Eigen omgeving: Inrichting & bewoners

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
Beeldvorming (inleiding)
Beeldvorming (inleiding)
De toekomst van Nederland
 Volgende dia’s: ◦ Verschillende modaliteiten  Elke functie in het samenwoningssysteem (wonen, werken, recreëren etc.) gaan anders om met mobiliteit…
Werkstuk over ‘Leefbaarheid en zorg’ over jouw eigen omgeving.
Over steden en verstedelijking
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
De toekomst van Nederland
Hoofdstuk 1 Arme en rijke Nederlanders.
1 TH Hoofdstuk 1 Bevolking § 6 en 7
1 vwo Hoofdstuk 1 Bevolking, §7 - 9
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 2-4.
Titel wereld moet weg. 1 havo/vwo 1 Bevolking § 7-8.
Titel wereld moet weg. 1 havo/vwo 1 Bevolking § 2-4.
1 VWO Hoofdstuk 1 Bevolking § 2 - 4
Township  Maken van een huis.  Arme zwarte bevolking  Huis in de township  Vooraanzicht van het huis  Plattegrond van het huis  Bewoners van het.
Hoofdstuk 4 Bevolkingsontwikkelingen in de wijk.
Hoofdstuk 6 De Chinese bevolking.
Drukker, ouder, internationaler Bevolkingsprognose december 2010 Jan Latten.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
SLB2 Bijeenkomst 3. Agenda Terugblik op BT2 Voorbereiding Studentpanel Vooruitblik op BT3: studiegids, toetsrooster Diversiteit.
De stad verandert Blok 3.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Hoofdstuk 1 Bevolking §3 Steeds maar meer?.
Blok 3 Samenvatting controle
Blok 3 De stad verandert Deelvraag: Hoe de stad verandert na 1870?
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Luisteren en begrijpen
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Creatief schrijven.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Over steden en verstedelijking
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Diversiteit en integratie
Hoofdstuk 3: De Grieken Klas 1 KGT Lesweek 6
Wijkraad Oranjebuurt 1 maart 2018
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
1 vmbo-T/havo 1 bevolking, §2 en 3
Globale ontwikkeling steden
Deelvraag: Hoe ziet Nederland en zijn bevolking eruit?
Inleiding, middenstuk, slot
Blok 3 De stad verandert Deelvraag: Hoe de stad verandert na 1870?
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Wie wonen er in Nederland?
De inrichting van een wijk
Duitsland “Made in Germany’’
Grenzen en identiteit: Rusland
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Erosie en Sedimentatie
België: samenwerking met Nederland
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Grenzen en identiteit: Rusland
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Ruzies om gebieden Rusland
Ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Eigen omgeving: Inrichting & bewoners Pak je boeken erbij!

Wat gaan we doen? Zelfstandig lezen (5 min.) Behandelen van de lesstof (+- 20 min. ) Brainstormen (5 min.) Huiswerk tijd (de rest!)

Wat moet je kunnen? 1) Alle behandelde begrippen begrijpen en kunnen uitleggen in je eigen woorden. 2) Redenen voor het toenemen/afnemen van bevolkingsgroei kunnen uitleggen in je eigen woorden. 3) De behandelde begrippen kunnen verwerken in je plattegrond.

Lezen (vijf minuten stilte!) Inrichting van de Kinkerbuurt en Bewoners van de Kinkerbuurt Lezen doen we in stilte  Klaar? Beschrijf jouw huishouden in je schrift!

Oud- en nieuwbouw: stedelijke vernieuwing Oudste deel van een stad/dorp: binnenstad en oude woonwijken. Gebouwen soms zo oud dat ze niet meer veilig zijn -> renovatie Renovatie geen optie? Sloop- en nieuwbouw! Maar… wat voor gevolgen heeft dit voor de bewoners van de wijk???

Afname en toename Wijken kunnen groeien en krimpen in inwoners. Waardoor groeit een wijk? Waardoor krimpt een wijk? Maar, niet alleen hoeveel mensen er wonen is interessant; wélke mensen er wonen ook! Bevolkingssamenstelling Dus: wie wonen er? Jong, oud, man, vrouw, gezinnen, studenten, etc!

Allochtone bevolking Allochtone bevolking verandert soms de samenstelling van een buurt. Op welke manier? Meer diversiteit in een buurt: eten, muziek, taal, kleding, religie , etc. Maar ook: meer kinderen t.o.v. autochtone bevolking! Kortom: multiculturele samenleving!

Opdracht: brainstormen We hebben net de lesstof behandeld Hoe kan je dit verwerken in je kaart? Denk aan de begrippen, je legenda, de bevolkingsopbouw, etc. ! Gebruik je boek! Iedereen schrijft iets op!

Wat kan je nu? 1) Alle behandelde begrippen begrijpen en kunnen uitleggen in je eigen woorden. 2) Redenen voor het toenemen/afnemen van bevolkingsgroei kunnen uitleggen in je eigen woorden. 3) De behandelde begrippen kunnen verwerken in je plattegrond.

Volgende les…(donderdag) …heb je paragraaf 1 en paragraaf 2 gemaakt! …ga je in groepjes verder met je plattegrond. Vragen??