KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Sollicitatiegesprek.
Hogescholen in Dialoog
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
Thema 6 Les 1a Gevoelens.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Rots & Water Cyntia Bijl-Nouws Uitnodiging kijk-dag SoVa Donderdag 14 april 2016 Volgt uw zoon/ dochter SoVa-training.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
Winnock Gabi van Eijk :Bewegingsdeskundige
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Luisteren en begrijpen
Denken als een computer
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 2 Dag 1.
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
dagboekfragment Etosha NP, Namibië
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Les 4: iedereen is anders
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
Persona’s maken, hoe doe je dat?
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Les 6: non-verbale communicatie
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN? LES 7: TEKEN JEZELF ALS...

Rots Dynamiet Waterdamp Water OPDRACHT: Bedenk hoe je eruit ziet als rots, water, dynamiet en waterdamp en teken dit. LES 7: TEKEN JEZELF ALS...

LEERDOEL: Door zichzelf te tekenen als rots, water, dynamiet en waterdamp worden kinderen zich meer bewust van zichzelf. De kinderen denken na over zichzelf en tekenen hun gevoelens bij de vier types. LESOPBOUW: Herhaal kort de vier verschillende rollen. Vertel dat ze eerst dynamiet en later waterdamp gaan spelen, tot je in de handen klapt. Tel af, klap en bevries: de kinderen blijven staan in hun houding. Stel dan vragen als: “Hoe voelt jouw lijf nu? Wat voel je vanbinnen? Hoe heb je je schouders?” Laat kinderen hun eigen gevoelens en ervaringen benoemen. Hierna gaan de kinderen zichzelf tekenen in de vier rollen. Gebruik A3 papier met daarop 4 vlakken: rots, water, waterdamp en dynamiet. Eventueel kunnen ze tekst erbij zetten. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 7: TEKEN JEZELF ALS... PLUSJEKLAS.NL

PLUS JE LES: UITBREIDINGSKANSEN: Voordat de kinderen gaan tekenen kun je een gesprek voeren over schaamte. Schaamte bij boosheid of bij verlegenheid. Door (eigen) voorbeelden te noemen durven kinderen mogelijk hun ervaring te delen of zullen ze stukjes herkennen bij elkaar. Help de kinderen met het tekenen door heel expliciet te benoemen hoe je lichaam eruit ziet. “Je schouders zijn omhoog. Je wordt rood. Je armen gaan heen en weer.” UITBREIDINGSKANSEN: Laat de kinderen aan elkaar hun tekening toelichten. Laat ze vragen stellen aan elkaar over de tekening. Wat gebeurt er precies? En hoe ziet dit er in het echt uit? Dit kan klassikaal of in tweetallen. Laat de kinderen een stripverhaaltje tekenen over bijvoorbeeld een dier dat dynamiet wordt of juist waterdamp wordt. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 7: TEKEN JEZELF ALS... PLUSJEKLAS.NL