Van D-Day tot Berlijn Is deze film een betrouwbare bron ? Waarom wel/niet ? Welke morele keuze moesten de bevrijders maken bij St. Lo ? a Waarom hebben.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De tijd van de wereldoorlogen
Advertisements

Koreaoorlog Cubacrisis Berlijnse Muur
Impressionisme 2 De negentiende eeuw.
Hitler aan de macht Paragraaf 2.
WO 2 duurde van 1 september 1939 tot 2 september 1945.
Planet Internet Kidsweek De kennis van jongeren over de Tweede wereldoorlog januari 2005 Suzan Polet - Hester van den Akker.
IJzeren gordijn gaat open
Hoofdstuk 5.
Historisch overzicht Hoofdstuk 4
Nederland tijdens de bezetting
De Tweede Wereldoorlog
D-day landingen in 1944 en nu
Paragraaf 7 Steeds meer controle.
Paragraaf 5.1: van vriend naar vijand.
Oude kenmerken oorlogsvoering
Presentatie Topondernemers De Tweede Wereldoorlog
Agressieve politiek van Hitler.
H2, P2.1 kannonenvoer Duitse aanvalsplan mislukt en moesten zowel in het westen en oosten vechten(tweefrontenoorlog) Een oorlog gevochten vanuit loopgraven.
Les 1 De wereld staat in brand
Bevrijdersgroep Gjelina en Lissie.
Gemaakt door Mika en Gijs
Berlijn voor en na de oorlog
Welke oorlog zien we op deze foto?
Door Joke ,Shannon en Bruna
Wereldoorlog II
Hoofdstuk 4 Paragraaf 1.
4 en 5 mei Dodenherdenking Bevrijdingsdag.
Hoofdstuk 1: De Eerste Wereldoorlog
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Opdrachten 3VA.
H5 Koude Oorlog §3 Duitsland verdeeld.
Alexander, Napoleon en Joséphine
§5.4 Het einde van de koude oorlog
1941 Japanse aanval Japanse aanval op grote Amerikaanse marinebasis (Pearl Harbor) Waarom? Om de Amerikaanse vloot uit te schakelen Zodat ze ongestraft.
 manier waarop kunstwerken werden gemaakt, veranderde  aardewerk meubels tapijten muziekinstrumenten op grote schaal in fabrieken gemaakt.
Een kaart voor topondernemers
Het begin van wo2 Gemaakt door: Daisy en Charmaine.
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Paragraaf 2.2 Leven in de loopgraven.
Om het maar niet te vergeten… Om het maar niet te vergeten… We will not forget We will not forget
Deze oorlog gaan we echt winnen!
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Waarom had Siebold schilder Kawahara Keiga in dienst? A – Voor de gezelligheid B – Om voor Siebold.
Par 3. De wereld verdeeld in twee ideologische blokken
Hoe Duitsland Europa probeerde over te nemen
Koreaoorlog Cubacrisis Berlijnse Muur
Koreaoorlog Vietnamoorlog Cubacrisis Berlijnse Muur
1e WO Het verlies van Duitsland.
Groep 8, Hoofdstuk 6: Samenwerking in de wereld. In welk jaar begon de Tweede Wereldoorlog in Nederland? En in welk jaar eindigde hij ?
Criteria voor een goed “onderzoek”
Eerste Wereldoorlog het einde en de gevolgen
Duitsland Hoofdstuk 3 De Eerste Wereldoorlog II
De Twee wereldoorlogen Tijd voor de oorlogen Vijf grote landen uit Europa hebben veel macht over de wereld: Engeland Frankrijk Rusland Duitsland.
De Tweede Wereldoorlog Tijd van wereldoorlogen 1900 – 1950.
De stad verandert Blok 3.
H11.2 De Eerste Wereldoorlog
Blok 2 Tweede Wereldoorlog
Tweede Wereldoorlog
Romanovs & Revolutie 3 Oorlog en revolutie.
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
Thema 10 Europa.
Albert van der Kaap 4 november 2016
Leer de notenamen G – positie laag.
Context 2: Duitsland Les 10 – Verloop van Wereldoorlog Twee.
Leer de notenamen C – positie hoog.
Leer de notenamen C - positie.
Gemaakt door: Claudia, Aya, Marten & Jochem
Leer de notenamen G – positie hoog.
H2, P2.1 kannonenvoer Duitse aanvalsplan mislukt en moesten zowel in het westen en oosten vechten(tweefrontenoorlog) Een oorlog gevochten vanuit loopgraven.
Leer de notenamen G – positie laag.
Thema 10 Blok 2: Tweede Wereldoorlog
Transcript van de presentatie:

Van D-Day tot Berlijn Is deze film een betrouwbare bron ? Waarom wel/niet ? Welke morele keuze moesten de bevrijders maken bij St. Lo ? a Waarom hebben de leiders van de geallieerden zoveel tijd uitgetrokken voor de viering van de bevrijding van Parijs ? b Waarom moesten ze met een Duitse officier door de stad rijden ? 4. Wat was Hitlers belangrijkste doel bij het Ardennen-offensief ? 5. Waarom wonnen de geallieerden deze strijd in de Ardennen ? 6. a Wat werd er gemaakt in de ondergrondse fabrieken van Nordhausen ? b Wie waren de arbeiders ? c Waarom was er na de oorlog veel ruzie tussen de Russen en de Amerikanen over de technici bij Nordhausen ? 7. a Waarom was het zo belangrijk dat de Amerikanen en Russen elkaar tegenkwamen bij Torgau ? b Waarom wilden de officieren geen feest en de soldaten wel ? c Waarom waren het juist de journalisten die maar al te graag het feestje organiseerden? 8. Waarom zegt Kent: “How can one human being do this to another ?” 9. Probeer zelf antwoord te geven op de cursieve vraag uit 8. 10. De beelden van Dachau zijn zo vreselijk, dat iemand die ze heeft gezien niet snel zal besluiten: ‘nu wil ik weer oorlog’. Toch kun je uit deze beelden de conclusie trekken: ‘de éne oorlog leidt al snel tot de volgende’. Leg uit.