Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 3, blok 3. jullie mess-up monday.
Introles: Opstarten + intro:
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
instructie presentatie
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
Experts werkvorm + begrippentest
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Op dit schilderij van de franse kunstenaar Matisse zie je mensen afgebeeld die een dans uitvoeren. De mensen zijn niet alleen verbonden met hun lichaam.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
OFC28 mediawijsheid les 4.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS
INFORMATIE DOCENTENHANDLEIDING Centraal Museum VOORBEREIDENDE LES BAK basis voor actuele kunst.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Les voor ♀ Seksueel grensoverschrijdend gedrag. Seksueel grensoverschrijdend gedrag ♀ Doelen Aan het einde van de les weten jullie: dat er verschillende.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 8 Hafida El- Gharbaoui.
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Expertiseteam Toetsenbank 1. Doel van vragen stellen 2. Welke soorten vragen zijn er 3. Veel voorkomende fouten 4. Zelf een vraag maken 5. Zelf een vraag.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Religie, mens en samenleving (voorlichting algemeen) 1 RMS – Wat? Waarom? Voor wie? Presentatie voor de leerlingen van VWO 3 over een nieuw keuzevak in.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Je lijf en zo.
Fictiedossier cabaret
Isabelle Wenzel.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Waar gaat deze workshop over?
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Ondernemingsvormen.
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Module 2 : You’re beautiful
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Phobiarama, Dries Verhoeven
Jonas Wood.
Jonas Wood.
Dag 2:
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
E-health domotica E-learning
Zitobject.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Begeleiden Les 9.
E health, Domotica en E-learning
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
De treinrails in je lichaam
Nieuwe uitvinding... goed idee?
Taal leren in een verrijkte leeromgeving
LES 2B Non-conformisme in 2018.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Zoönosen.
Zoönosen.
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme

Kunst, waar ligt de grens? Maak een presentatie van 5 minuten waarin jullie deze centrale vraag beantwoorden. Kies een van de hieronder genoemde hedendaagse kunstenaars uit verschillende disciplines. Zoek uit op welke manier deze kunstenaars non-conventioneel zijn. Illustreer dit met aansprekende voorbeelden, zoals tekst- en/of beeldfragmenten. Behandel bovenstaande vraag. Hoe, dat mogen jullie zelf bepalen. groepjes van 4 personen

Non-conventionele kunstenaars Literatuur: Kristien Hemmerechts Literatuur: J.A.H. Dautzenberg Cabaret: Hans Teeuwen Beeldende kunst: Tinkebell Vrije keuze (in overleg met docent)

Het uur van de wolf: Het is gezien

Kijkopdracht Bekijk de uitzending van Het uur van de wolf: Het is gezien gezamenlijk. Ben je na het zien van deze documentaire van standpunt veranderd over de grenzen van kunst? Beargumenteer en illustreer je antwoord met voorbeelden. Hyperlink onder afbeelding