Kritiek geven en krijgen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
H2, par. 2.3 Havo 3.
Denk aan de sociale competentie
Het leven geeft te denken
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
S/K/L 2.6 MAKEN VAN EEN TV-JOURNAAL, OBJECTIEF EN SUBJECTIEF, KRITISCH KIJKEN.
LEZEN 5.2 SOORTEN SAMENVATTINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET/KUN JE.. Welke soorten samenvattingen er zijn. Hoe je deze samenvattingen moet maken.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
WOORDEN 2.7 HOMONIEMEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.De betekenis van de leerwoorden in deze paragraaf. 2.Wat homoniemen zijn.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Een beoordeling schrijven
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Beeldspraak: de vergelijking
Consumentengedrag Leren I
Betrekkelijk voornaamwoord
Wat gaan we vandaag doen?
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Communicatie 7e les.
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
S/k/l interviewen.
Zorgvragers in de VVT.
Aantekeningen maken en navertellen
Een reisverslag schrijven
Instructie geven en uitvoeren
Algemene uitleg en opdracht 10
Mannelijke en vrouwelijke woorden
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Omschrijvingen en definities
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Wat eet je wel, Wat eet je niet?
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
Informatieve teksten, interviewverslag
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
H5 §2 Infrarood en ultraviolet
Gezondheid En ziek zijn.
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
E-health domotica E-learning
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Gezondheid En ziek zijn.
Les 4: iedereen is anders
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Wat gaan we doen? Introductie van het hoofdstuk (+- 5 min.)
Landschappen en klimaten
Les 6: non-verbale communicatie
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Kritiek geven en krijgen s/k/l Kritiek geven en krijgen

Wat gaan we vandaag doen? Korte introductie opdracht (10m) Uitleg theorie met een filmpje (10m) Voorbereiden kijktaak opdr 2 (2m) Maken opdracht 2 (10m) Voorbereiden kijktaak opdr 3 (2m) Maken opdracht 3 (10m)

Startopdracht Maak opdracht 1 op blz 52 en beantwoord de vragen.

Kritiek geven en krijgen Lees onderstaande vragen goed door en kijk naar het fragment Hoe gaat de jury om met het meisje? Geven ze kritiek op haar gedrag of persoon? Hoe doen ze dat? Hoe gaat het meisje ermee om? Hoe denk je dat zij zich voelt? Hoe zou jij je voelen?

Opdracht 2 Lees de vragen van opdracht 2 (blz 53) door en bekijk het fragment. Noteer de antwoorden op de vragen

Opdracht 3 Lees de vragen van opdracht 3 (blz 53) door en bekijk het fragment. Noteer de antwoorden op de vragen