Blended learning Het beste van 2 werelden?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

• Educatief, outdoor & adventure • 19 vakantieparken in Engeland en Frankrijk, • 8-18 jaar.
Inhoud Flipping the classroom? Waarom flippen? Praktische tips.
Flipping the classroom
Begin en eindig een presentatie bij voorkeur steeds met een pagina waarop alle partners staan. ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de.
Innovatief leren met behulp van ICT
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
rsg de Borgen Locatie Ronerborg
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Onderwijssymposium D66 4 oktober 2014 Rotterdam Workshop Afstandsonderwijs Steffi Waslander - programmamanager LOI Oscar Helfferich – business development.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Video toepassen in het onderwijs
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Mindset Professionalisering LIC en eLearning Intro.
Tip 7: wissel je werkvormen af
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Learnings Second Screen Tussen Kunst en Kitch (TK&K) Gouden Televisier Ring 2011 (GVTR) Uit de presentatie van Freek te Water van de AVRO tijdens H-Lab.
Workshop evalueren Dcp1 WORKSHOP Vernieuwende Media (deel I)
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Fenna van Kesteren Communication and Multimedia Design Afstudeerprofiel Informatie en Interactie Voorstellen.
I skateboarden Hou vol. De aanhouder wint.
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
Pedagogische theorieën
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Planmatig differentiëren tijdens een instructieles
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Werkende werkvormen – Blended Learning. Het concept leren kennen Blended Learning > (van de lesgeefpraktijk) Wat we ‘vroeger’ F2F deden kunnen we nu.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Fox Irving. Online cultuur: Een introductie in het digitale landschap samengesteld door Ioana Stanescu.
Nieuwsredactie Mo Jaspers NR203.
Presentatie EduCheck SOML
Docentvaardigheden ICT
Global Entrepreneurship Week
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Flipping The Classroom Taxonomie van Bloom
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
Talent management Personeelpunt
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Bedrijvigheid in de lessen economie!
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Leerwegonafhankelijk: Leeruitkomsten en beroepsproducten
Lesgeven zonder cijfer?
Het omgevingsboek van de school (en het inschakelen van experten)
Activernde didactiek & passende werkvormen
Blended Leermodule: Onderzoeksstrategieën
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
Gebruik videocolleges in het onderwijs over Jodendom
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Waarom maken zo weinig docenten instructiefilmpjes?
The Future Teacher 3.0.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Blended learning Het beste van 2 werelden?

Blended learning is de doordachte combinatie van online en fysieke leeractiviteiten met als bedoeling een krachtige en studentgerichte leeromgeving te creëren.

Mogelijke ‘blends’ Online voorbereiding, in groep verwerken Online verwerking Online voorbereiding en verwerking

Waarom gecombineerd leren? Aansluiten op nieuwe vormen van leren Winst aan tijd en efficiëntie, schaalvoordelen Grote zichtbaarheid

Blended learning: de praktische kant en tips Deel je presentaties Verwerk gedeeltes van je cursusmateriaal tot blogberichten, en eindig je blogbericht met een duidelijke call to action (bv. naar je inschrijvingspagina) Korte kennisclips Als voorbereiding op de samenkomst kan je gebruik maken van een online brainstormingplatform, zoals ‘Dotstorming’ Tijdens de samenkomst brainstormen of quizzen via ‘Kahoot’ en ‘Mentimeter’ Facebookgroep gebruiken Cursus in blog plaatsen

Flipping the classroom * leerinhoud vooraf doornemen via online video en vervolgens verwerken en inoefenen in groepsbijeenkomsten * In de groepslessen komt dan meer tijd vrij voor actieve werkvormen, verdieping en differentiatie * Bv. ‘Practioner in Empowerment’ en ‘Mediacoach’