‘Motiveren kan je leren’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feb 2014 Leiderschap & Professionele Ruimte Joost van der Stoep Organisatiewetenschappen (VU Amsterdam) Organisatie en Personeelsbeleid Rijk (BZK)
Advertisements

Implementatie van de UNCO-MOB
Succesfactoren van teamcoaching
Aanpak voor een top team
Sales Management 8. Motivatie en Training.
Motiveren van deelnemers
Chaos in het puberbrein Is motivatie de oplossing?
Wat mensen beweegt 28 januari Even voorstellen 40 jaar, getrouwd, moeder, ondernemer Mavo Groen van Prinsterer CIOS Heerenveen, specialisatie voetbal.
In je element zijn slim samen
Motivatie van de professional Willy Limpens
Congres Ouderenmis(be)handeling 10 juni 2011 MOTIVEREN, MAAR TOT WAT ? De weg uit het doolhof vinden.. Marleen Van Laere.
Presentatie Technaplaza
Doelstellingen Formuleren
Ludo Daems.
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
De dienst klinische psychologie in een psychiatrisch ziekenhuis
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
Arousal, angst & stress Definities
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Organisatiestructuur en
Management van gedrag Hoofdstuk 5 Beloning en motivatie 1.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Flexibiliteit van Medewerkers Stimuleren Prof. Dr Mandy van der Velde
Terug onder begeleiding Aard en omvang van de vrijwillige nazorg aan 18+ PIJ’ers Katrien de Vaan Den Haag,
Constructieve en destructieve processen in teams en groepen
Het opleidingsprofiel:
Autonomie in de derde graad
Ouder als begeleider.
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Samenwerken Werken in Teams.
Vragen naar het begrip autonomie bij het opleiden van docenten.
Management en leidinggeven
Het motiveren van leerlingen in het VO
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Week 7 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Ouders & Clubs: één doel?!
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid. Programma  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 5 drs. S. van der Geest.
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid.  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
(geen) goesting?! Hoe motiveer ik kinderen en jongeren
Zelfsturing en motivatie
C ONFORMISME Enkel bij de anderen?. W AT IS CONFORMISME ? Het aanpassen van zichzelf aan het gedrag en de opvattingen die bestaan in bepaalde groep Doel:
Bevorderen van gezond bewegen bij kinderen: Hoe pak je dit aan?
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
KENNISATELIER: MOTIVATIE Bijeenkomst
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Grip op de Groep. De positieve groep Eensgezind en gemotiveerd Medeverantwoordelijkheid Respect voor de ander Samenwerking.
Het ongemak van autonomie
met medewerking van het team van Hestia, Horizon Jeugdzorg & Onderwijs
Motiveren: de ins en outs!
Samenwerken met vrijwilligers en mantelzorgers
Werken aan je veranderDNA
Wat is DRAMA??.
10 jaar kwaliteit ! Masterclass II 2017 Docentrollen & Motivatie.
Leerling- kenmerken Motivatie
Begeleiden Les 7.
NHL 31 maart 2016 Motivatie en MVT.
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Startblokken vanaf 0 ! Ontwikkelingsgericht werken
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Boeien en binden van goede medewerkers
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Eigenaarschap.
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Transcript van de presentatie:

‘Motiveren kan je leren’ Fourage - Antwerpen 14 februari 2019

Intro 5 stellingen in verband met: ‘MOTIVATIE’

Intrinsieke motivatie De activiteit is leuk of interessant,

Extrinsieke motivatie Autonome motivatie Geïdentificeerde regulatie (activiteit = belangrijk) Geïntegreerde regulatie (activiteit = integraal deel van waardenpatroon)

Extrinsieke motivatie Gecontroleerde motivatie Externe regulatie (beloningen, dreigen met uitsluiting…) Geïntrojecteerde regulatie (schuld, angst, trots,…)

Verbondenheid Nood aan opbouwen van goede relaties Relatie tussen individu en organisatie Deel uitmaken van het team Persoonlijke gevoelens en gedachten delen kán

Autonomie Psychologisch vrij handelen (niet onder druk gezet) Zelf functioneren zonder druk Weten ‘waarom’ = dus NIET ‘alleen handelen’

Zelfdeterminatietheorie Competentie Omgeving ontdekken, kennen en beheersen Makkelijker en flexibeler aanpassen Draagt bij tot zelfvertrouwen (kwaliteit) Niet beheersen maar willen beheersen van de taak