LES 2B Non-conformisme in 2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
om deze presentatie uit te voeren
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 les 1 Game called life. Herfst–creatieve technieken Winter–jezelf als ontwerper (identiteit) Lente–ontwerpen met jezelf en anderen (co-creatie)
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
Ken je kracht…Deel je kracht…
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Een leesstrategie: toepassing
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Les 5. In beeld gevangen Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie overweg met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma; hebben jullie je idee vormgegeven.
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Lesbrief Jongerenprogramma
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Computerles voor gevorderden 22/10/2015. Wat gaan we doen vanavond?  Website van de dienst  Website Kind & Gezin  Facebook  Facebook-pagina van de.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Wjk.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Vormleer: vlakke figuren omstructureren – oppervlakte grillige figuren
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Talent in Ontwikkeling
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Epigenetica - S. de Groot en S. Kuijl
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Een beeldje boetseren THTEX.
Overtuigende tekst/betoog
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Interview voorbereiden
Duurzame inzetbaarheid
Iedereen heeft z’n eigen locker om
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Betoog.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
E-health domotica E-learning
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Webcams Mediabegrip week 50-51
E health, Domotica en E-learning
De treinrails in je lichaam
Non-conformisme Les 2A Ik, Jan Cremer.
SEL Les 7: it`s up to you!.
Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

LES 2B Non-conformisme in 2018

Non-conformisme 2018 Waar zou een hedendaagse non-conformistische roman over moeten gaan?

Ik Jan Cremer anno 2018? Bestsellerboy: Bekijk het fragment van Manoo Bouzamour bij DWDD. Noem overeenkomsten en verschillen met Ik, Jan Cremer Link onder afbeelding

Non-conformist: J.A.H. Dautzenberg Kies een onderwerp uit en beantwoord de vragen. Bepaal je standpunt. Je hoeft het niet eens te zijn. In drietallen. Jullie hebben 10 minuten. Dautzenberg schreef drie interviews in de VPRO-gids. Zoek uit waarom deze interviews in opspraak raakten. Wat was zijn achterliggende verklaring? Is dit een interessante kwestie volgens jou? Waarom wel/niet? Zoek uit waarover Dautzenberg schreef in Samaritaan (2011). Is dit waargebeurd? Wat was zijn motief om hierover te schrijven? Veroorzaakte de roman ophef? Wat vind je van de kwestie die hij aankaart met deze roman? In 2011 werd Dautzenberg lid van de vereniging MARTIJN. Zoek uit wat dit voor een vereniging is. Waarom werd hij lid van deze club? Waarom ontstond ophef? Geef jouw mening over zijn ziens- en werkwijze.

Hoe (non-)conformistisch ben jij? Maak een afbeelding van jezelf ergens in of om het schoolgebouw. Uit het beeld moet blijken hoe (non-)conventioneel jij zelf bent.