Hoofdstuk 7 Onderhandelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop: Jij en je toekomst
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Optimaliseren van het assortiment
Rien Boskeljon.
Administratie Administratie Handel & Administratie
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Ondernemen na je studie!
Marketing presentatie
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
FINLES N.V. Financial Management Association
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Nike Supply Chain Management
MARKETINGMIX.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Commercieel beleid en recht
Marketing 5 havo.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Fiets techniek.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Ondernemen moet je doen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Versneld van Proof of Concept naar Volwassen Product Wrap-up: doelen terugblik evaluatie vooruitblik.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
© Copyright Finovion Risico’s van ondernemen.
Gespecialiseerde sportondersteuning voor mensen met een beperking.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
LOB zeven stappen naar succes
What will you do to change the
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 5: Het marketingplan
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Nederland en de rest van de wereld
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 7 Onderhandelen Commercie en recht Hoofdstuk 7 Onderhandelen

1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)

Fasen van het onderhandelingsproces – 1 Hoofdstuk 7 Onderhandelen Fasen van het onderhandelingsproces – 1 De voorbereidingsfase De openingsfase De eerste positiekeuze De inventarisatiefase De optiefase

Fasen van het onderhandelingsproces – 2 Hoofdstuk 7 Onderhandelen Fasen van het onderhandelingsproces – 2 De optiekeuzefase De impassefase De afsluitfase De afhechtfase

Onderhandelingstechnieken Hoofdstuk 7 Onderhandelen Onderhandelingstechnieken Kies de techniek die past bij de situatie en waar jij je prettig bij voelt.

Verkoopargumenten zijn bijvoorbeeld: Hoofdstuk 7 Onderhandelen Verkoopargumenten zijn bijvoorbeeld: Kwaliteit De eigenschappen van een product Extra’s die een product heeft Garantie Kleur Vormgeving Levensduur Mate van milieuvriendelijkheid Beschikbaarheid Prijs