blok 1 les 4: samen praten samen leren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Articulatory setting” in het voortgezet onderwijs
Advertisements

Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Wat kun je doen in keuzemenu?
Leerlingbemiddeling / mediation
Handelingsgericht werken en de IB
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Huiswerktips.
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
BEROEP VAN JE PAPA.
Bruggen bouwen tussen school en thuis
Werkwijze groep
Kinderarbeid.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Deltion College Engels A1 Spreken/ [Edu/001] thema: My name is…
Ruimte om te leren Onderwijs in Zambia kinderen in Zambia willen naar school!
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Geïntegreerd onderwijs
preek over Deuteronomium 6:20-25
Woordenschat en kijk op taal Hoofdstuk 2 en 3
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 4
Ouderbetrokkenheid vergroten in de thuissituatie.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 3
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Informatieavond groep de kikkers basisschool Prins Constantijn
Herhaling + les 3. Huisdieren – vul in - Een………….loeit - Een………….blaft - Een………….kwakt - Een………….miauwt - Een………….knort - Een………….zegt kukelekuu - En.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
(Voor)lezen is leuk!.
Lezen kan in alle talen over meertaligheid en leesbevordering Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Welkom op het info- halfuurtje van groep 4. Deze avond:  Rekenen  Taal  Lezen  Schrijven  Andere vakken  Zorg  Zending  Diverse  Vragen  Afsluiting.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Bouw! (van Lexima) Een interventieprogramma waarmee leesproblemen bij risicoleerlingen in gr 2 t/m 4 worden voorkomen.
Ouderpresentatie 1. Rekendoelen periode tot en met eerste rapport
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Luisteren en begrijpen
Communicatie 7e les.
De bouw van een wagen! Hefbomen en katrollen..
BEROEP VAN JE PAPA.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 2e ouderbijeenkomst PP1
Ouderbijeenkomst.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Omgaan met meerdere talen
Covey trainingsavond.
Opdracht interview Doel
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Ouderbijeenkomst.
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Goedemorgen.
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Startpresentatie groep 3
blok 1 les 3: Lezen is belangrijk
blok 2 les 4: contact met elkaar
Ouderbijeenkomst.
Welkom in onze groep! We hebben er zin in!
blok 3 les 2: de gewone basisschool
Oudercursus.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Hoe herkennen mensen klanken?
Welkom, het is fijn om jullie hier vandaag allemaal te zien
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Medianest is een initiatief van Mediawijs en LINC – waarbij we samen met20+ experts (ac ademisch en uit het veld) informatie in klare taal creëerde rond.
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Transcript van de presentatie:

blok 1 les 4: samen praten samen leren

U leert deze les: dat het belangrijk is om zelf ook de Nederlandse taal leren dat ouders met hun kinderen al veel kunnen oefenen dat het belangrijk is om uw eigen taal met uw kind kunt spreken

Praten met elkaar

Praten met elkaar vraagt u wel eens wat uw kind doet thuis? vertelt uw kind over school? tips: hoe kan ik een gesprek beginnen met mijn kind

eigen taal

Eigen taal eerst het is belangrijk dat uw kind zijn moedertaal goed beheerst zonder een goede basis, kan uw kind niet verder leren als u het woord in uw eigen taal niet kent dan kunt u het woord ook niet in een andere taal leren Zonder basis kan je niet bouwen

Opdracht: hoe heet deze vrucht in uw eigen taal Opdracht: hoe heet deze vrucht in uw eigen taal? Zoek nu de naam in het Nederlands op.

samenwerken

samenwerken Samenwerken is belangrijk Door met de juf te blijven praten kunnen wij elkaar helpen. U weet veel over uw kind, de juf weet veel over uw kind. Samen weten wij nog meer.

Zelf Nederlands leren Stencil uitdelen

Zijn er nog vragen?