3 6 November 2018 Mural in Glasgow.
Studiemiddag inburgering
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Vu Amsterdam 2019 Jan Mulder
Groep 2 Begrijpend luisteren
Taal en Theorie les 3.4 Wat kan er misgaan bij het spreken, verstaan en lezen? Het proces van spreken Het proces van verstaan Afasie Dyslexie.
TAAL & THEORIE 3.3 Het spreken en begrijpen van taal
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Examen samenvatten 2010 II Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? Hoe ziet de samenvatting eruit?
Engels Compenseren strategieën Compenserende strategieën
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Transcript van de presentatie:

Frans 1.1.12 Interactie-strategieën 1.1.11 Interactie 1.1.10 Afstemming taalgebruik op doel gesprekspartner(s) 1.1.9 Uitspraak 1.1.8 Samenhang 2.1.8 Productie-strategegieën 2.1.7 Afstemming taalgebruik doel/ gesprekspartner 1.1.7 Vloeiendheid 3.1.7 Productie-strategieën 1.1.6 Grammaticale correctheid 3.1.6 Afstemming taalgebruik doel/publiek 2.1.6 Uitspraak 1.1.5 Beheersing vd woordenschat 2.1.5 Samenhang 3.1.5 Samenhang 5.2.5 Kijken en luisteren naar audiovisuele media 1.1.4 Bereik van de woordenschat 2.1.4 Vloeiendheid 3.1.4 Spelling, interpunctie en lay-out 4.1.4 Leesstrategieën 4.2.4 Instructies lezen 5.1.4 Luister-strategieën 5.2.4 Luisteren naar mede-delingen en instr. 1.2.3 Doelgericht samenwerken 2.1.3 Grammaticale correctheid 2.2.3 Publiek toespreken 3.1.3 Grammaticale correctheid 4.1.3 Tekstlengte 4.2.3 Lezen om informatie op te doen 5.1.3 Tekstlengte 5.2.3 Luisteren als lid vh aanw. publiek 1.1.3 Hulp 1.1.2 Tempo en articulatie receptief 1.2.2 Formele discussies voeren tijdens bijeenk. 2.1.2 Beheersing vd woordenschat 2.2.2 Openbare mededelingen doen 3.1.2 Beheersing vd woordenschat 3.2.2 Creatief schrijven 4.1.2 Tekstindeling 4.2.2 Oriënterend lezen 5.1.2 Tempo en articulatie 5.2.2 Gesprekken tussen moedertaal-sprekers begrijpen 1.1.1 Woordenschat receptief 1.2.1 Informele gesprekken voeren 2.1.1 Bereik van de woordenschat 3.1.1 Bereik van de woordenschat 3.2.1 Notities, ber. en formulieren schrijven/invullen 4.1.1 Woordgebruik en zinsbouw 4.2.1 Correspondentie lezen 5.1.1 Woordenschat en zinsbouw 5.2.1 Moedertaal-spreker als gespreks-partner begrijpen 2.2.1 Monoloog houden 1. Gesprekken voeren 2. Spreken 3. Schrijven 4. Lezen 5. Luisteren Frans