Biologie 2.6 Gezondheid 2.5. Voeding 1.4. Organisme 2.4. Regeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie tussen cellen
Advertisements

31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Onderzoek Een onderzoekslijn in de opleiding. Structuur van de opleiding P-faseK1-faseK2-faseK3-fase P1 P2 Eerste faseTweede fase.
Als een goed voorbeeld van een ondersteunende factor vanuit de digitale hoek heb ik zelf een PowerPoint gemaakt voor het Thema Bloemen zaden vruchten.
Een biologisch onderzoek
Wetenschappen 2e en 3e graad
Examentraining Biologie
Inleiding in de biologie
Welkom! MHV = Meneer Havelaar
Anatomie Fysiologie.
LEVENSKENMERKEN.
Basisstof 1: Invloeden uit het milieu Basisstof 2: Voedselrelaties
Voedselrelaties.
Cellen Een organisme bestaat uit orgaanstelsels die bestaan uit organen die bestaan uit weefsels die bestaan uit cellen.
Periode 1 Biologie Lesstof voortgangtoets 1.1
Vorige keer…. De evolutietheorie gaat uit van: - Verandering in genotypen - Natuurlijke selectie - Het ontstaan van nieuwe soorten Mutanten binnen een.
413 – ECOLOGIE.
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
Met de Kennisbasis in zee!
Hoe werkt deze digitale methode? 1
Organisatieniveaus Sikkelcelanemie Hoofdstuk 3 (Cellen)
B. Stof 3 Hoofdthema’s in de Biologie
Vier rijken vergelijken
Bouw, functie, onderdelen, transport
THEMA 2 CELLEN Basisstof 1: Weefselonderzoek
Hoofdstuk 11: Ecostromen
Organen en Cellen 1.
Ecologie.
Terugblik BS 1 en 2 Biologie is de studie van organismen (levende wezens)
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
HAVO 4 Thema 1: Inleiding in de biologie Boek: Biologie voor jou Deel: HAVO A.
READER AFP 1 OPBOUW VAN HET MENSELIJK LICHAAM
Mw. Sloot (SLT) en Margo Franssen (MF1)
Basisstof 1: Organen en weefsels
Basisstof 6: Niveaus in de biologie
Biologie F. van Wielink M. Ummels M. Jansen H. Wolter  Regeling  Regeling door hormonen 1/13.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een nieuw programma biologie! Ange Taminiau Malmberg nascholingsbijeenkomsten Den Bosch, 23 januari.
Ecologie Thema1.
Weefsels. Levenscyclus van een kikker spijsverteringsstelsel ademhalingsstelsel bloedvatenstelsel.
Ecologie Voedselketens en kringlopen. Relaties organismen 1.Competitie o Voedsel, ruimte of partners 2.Predatie o Opeten ander organisme Voedselketen!
De evolutietheorie VMBO – 2 kader Thema: Erfelijkheid en Evolutie Basisstof 4.
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
Biosfeer.
Toelichting biologie in GWW
Begeleider biologie/NW Dominique Hoorelbeke
Welkom.
Weefsels en organen 1 Meercellige organismen zijn opgebouwd uit een groot aantal cellen. Afhankelijk van de functie hebben cellen een specifieke vorm.
Hoofdthema’s in de biologie
Organen en cellen Thema 1.
Bouw, functie, onderdelen, transport
Cellen Bouwstenen van het leven
Thema 1 Cellen en Organen
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
413 – ECOLOGIE.
Thema 1: Onderzoeken 1 HV.
Van cel tot organisme.
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Personeelsbeleid H3 Personeel Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Programma Introductie van jezelf Samen voor een nieuw curriculum
Organen en cellen.
Scheikunde 1.5. Stoffen om ons heen (microniveau)
Aardrijkskunde 7.6 Relaties 7.5 Weer 7.4 Klimaat
Natuurkunde 2.3. Elektriciteit en magnetisme 3.3. Straling
Transcript van de presentatie:

Biologie 2.6 Gezondheid 2.5. Voeding 1.4. Organisme 2.4. Regeling 4.4. Erfelijkheid 1.3. Weefsel en orgaan 2.3. Planten 3.3. Gedrag 4.3. Seksualiteit 6.3. Duurzaamheid 1.2. Cel 2.2. Stofwisseling van het organisme 3.2. Beweging 4.2. Levenscyclus 6.2. Voedsel-relaties en kringlopen 1.1. Levenskenmerk 2.1. Celstofwisseling 3.1. Waarneming 4.1. Celdeling 5.1. Natuurlijke selectie 6.1. Ecosysteem 1. Biologische eenheid 2. Instandhouding 3. Interactie 4. Voortplanting 5. Evolutie 6. Dynamisch evenwicht Biologie V1. Onderzoeken V2. Ontwerpen V3. Modelontwikkeling en-gebruik V4. Informatievaardig-heden V1.1. Probleemstelling V1.4. Gegevens-verwerking V2.1. Ontwerp-probleem V2.4. Ontwerp-voorstel V3.1. Kenmerken V3.3. Gebruik V4.1. Taak definiëren V4.4. Informatie verwerken V1.2. Voorbereiding V1.5. Conclusie V2.2. Programma van eisen V2.5. Realisatie V3.2. Functie V3.4. Evaluatie en reflectie V4.2. Bronnen zoeken V4.5. Informatie presenteren V1.3. Opzet en uitvoering V1.6. Presentatie V2.3. Ideeëntabel V2.6.Testen V4.3. Bronnen gebruiken V4.6. Evaluatie en reflectie V1.7. Evaluatie en reflectie V2.7. Reflectie