De Vreedzame School Bovenbouw.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Advertisements

Hoe lossen we dit op?.
Toen God “de vrouw” maakte, was hij al 6 dagen aan’t overwerken.
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Dr. Albertus Risaeusschool
De Vreedzame School Een school met een hart. De Vreedzame School Een school met een hart.
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Een veilige school Niet voor 8.30 uur en uur op school. Dan is er geen toezicht.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Informatieavond 3 Groep 3.
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
Mooi scheppingsverhaal...
Addie Stehouwer substituut ombudsman
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
LOT OP REIS.
Wie is de baas?.
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Ik ben Bob..
Geluid Door : Josephine.
Welkom op onze thema-avond
Communicatie.
Dr. Albertus Risaeusschool
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
Copyright © Stichting Jeugdsport stichtingjeugdsport.nl.
1C blijft slapen in de klas! Kies je personages en sleep ze op de prent Geschreven door de kinderen en de juf van 1C.
De Sint-Gillisschool “Ieder kind zijn eigenheid”.
Wij hebben een hart voor iedereen
UITDAGING 2 Wat is het kinderrecht dat hoort bij ‘onderwijs’ en bij ‘bescherming tegen kinderarbeid’? De wet dat hierbij hoort is het kinderwetje van houten.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Actieonderzoek 1. De aanvankelijke uitdaging 2. Gewenste werksituatie 3. Aspecten uitdaging 4. Onderzoeksvragen en hypothesen 5. Organisatie, vorm.
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
KiVa – lied Zo fijn op onze school!
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
Beter omgaan met ruzies
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
Welkom op onze thema-avond
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
Corazón - met hart voor het kind en de wereld Een nieuw merk pyjama’s & nachthemdjes voor baby’s en kinderen Daarmee.
Downsyndroom door naam. *Vandaag houd ik een spreekbeurt. *Het gaat over mijzelf. *Want het gaat over Downsyndroom. Spreekbeurt.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Hoe leert u kind rekenen/schrijven?.
Informatieavond september 2016
WELKOM
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
Mijn stem maakt toch geen verschil
Bouwen Matteüs 7: Jezus zei: “Luister naar mijn woorden en doe wat ik vraag. Dan lijk je op een verstandige man, die zijn huis bouwt op stevige.
Instructie: Als kinderen voor zichzelf willen bijhouden hoe snel, of hoeveel rondjes ze iedere dag rennen, kan dit met dit sjabloon. Een leerkracht kan.
1 Korintiërs 12: Je lichaam bestaat uit veel
Roos van Leary Beïnvloeden van gedrag Timothy Leary 1957
Handelingen 2: 1-13 Het was Pinksterfeest.
Rots of zand? Matteüs 7:24-27 “De verstandige man bouwde zijn huis op stevige grond. Op een dag gaat het hard regenen en waaien. Maar het huis blijft staan,
MUSIC : SOUVENANCE DE TOI - ALAIN MORISOD
Wie is de baas?.
Blok 1 week 8 dag 1.
Jij bent niet anders maar bijzonder!
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Godsdienst.
BOM-model PV 25/03/2014.
groep 5 …………………….…….…….…….…….…….……...
groep 6 …………………….…….…….…….…….…….……...
Madu is 7 jaar. Hij woont in Caïro. Dat is de hoofdstad van Egypte.
Het hart van Jezus (deel 2): Zijn bevrijdende hart
De Vreedzame School Ouderavond Nova Montessori Venlo.
Transcript van de presentatie:

De Vreedzame School Bovenbouw

Opbouw van de Vreedzame school Blok 1 We horen bij elkaar Op een vreedzame school zorg je dat iedereen het fijn heeft

Opbouw van de Vreedzame school Blok 2 We lossen conflicten zelf op Conflicten horen gewoon bij het leven, die moeten we leren oplossen

zacht hard stevig

Opbouw van de Vreedzame school Blok 3 We hebben oor voor elkaar Als ik goed naar je luister, is de kans op ruzie klein/misverstand klein  

Gezichtpunt

Opbouw van de Vreedzame school Blok 4 We hebben hart voor elkaar Boos zijn mag, maar ik houd hierbij rekening met de ander!  

Opbouw van de Vreedzame school Blok 5 We dragen een steentje bij Op een vreedzame school zorgen we goed voor elkaar  

Opbouw van de Vreedzame school Blok 6 We zijn allemaal anders Op een vreedzame school mag elk kind zichzelf zijn en worden