Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

2. Beïnvloedingsstijlen
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
Op naar groep 8! Entreetoets Groep 7.
Vernieuwd montessori reken- wiskundeonderwijs
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Sjef van Gisbergen St. Gregorius College Freudenthal Instituut Utrecht
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
De rijkdom van de arme kunst
OGO en RW OntwikkelingsGerichtOnderwijs en Reken-Wiskunde
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
De Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining. Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry.
Academie voor algemene beeldende
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
TEACHERS TEACHING WITH TECHNOLOGY Toetsen met een lege GR.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Workshop ‘visieversneller’
Onderzoekend leren en beroepscontexten
Startconferentie regionale netwerken Henk Post Directeur VO
Keuze klas Havo 1 Kunst en cultuur ( tekenen handvaardigheid muziek)
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Juf Miranda Molengraaf
Kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Tekenen als examenvak Praktisch Werk & Theorie (kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing)
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
School en samenleving week 3 kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa.
Schoolfeedbackrapporten: Interpretatie & actie Bieke De Fraine KU Leuven Studiedag 17 november 2015, Mechelen.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Op de versiertoer met symmetrie
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Word jij later ook een kunstenaar? Presentatie leergroep 2 Esther van Eeten, Ingrid Davits & Linda Versantvoort.
INTERDIOCESANE PROEFWERKEN Wat is de bedoeling van IDP? Met peilproeven, zoals de interdiocesane proeven, wordt gefocust op de realisatie van.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Informatieavond vakkenpakketten Welkom. Informatieavond vakkenpakketten Welkom.
Maandag 7 november 2016.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Opdracht elektrische installatie
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Rekenspecialist bijeenkomst 2
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Presentatie Schoolboek
TALENTONTWIKKELING IN FLEVOLAND
Technasium op het GRC.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde Bijeenkomst 4 Het begeleiden en stimuleren van een creatief proces (allen) Welkom.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde Bijeenkomst 3 Meetkunde (allen) Welkom.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Merkwaardig product: kwadraat van een tweeterm
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Transcript van de presentatie:

Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde

Terugblik Voeg hier video in van een van de deelnemers.

Voorbereiding Zoek kunstobjecten in de omgeving van de school. Voeg hier enkele foto’s in van leraren.

Meetkundedoelen Laat deelnemers meetkundedoelen in de methode zoeken. Zet die hier onder elkaar als voorbereiding op de volgende opdracht

Meetkunst opdracht maken Ontwerp een open opdracht bij kunstobject: - stimuleer creativiteit - één van je doelen is gelijk aan reken-wiskundemethode Uitkomsten: 1. Lijstje doelen voor kunsteducatie, rekenen-wiskunde en creativiteit 2. Formulering opdracht voor de leerlingen 3. Richtlijnen voor ‘meetkunstgesprek’ bij de opdracht: hoe stimuleer je kunstbeschouwing, meetkunde en creativiteit?

Afronding Nabespreking opdracht Terugblik op nascholing in geheel