Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE OPWARMING VAN DE AARDE
Advertisements

Hoofdstuk 2 Aarde: klimaatzones en landschappen Paragraaf 7
Hoofdstuk 3 Wat een klimaat!
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Hst 1: Het klimaatsysteem
AARDRIJKSKUNDE.
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen, par. 12 en 13
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 12 en 13
Veranderingen in landschapszones door menselijke activiteiten
Hoofdstuk 3 Weer en Klimaat
Praat jouw plaatje in MOTI!
OFC28 mediawijsheid les 4.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
3 havo Klimaatverandering § 3
Les 1: Armoedeval D2G, D2F.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 4 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
AARDE 3/4 vmbo 4 Weer en klimaat § 2-4. Het weer Weer Atmosfeer Toestand van de atmosfeer op een bepaald moment op een bepaalde plaats Luchtlaag die om.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Wat een klimaat Hoofdstuk 3.
Consumentengedrag Leren I
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Creatief schrijven.
Hoofdstuk 2 natuurlandschappen op aarde
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Programma Huiswerkcontrole  Bespreken par 1 vraag 1 + 2
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 BB Lesweek 4
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Thema 2 blok 1 Op zoek naar voedsel.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Toedienen meststoffen
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Samenvatting Hoofdstuk 2
Stappenplan werkwoordspelling
Je eigen omgeving in beeld
De energie van de toekomst
Les 3: regels en afspraken met de klas
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Wat gaan we doen? Introductie van het hoofdstuk (+- 5 min.)
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Laatste les van Mr. Spakman
Ruzies om gebieden Rusland
Wat leer je allemaal op school?
SO bespreken: wat was moeilijk?
Hoofdstuk 2 Weer en klimaat
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29

Wat gaan we doen? Herhalen en bespreken: opdracht Ice Age Blz. 28 / 29 Wat gaan we doen? Herhalen en bespreken: opdracht Ice Age Begin §2.4: weer en klimaat! Opdrachtje Afsluiten: hoe ging het?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 28 / 29 Aan het einde van de les kan je… Nadenken over de gevolgen van het smelten van ijs op Groenland. In eigen woorden beschrijven op welke manier het klimaat de landschappen beïnvloedt. Kritisch kijken naar je eigen leren: hoe heb jij geleerd?

Herhaling Ice Age Blz. 28 / 29 Opdracht afmaken: gebruik je boek! Ben je (al) klaar? 1) Ga naar windytv.com 2) Bekijk de temp. van Groenland 3) Bekijk de temp. van Nederland 4) Verklaar de zichtbare temp. Verschillen!

Opdracht: Ice Age 10 minuten Blz. 28 / 29 Het landijs en permafrost op Groenland begint te smelten. De reden hiervoor is de opwarming van de Aarde. Beeld je in dat je woont op Groenland. Je bent onderdeel van een Inuit-stam en leeft in een klein dorpje. Wat voor gevolgen zal het smelten van het ijs voor jouw omgeving hebben? Denk aan de natuur, je school, etc. Noem minimaal drie gevolgen! 10 minuten

Weer en klimaat: wat is het verschil? Blz. 30 / 31 Weer en klimaat: wat is het verschil? Weer: de toestand van de atmosfeer op een bepaald moment, op een klein gebied. Klimaat: de gemiddelde toestand van het weer over een periode van 30 jaar, op een groot gebied. Weer is elke dag anders, klimaat niet! http://www.schooltv.nl/video/weer-en-klimaat-in-nederland-het-weer-verandert-per-dag-het-klimaat-niet/playlist/104/

Klimaatdiagram: figuur 17 Blz. 30 / 31 Klimaatdiagram: figuur 17 Maar… wat is er nou eigenlijk te zien op een klimaatdiagram?

Klimaat en landschap Blz. 30 / 31 In een klimaatdiagram zien we de temperatuur en de neerslag. Maar…Hoe beïnvloedt dit het landschap ?

Blz. 30 / 31 Opdracht: wat is wat?

Blz. 30 / 31 Je kan nu… Nadenken over de gevolgen van het smelten van ijs op Groenland. In eigen woorden beschrijven op welke manier het klimaat de landschappen beïnvloedt. Kritisch kijken naar je eigen leren: hoe heb jij geleerd?

Blz. 30 / 31 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?