Weet wat pesten is en wat de gevolgen kunnen zijn! Maak pesten bespreekbaar, zo kunnen we veel verdriet voorkomen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie over Cyberpesten
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
Powerpoint gemaakt door
Dr. Albertus Risaeusschool
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Veilig internet Mediawijsheid
Themabijeenkomst Pesten
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Kinderen en hun sociale talenten
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
5 november 2014 Wegwijs bij pesten 5 november 2014 Laura Mol, School en Veiligheid/Pestweb.
Masker.
© Wilma de Hond 2015.
Medialessen groep 8.
LST-RulesGame A B C G H I D E F START Finish.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Oorzaken van pesten 1BaSwB Freya Claeys.
Welkom ik maak me sterk.
PARTNER LOGO Digitaal pesten 1 Universiteit
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Pesten Waar denk je aan bij pesten? Definitie: Pesten is het op structurele wijze fysiek en verbaal bejegenen van een ander die zich daartegen niet kan.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
IN DEZE KLAS……….. FOTO'S EN POWERPOINT GEMAAKT DOOR JASPER BLOEMSMA.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Welkom in het LOC+.
Mediawijsheid competentie:
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Introductie ICT ICT Introductie.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Hoofdstuk 9 M&O + in groepjes Havo3 iPad.
Mediawijsheid competentie:
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
Zorg voor een goede nachtrust
Loopbaan en burgerschap les 2
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Gebruik je hersenen om te leren,
Kippen en hoenderen.
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Wegwijs bij pesten 5 november 2014
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Voel je wel in je vel !.
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Onze school is een KiVa-school!.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Loopbaan en burgerschap les 3
Herkennen en reageren Cyberpesten Les 1 VO 1-2 VMBO BK.
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Wat de leerling doet Wat de docent doet
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
PESTEN Politie Charlois Reinier de Groen.
Semantisatieverhaal:
Transcript van de presentatie:

Weet wat pesten is en wat de gevolgen kunnen zijn! Maak pesten bespreekbaar, zo kunnen we veel verdriet voorkomen.

Een pestkop pest als hij/zij:

- Lelijke dingen zegt of doet. - Krabt, bijt, schopt of slaat. - Anderen buitensluit.

Een pestkop pest als hij/zij: - Anderen angstig of verdrietig maakt. - Anderen bespot en treitert. - Over grenzen van anderen gaat.

Een pestkop pest als hij/zij: - Flauwe grapjes maakt en anderen uit lacht. - Anderen overhaalt of dwingt om mee te doen. - Anderen laat pesten.

Een pestkop pest als hij/zij: - Gevoelige of persoonlijke informatie via internet of andere media verspreidt en daarmee anderen in verlegenheid brengt. Haatmail of roddels via mail, SMS of internet stuurt of doorstuurt.

Een pestkop pest als hij/zij: - Een grote mond heeft tegen volwassenen en probeert ze in verlegenheid te brengen. - Flauwe grapjes of gevatte opmerkingen maakt om zo de les van een docent te verstoren.

... pesten veel verdriet veroorzaakt? Wist je dat ... ... pesten veel verdriet veroorzaakt?

... een pestkop bijna altijd ontkent dat hij gepest heeft? Wist je dat ... ... een pestkop bijna altijd ontkent dat hij gepest heeft?

... een pestkop zelf vaak niet eens door heeft dat hij pest? Wist je dat ... ... een pestkop zelf vaak niet eens door heeft dat hij pest?

... een pestkop zich niet schuldig voelt over zijn pestgedrag. Wist je dat ... ... een pestkop zich niet schuldig voelt over zijn pestgedrag.

... een pestkop zijn gedrag niet als pesten ziet? Wist je dat ... ... een pestkop zijn gedrag niet als pesten ziet?

Wist je dat ... ... pesten overal gebeurt waar mensen samen zijn zoals op school, op het werk, in de buurt, in de media, bij een sportvereniging en zelfs in bejaardentehuizen?

... ook volwassenen wel eens pesten? Wist je dat ... ... ook volwassenen wel eens pesten?

... iedereen wel eens met pesten te maken krijgt? Wist je dat ... ... iedereen wel eens met pesten te maken krijgt?

De gevolgen van pesten We gaan nu een kleine oefening doen. Je krijgt nu een papiertje. Zet hier je naam op.

Frommel dit papiertje in elkaar tot een zo klein mogelijk bolletje. Leg het voor je op de tafel en sla het plat met je hand en vuist! Je mag er zelfs op bijten! Gooi het naast je op de grond. Je mag er op gaan staan, springen en stampen.

Leg nu het propje papier voor je op de tafel. Haal het voorzichtig uit elkaar en vouw het helemaal los. Tot het weer helemaal plat is. Strijk, met je hand, het papiertje zo vlak mogelijk en probeer elke kreukel er weer uit te halen!

Kijk nu naar je naam op het papiertje en bedenk wat ermee gebeurd is. Het is verfrommeld en klein gemaakt! Het is gestompt en geslagen. Er is op gestaan, gestampt en gesprongen.

Dit gebeurt ook met iemand die gepest is! De gevolgen van het pesten kun je nooit meer helemaal ongedaan maken. De gepeste zal er altijd last van blijven houden.

Rechtenvrij kopiëren geldt alleen voor leden van DMS educatief. Verzeker u er eerst van dat uw school lid is van DMS educatief, voordat u lesmaterialen kopieert! Rechtenvrij kopiëren geldt alleen voor leden van DMS educatief. Voor niet-leden gelden onze rechten van copyright. Deze rechten gelden voor alle aangeschafte producten van DMS educatief. Lesboekjes - downloads - PowerPoint - etc. Copyright voor leden geeft u als school de mogelijkheid delen of complete lessen (methode) te kopiëren voor al uw leerlingen. U mag dan rechtenvrij gebruikmaken van al het werk van DMS educatief. U heeft dan ook de mogelijkheid om PowerPoint-lessen aan te passen of te combineren, zodat deze geschikt zijn voor uw eigen groep of hun niveau. Bent u onzeker of u iets mag kopiëren of weet u niet zeker of uw school lid is? Neem dan gerust contact met ons op. Voor goede doelen zijn wij vaak bereid u de rechten te verlenen. U hoeft dit alleen maar netjes van tevoren te vragen.