Maak een site en onderscheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
Marktonderzoek Danneels
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Website Usability.
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
PHP & MYSQL LES 04 CMS: BEST PRACTICE. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
1 Mijn eigen website beheer ik zelf woensdag 14 mei 2003 een project van Innotek in samenwerking met SPK Met steun van het Provinciebestuur van Antwerpen,
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Bezoekersgerichte teksten
Starten met PHP Dynamischer bouwen.
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
User Experience Design
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Online marketing Expert (in een week)
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
A1 – Diensten A1 – Webdesign Het pakket van € 399,- bevat: Al het overleg dat u nodig heeft om tot een goed ontwerp te komen. Ontwerp Website ontwerp.
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Peter Roozendaal TestNet Voorjaarsevenement 11 mei 2016.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
Programma Zet je Mindset op succes Wat is Empower Network 90-dagen plan (globaal) 90-dagen plan (details eerste 2 weken) Ondersteuning Afsluiting.
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
De marketing van kennis
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Meer communiceren met een klein budget
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Dag 2:
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Bedrijfsnaam Producten en services
Online Marketing voor het MBO
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Cursus assistent-scheidsrechter
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
ASP.NET MVC Views.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Maak een site en onderscheid
L’OREAL PPD WERKSET - FACEBOOK ADS.
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Transcript van de presentatie:

Maak een site en onderscheid door Mark Grasmayer

Theorie Pauze Praktijk

Wie gebruikt er al Personal Branding?

Wie denkt erover om te starten?

JE BENT EEN PLAYER OF CREATOR Waarom zou ik? JE BENT EEN PLAYER OF CREATOR

Van muzikant naar marketeer, van marketeer naar IT-product management 2010 - 2013 2011 - heden 2014 - heden

Waar wil jij bekend om staan?

WIE HEEFT EEN EIGEN SITE?

User Experience - UX

Belangrijkste UX-principes Nuttig – Content moet origineel zijn en een behoefte vervullen Bruikbaar – De site moet makkelijk te vinden en navigeren zijn Wenselijk – Design elementen brengen emoties en waardering mee Vindbaar – Content moet vanaf binnen- en buiten de site te vinden zijn Beschikbaar – Content moet toegankelijk zijn voor alle mensen en robots Geloofwaardig – Mensen moeten geloven en vertrouwen wat je verteld Bron UX expert, Peter Moville: https://www.usability.gov/what-and-why/user-experience.html

Hoe bereik je dit? 1. Focus je design op gebruiksgemak 2. Mensen scannen, ze lezen niet headers, lijstjes en knoppen 3. Simpel en duidelijk, binnen 10 seconden is je belangrijkste boodschap overgebracht 4. Hergebruik bestaande design principes (spiek bij je grote voorbeelden en je concurrenten, leer en verbeter) 5. Test je site bij jouw doelgroep 6. Maak een duidelijke hiërarchie 7. Vergeet de zoekmachine niet (SEO)

Sites zijn geen flyers

Wat is een conversie?

Content brengt bezoek, formulieren brengen leads

Van website naar leadmachine 1. Contactformulier (minimale wat je kunt toevoegen) 2. Gated content 3. Pop-ups (irritant maar effectief) 4. Desktop notificaties (ook irritant, maar heel effectief) 5. Webinars of privé sessies (bijv. gratis hypotheekadvies op je bank) Tip: Blijf de drempel verlagen door de waarde te verhogen.

Jouw doel: bezoekers helpen

WE GAAN BOUWEN. MAAR EERST… KOFFIE.

Keuze 1: WELK CMS GEBRUIK JE? http://wordpress.com https://www.wix.com

Keuze 2: WELKE DOMEINNAAM? www.mijndomein.nl (denk aan SEO)

Keuze 3: SITESTRUCTUUR Welke pagina’s? - Blog - Services - Over mij - Contact - Privacy policy

Keuze 4: HUISSTIJL Welke kleuren (less=more)? Logo? Lettertype? Lettergrootte? Formeel of informeel? Klassiek of modern?

Keuze 5: Ken je rechten - Gebruik alleen rechten vrije afbeeldingen /video’s (bijv. https://pexels.com) - Plaats je tracking cookies of verzamel je gegevens? Laat weten wat je ermee doet - Plagiaat is strafbaar (grote boetes)

Keuze 6: Begin met bouwen - Denk aan CTA’s (call-to-action) - Bekijk je grote voorbeelden (Tony Robbins heeft een sterke site) - Zorg voor hoge waarde, lage drempels

Above the fold Duidelijk in 1 seconde

Start en vraag. Volgende week bloggen.

Contact linkedin.com/in/markgrasmayer @MARKGDIAMOND1 MARK@gRASMAYER.com