Informatieavond 8 juli 2019 .me
Onderwijs op Maat Relatie met de leerling Keuzevrijheid voor de leerling Samenwerken en 21e eeuwse vaardigheden Eigenaarschap bij de leerling Contextrijke, overzichtelijke leeromgeving
Veel vraag naar gepersonaliseerd leren 70% Van de leerlingen vinden dat de verandering sneller mag” 70% van de docenten vindt dat tijd een barrière is om gepersonaliseerd leren aan te bieden
Waarom stappen we over? Keuze in kwaliteit: keuze uit de beste methodes van (alle) uitgeverijen. Flexibel te arrangeren: leertrajecten voor groepen én individuele leerlingen op verschillende niveaus Gebruikersgemak: alles staat overzichtelijk op één plek ( één keer inloggen) Studiewijzer: overzichtelijke route; je gaat verder waar je bent gebleven Metadatering: Het lesmateriaal bevat meer meetbare gegevens, biedt daardoor betere arrangeer-, differentiatie- en coaching mogelijkheden. Uitgebreide rapportage: Voortgangstempo, kennisniveau en persoonlijke ontwikkeling
Magister.me maakt het leren overzichtelijk Na één keer inloggen alles wat je nodig hebt om te kunnen leren, in één overzichtelijk scherm : leerroutes en planningen staan klaar in studiewijzers; doelen waaraan je per dag gaat werken staan klaar in je ‘vandaagscherm’; start op de plek waar je het laatst was gebleven; actuele vorderingen, feedback van docenten en coachgesprekken vanuit een scherm bekijken; totaaloverzicht van al je resultaten voor alle vakken zijn eenvoudig zichtbaar; ouders kunnen meekijken.
Gekozen methodes Aardrijkskunde – De Geo Biologie – Nectar Duits – Neue Kontakte Economie – Pincode Engels – All Right! Frans – Grandes Lignes Geschiedenis – Geschiedeniswerkplaats NASK – Nova Nederlands – Nieuw Nederlands Scheikunde – Chemie Overal Wiskunde – Getal en Ruimte
In je ‘vandaagscherm’ staat alles klaar
Het programma is overzichtelijk geordend per vak
In één klik ga je verder waar je bent gebleven
Voortgang zie je in één oogopslag
Reflectie en Coaching Iedere leerling evalueert zijn ontwikkelingsproces en doet daarvan regelmatig verslag. één plek, zo dicht mogelijk bij wat de leerling dagelijks gebruikt, om dagelijks zelfreflectie te noteren. essentieel voor coaching inzichtelijk voor docenten /coaches / ouders mogelijkheid tot ‘formele verslaglegging’ op periodieke basis in Magister.
Reflectiemodule is zichtbaar voor de leerling als opdracht ( Vandaagscherm)
Reflectiemodule is zichtbaar voor de leerling als opdracht ( Vandaagscherm)
Periodieke opslag - Word bestand in logboek (LVS)
Agendafunctie: inzichtelijk voor leerling, docenten en ouders
Vragen?