Trainingvoorbereiding formulier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
WEDSTRIJD Speelwijze VS P.N.A AANVALLEN VERDEDIGEN
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Wedstrijdanalyse formulier
Het voorbereiden van training(en)
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
17 januari 2015 Programma: – uur: Welkom en uitleg praktijkgedeelte – uur: Praktijk: Maurice Voestermans.
Conditioneel met bal Fartlek
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Trainingvoorbereiding formulier
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Doelstelling: Naam Leeftijd of Categorie
Inhoud Methodiek Aanwijzingen
Wedstrijdanalyse formulier
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Het jeugdvoetballeerproces
1ste jaars E - pupillen Training 1.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Het jeugdvoetballeerproces
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Trainingsvoorbereidingsformulier
# Training : 1 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 4 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Trainingsvoorbereidingsformulier
Coach: Team: Teamfunctie: Teamtaak: Speelveldgedeelte:
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Evaluatie circuittraining oktober 2017
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Vorm 3: Partijvorm 2v1 Vrijlopen zonder bal
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Trainingvoorbereiding formulier Trainer – Coach Veldvoetbal COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING Evert Bruinsma Makkum Aanvallen Opbouwen en scoren Helft tegenstander NTCTprobeert te storen en daarna te scoren binnen 30 seconden. Het verbeteren van het inspelen van de aanvallers om scoringskansen te creëren wanneer één van de middenvelders balbezit heeft op de helft van de tegenstander, als de tegenstander teruggetrokken en compact staat en vanuit een 1-4-3-3 opstelling speelt. @trainercoaches facebook.com/trainersencoaches youtube.com/voetbalpuntnl

TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE INHOUD Omschrijving van de vorm 4 tegen 4 (met 1 keeper ). Formaties van beide teams TCT: 1:3 NTCT 3:1 Manier van scoren van beide teams NTCT en TCTop twee kleine doeltjes; Reguliere spelregels (zonder buitenspel) Bijzonderheden TCP start met balbezit voor het te verdedigen doel; Spel start opnieuw bij TCP na een doelpunt of bij een uitbal van de NTCP. Snel aan de slag Controle organisatie Accent leggen en voorbeeld geven Controle uitvoering Coaching ; situatief en begeleidend Voorwaarde speelwijze tegenpartij NTCP probeert binnen 20 seconde te scoren. METHODIEK Moeilijker maken? Toevoegen van een speler bij de NTCP; Speelveld korter en versmallen. Makkelijker/eenvoudiger maken? Toevoegen van een speler bij de TCP; Speelveld langer en breder. AANWIJZINGEN Algemene uitgangspunten Diep denken, diep spelen speelveld groot maken Breedtespel dient ter voorbereiding op dieptespel Optimale veldbezetting Balbezit houden Handelingen met de bal Dribbelen passen Aannemen Schieten Voorzetten Passeren Koppen. Handelingen zonder de bal Vrijlopen Open draaien Vooractie maken Loopactie Communicatie Juiste moment herkennen van de steekbal. Het juiste moment herkennen van het 1-2-tje Spelinzicht Oogcontact Samenwerking tussen de aanvallers en de middenvelders. Ruimte (x bij y meter): 40 x 30 Aantal hesjes (+ kleuren): 4 rood, 4 geel Aantal ballen: 5 Aantal pionnen: 8 Aantal doelen (soort): 2 kleine doeltjes+ grote doel 1 TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE 4 3 9 2 5 11 7 10 Eventueel kan de laatste man middenvelder worden als het te gemakkelijk gaat

TRAINING 1 OEFEN/LEERFASE 1 flanken INHOUD Omschrijving van de vorm 6 + keeper tegen 6  7 tegen 6 Formaties van beide teams TCT: 0-3-3 NTCT: 1-4-2-0 Manier van scoren van beide teams TCT op een groot doel (met keeper) , NTCT op en twee kleine doeltjes Reguliere spelregels. Bijzonderheden TCT start met balbezit vanaf de eigen achterlijn; Spel start met balbezit voor de TCP, vanaf de eigen achterlijn, na een doelpunt of bij een uitbal van de NTCT Snel aan de slag Controle organisatie Accent leggen en voorbeeld geven Controle uitvoering Coaching ; situatief en begeleidend Voorwaarde speelwijze tegenpartij NTCP probeert binnen 20 seconde te scoren. METHODIEK Moeilijker maken? Toevoegen van een speler bij de NTCT; Speelveld korter en versmallen. Makkelijker/eenvoudiger maken? Toevoegen van een speler bij de TCT. Weghalen van een speler bij de NTCT Speelveld langer en breder AANWIJZINGEN Algemene uitgangspunten Diep denken, diep spelen speelveld groot maken Breedtespel dient ter voorbereiding op dieptespel Optimale veldbezetting Balbezit houden Handelingen met de bal Dribbelen passen Aannemen Schieten Voorzetten Passeren Koppen. Handelingen zonder de bal Vrijlopen Open draaien Vooractie maken Loopactie Communicatie Juiste moment herkennen van de steekbal. Het juiste moment herkennen van het1-2-tje Spelinzicht Oogcontact Samenwerking tussen de aanvallers en de middenvelders. Ruimte (x bij y meter): 60 x50 m Aantal hesjes (+ kleuren): 7 rood/ 6 geel Aantal ballen: 10 Aantal pionnen: 8 Aantal doelen (soort): 1 groot doel en 2 kleine doeltjes 1 TRAINING 1 OEFEN/LEERFASE 1 flanken 3 9 2 5 11 7 6 8 6 8 10

TRAINING 1 OEFEN/LEERFASE 2 centrum INHOUD Omschrijving van de vorm 6 + keeper tegen 6  7 tegen 6 Formaties van beide teams TCT: 0-3-3 NTCT: 1-4-2-0 Manier van scoren van beide teams TCT op een groot doel (met keeper) , NTCT op en twee kleine doeltjes Reguliere spelregels. Bijzonderheden TCT start met balbezit vanaf de eigen achterlijn; Spel start met balbezit voor de TCP, vanaf de eigen achterlijn, na een doelpunt of bij een uitbal van de NTCT Snel aan de slag Controle organisatie Accent leggen en voorbeeld geven Controle uitvoering Coaching ; situatief en begeleidend Voorwaarde speelwijze tegenpartij NTCP probeert binnen 20 seconde te scoren. METHODIEK Moeilijker maken? Toevoegen van een speler bij de NTCT; Speelveld korter en versmallen. Makkelijker/eenvoudiger maken? Toevoegen van een speler bij de TCT. Weghalen van een speler bij de NTCT Speelveld langer en breder AANWIJZINGEN Algemene uitgangspunten Diep denken, diep spelen speelveld groot maken Breedtespel dient ter voorbereiding op dieptespel Optimale veldbezetting Balbezit houden Handelingen met de bal Dribbelen passen Aannemen Schieten Voorzetten Passeren Koppen. Handelingen zonder de bal Vrijlopen Open draaien Vooractie maken Loopactie Communicatie Juiste moment herkennen van de steekbal. Het juiste moment herkennen van het1-2-tje Spelinzicht Oogcontact Samenwerking tussen de aanvallers en de middenvelders. Ruimte (x bij y meter): 60 x50 m Aantal hesjes (+ kleuren): 7 rood/ 6 geel Aantal ballen: 10 Aantal pionnen: 8 Aantal doelen (soort): 1 groot doel en 2 kleine doeltjes 1 TRAINING 1 OEFEN/LEERFASE 2 centrum 3 9 2 5 11 7 6 8 6 8 10

TRAINING 1 TOEPASSINGSFASE flanken Ruimte (x bij y meter): 80 bij 50 m Aantal hesjes (+ kleuren): 8 rood, 8 geel Aantal ballen: 10 Aantal pionnen: 4 Aantal doelen (soort): 2 (groot) INHOUD Omschrijving van de vorm 7 tegen 7 met keepers Formaties van beide teams TCT : 1-1-3-3 NTCT : 1-4-2-1 Manier van scoren van beide teams NTCT en TCT op een groot doel (met keeper); Reguliere spelregels. Bijzonderheden Spel start opnieuw bij de eigen keeper na een tegendoelpunt. Snel aan de slag Controle organisatie Accent leggen en voorbeeld geven Controle uitvoering Coaching ; situatief en begeleidend Voorwaarde speelwijze tegenpartij NTCP probeert binnen 20 seconde te scoren. Na 10 minuten vrijspel METHODIEK Moeilijker maken? Toevoegen van een speler bij de NTCP; Speelveld korter en versmallen. Makkelijker/eenvoudiger maken? Toevoegen van een speler bij de TCP; Speelveld langer en breder AANWIJZINGEN Algemene uitgangspunten Diep denken, diep spelen speelveld groot maken Breedtespel dient ter voorbereiding op dieptespel Optimale veldbezetting Balbezit houden Handelingen met de bal Dribbelen passen Aannemen Schieten Voorzetten Passeren Koppen. Handelingen zonder de bal Vrijlopen Open draaien Vooractie maken Loopactie Communicatie Juiste moment herkennen van de steekbal. Het juiste moment herkennen van het 1-2-tje Spelinzicht Oogcontact Samenwerking tussen de aanvallers en de middenvelders. 1 TRAINING 1 TOEPASSINGSFASE flanken 3 4 5 2 9 11 7 10 8 6 10 8 6 11 4 1

TRAINING 1 TOEPASSINGSFASE centrum Ruimte (x bij y meter): 80 bij 50 m Aantal hesjes (+ kleuren): 8 rood, 8 geel Aantal ballen: 10 Aantal pionnen: 4 Aantal doelen (soort): 2 (groot) INHOUD Omschrijving van de vorm 7 tegen 7 met keepers Formaties van beide teams TCT : 1-1-3-3 NTCT : 1-4-2-1 Manier van scoren van beide teams NTCT en TCT op een groot doel (met keeper); Reguliere spelregels. Bijzonderheden Spel start opnieuw bij de eigen keeper na een tegendoelpunt. Snel aan de slag Controle organisatie Accent leggen en voorbeeld geven Controle uitvoering Coaching ; situatief en begeleidend Voorwaarde speelwijze tegenpartij NTCP probeert binnen 20 seconde te scoren. Na 10 minuten vrijspel METHODIEK Moeilijker maken? Toevoegen van een speler bij de NTCP; Speelveld korter en versmallen. Makkelijker/eenvoudiger maken? Toevoegen van een speler bij de TCP; Speelveld langer en breder AANWIJZINGEN Algemene uitgangspunten Diep denken, diep spelen speelveld groot maken Breedtespel dient ter voorbereiding op dieptespel Optimale veldbezetting Balbezit houden Handelingen met de bal Dribbelen passen Aannemen Schieten Voorzetten Passeren Koppen. Handelingen zonder de bal Vrijlopen Open draaien Vooractie maken Loopactie Communicatie Juiste moment herkennen van de steekbal. Het juiste moment herkennen van het 1-2-tje Spelinzicht Oogcontact Samenwerking tussen de aanvallers en de middenvelders. 1 TRAINING 1 TOEPASSINGSFASE centrum 3 4 5 2 9 11 7 8 6 10 8 6 11 4 1

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Ja, veel herhalingen mbt het inspelen van de aanvallers door de middenvelders, gekozen om tijdens deze training deze linies dus ook volledig te gebruiken Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Het goede moment kiezen van het inspelen door de middenvelders en inkomen/diepgaan door de aanvallers Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Ze moeten automatisch kunnen afleiden wat de speler wil. Dus goede afspraken maken zodat je zeker weet wat de andere speler wil en weinig misverstanden ontstaan. Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Vaak gaat het mis bij de laatste pass, gaat de spits diep terwijl de middenvelder dacht dat hij inkwam, hier moeten minder misverstanden komen Keuze beginsituatie Alleen middenvelders en aanvallers want dit is de linie waar de doelstelling om draait Keuze rol tegenpartij Druk zetten en kort dekken Aanwijzingen / accenten voor de coach Afspraken maken samen met team en nadruk leggen op coaching/communicatie Hoe heb je de training aangepakt? Van te voren alle materialen klaar gezet zodat we snel achter elkaar door konden trainen. Ben begonnen met 1 middenvelder en 3 aanvallers. NTCT team had alleen de 4 verdedigers, eventueel kon de centrale man naar het middenveld toe om het de vrije middenvelder moeilijker te maken. Vervolgens het steeds een stapje moeilijker gemaakt met toevoegen van middenvelders bij beide teams. De training geëindigd met TCT -1-3-3, NTCT 1-4-2-1 . Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Had van te voren alles klaar gezet en de training liep dus goed achter elkaar door. Wat beter kon was dat ik me teveel heb gefocust op TCT, ik had het NTCT feller kunnen aanmoedigen/coachen om harder druk te zetten. Hier moet ik dus meer op letten want hierdoor gaat het niveau van de training omhoog en wordt de doelstelling beter getraind. ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE

ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Tjerk Bruinsma, 9 april 2014, VV Makkum B1 4 tegen 5: In eerste instantie begon Evert met 4 verdedigers tegen 3 aanvallers en een vrije middenvelder, later heeft Evert dit aangepast zodat de opbouwende middenvelder meer druk kreeg, een goede keus omdat het na een aantal keer te makkelijk werd voor het aanvallende team. 7 tegen 6: Een stapje moeilijker, bij beide teams zijn middenvelders toegevoegd . Evert heeft twee voorbeelden gegeven, 1 via de zijkant en 1 centraal. Evert heeft het ook een aantal keer goed stopgezet om aan te geven welke keus zij beter hadden kunnen maken. Deze oefening heeft Evert lang gedaan en na verloop van tijd kregen de spelers het echt op de heupen en werden er veel aanvallen succesvol afgerond. Wel had Evert het verdedigende team beter kunnen coachen om door te blijven drukken want zij lieten het soms wel erg gemakkelijk lopen. Evert is vanuit hier doorgegaan met partijspel Over het Algemeen; Een goed opgebouwde training die bij iedere oefening een stap verder ging, steeds meer spelers werden toegevoegd aan het middenveld. De training liep lekker vloeiend doordat Evert voor de training alles al had klaar gezet. Wat Evert deze training beter had kunnen, wat ik ook met hem besproken heb is dat hij het drukzettende team meer had moeten aanmoedigen om door te drukken, wat natuurlijk de training beïnvloed. ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE