Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lean in de gezondheidszorg
Advertisements

Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Besturing van (bedrijf)processen
Presentatie introductie BGL
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Een plek voor alles en voor alles een plek
Goederenverwerking H24 Kwaliteit en kostenbeheersing Manager Handel.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Goederenverwerking H20 Milieu Manager Handel.
KAM H3 Milieu Logistiek teamleider.
KAM H7 Kwaliteits(kosten) en kostenbeheersing Logistiek teamleider.
Verwerken goederenstroom 1
Orderpicken H2 Vas-activiteit Logistiek teamleider.
Parametric release Wat is dat?.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Presentatie titel Logistiek 1 College 7 Rotterdam, 00 januari 2007.
Presentatie titel BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Workshop Lean is logisch!
Processen.
L EAN IN DE HUISARTSENPRAKTIJK D.R. Zwart Maart 2016.
Kennisdag Auditen en Onderzoeken Donderdag 5 juni 2014
Verwerken van goederenstroom 1 Hoofdstuk 4 Schoonmaak en derving.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
1 Challenge the future Presentatie Afstudeeronderzoek Ard Kot | SDG Procesontwerp voor een kwalitatief hoogwaardige en beheerste afname van patiënten-materiaal.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
KAM – Integrale kwaliteitszorg Hoofdstuk 1 Kwaliteitszorg.
Aansturen logistieke werkzaamheden Hoofdstuk 5 Onderhoud.
Coördineren logistiek proces Hoofdstuk 3 Management.
Verspillingen in de processen
Coördineren logistiek proces
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Inhoud college Structuur boek Groepsgewijze productie Just In Time
Goederenstroom Voorraad.
Coördineren logistiek proces
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Logistieke kwaliteitsprocessen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 3 De winkel verzorgen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Logistieke kwaliteitsprocessen
Coördineren logistiek proces
Verzamelen en verzenden
Hoofdstuk 1 Soorten voorraad
Logistieke kwaliteitsprocessen
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Coördineren logistiek proces
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Verwerken goederenstroom 1
Logistieke kwaliteitsprocessen
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Hoofdstuk 1 Soorten voorraad
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Coördineren logistiek proces
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Logistieke kwaliteitsprocessen
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Coördineren logistiek proces
Transcript van de presentatie:

Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie

Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Hoofdstuk 2: Procesoptimalisatie Hoofdstuk 3: Arbozorg Hoofdstuk 4: Milieu

Wat heb ik geleerd? Wat ga ik leren?

Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Externe factoren die van invloed zijn op het proces Wijzigingen in het assortiment Variaties in ordergrootte Wisselende bevoorradings- en aflevertijden Verstoringen, fouten en vertragingen Verzuim en ziekte Ingrijpen in het proces Systemen Taken Hulpmiddelen Procedures

Verbeteringen doorvoeren met de PDCA-cyclus Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Verbeteringen doorvoeren met de PDCA-cyclus

LEAN Waarde Zeven verspillingen Waarde toevoegende activiteiten Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie LEAN Waarde Waarde toevoegende activiteiten Niet-waarde toevoegende activiteiten Zeven verspillingen Onnodige wachttijden Overprocessing Onnodige voorraden Onnodig transport Fouten en falen Overproductie Onnodige beweging van mensen

Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Verbeteren met LEAN

Waarde of verspilling volgens LEAN Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Waarde of verspilling volgens LEAN

Makigami-sessie Current state map Dream state map Future state map Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Makigami-sessie Current state map Dream state map Future state map

Voorbeeld future state map Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Het verbindingsstreepje achter Goederen ontbreekt / is Controlelab. Oké? Voorbeeld future state map

5S Scheiden Sorteren Schoonmaken Standaardiseren Systematiseren Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie 5S Scheiden Sorteren Schoonmaken Standaardiseren Systematiseren

De vijf stappen van 5S Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Afbeelding vervangen De vijf stappen van 5S

Kwaliteitskosten Preventiekosten Beoordelingskosten Faalkosten Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Kwaliteitskosten Preventiekosten Beoordelingskosten Faalkosten

Soorten kwaliteitskosten Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Soorten kwaliteitskosten

Hoofdstuk 2 Procesoptimalisatie Onderhoudsschema Inventariseren welke vorm van onderhoud op welke plaats moet gebeuren. Vaststellen wat de omvang van het onderhoud is: hoe vaak, benodigde tijd. Bepalen welke onderhoudsmiddelen geschikt zijn. Bepalen welke hulpmiddelen nodig zijn. Vaststellen wie de werkzaamheden moet uitvoeren. Beoordelen welk onderhoudsmiddel geschikt is bij veelvoorkomende soorten onderhoud, mede gelet op de veiligheid en het milieu. Vaststellen wanneer de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.