Hoofdstuk 7 Onderhandelen Commercie en recht Hoofdstuk 7 Onderhandelen
1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)
Fasen van het onderhandelingsproces – 1 Hoofdstuk 7 Onderhandelen Fasen van het onderhandelingsproces – 1 De voorbereidingsfase De openingsfase De eerste positiekeuze De inventarisatiefase De optiefase
Fasen van het onderhandelingsproces – 2 Hoofdstuk 7 Onderhandelen Fasen van het onderhandelingsproces – 2 De optiekeuzefase De impassefase De afsluitfase De afhechtfase
Onderhandelingstechnieken Hoofdstuk 7 Onderhandelen Onderhandelingstechnieken Kies de techniek die past bij de situatie en waar jij je prettig bij voelt.
Verkoopargumenten zijn bijvoorbeeld: Hoofdstuk 7 Onderhandelen Verkoopargumenten zijn bijvoorbeeld: Kwaliteit De eigenschappen van een product Extra’s die een product heeft Garantie Kleur Vormgeving Levensduur Mate van milieuvriendelijkheid Beschikbaarheid Prijs