Traject De Beleverij WELKOM!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GfK Supermarktkengetallen
Advertisements

GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juni 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Mm-dd-yy | 1 › Dirk Strijker › Mansholt leerstoel RuG – Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen Veranderende markten en platteland Dag van LTO Noord provincie.
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Belevingswerelden dagrecreatie
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
De vakantieganger in plattelandslogies in Vlaanderen april 2011.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
natuurKUNST BIJ RUSTPUNTEN
Hoofdstuk 2 Arm en rijk in Nederland en Europa.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Symposium Wonen & Werken Noord-Brabant 3 december 2014 prof. mr. Friso de Zeeuw, praktijkhoogleraar Gebiedsontwikkeling TU Delft directeur Nieuwe Markten.
Visie op Duurzaamheid  .
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
Interactive Experience model
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | januari 2015.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | oktober 2014.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Andries Visser Multifunctionele landbouw: een sector met toekomst.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | augustus 2015
Impact van de multifunctionele landbouw Meer arbeidsplezier (contact, afwisseling, uitdaging, waardering) Bijdrage aan regionale economie: Kopen gemiddeld.
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
De sector “zorgboerderij” GESCHIEDENIS, CIJFERS EN TOEKOMST.
Betekenis van zorgboerderijen Jan Hassink en Reina Ferwerda Wageningen-UR.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Welkom Producent, markt en consument Keimpe van der Heide, NAV Nederlandse Akkerbouw Vakbond 1.
Boeren en tuinders zijn en blijven betekenisvol voor de samenleving! Hans Huijbers VVD bijeenkomst Bernheze 21 mei.
Lokaal voedsel VVSG, Gent, 30/9/ Lokaal voedsel Trends Hoe en waar? Waarom doen landbouwers mee? Wat kunnen steden en gemeenten doen?
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Welkom havo 3..
Jaaroverzicht Groen Spelen Leren Bezoekersaantallen 2016
Welkom Havo 5..
Welkom havo 3..
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | december 2014
Marketing Week 7 les 2.
GfK Supermarktkengetallen
Verblijfsrecreatie in het Vechtdal
GfK Supermarktkengetallen
Plaats, datum bijeenkomst
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Lange-Afstand-Wandelen Feiten & cijfers over LAW-wandelingen (+15 km)
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Transcript van de presentatie:

Traject De Beleverij WELKOM!

Plattelandstoerisme

Associaties plattelandstoerisme 995 Nederlandse consumenten, Wganingen Universiteit 2014

Plattelandstoerisme Activiteiten of accommodaties als nevenactiviteit van agrarisch bedrijf Gefragmenteerd Agrotoerisme versus plattelandstoerisme Seizoensgebonden Verblijfsrecreatie versus dagrecreatie Mensen op de boerderij Plattelandsrecreatie onderdeel van MFL

Cijfers in Nederland 120 MFL bedrijven 2007 37.828€ 2013 54.375€ Aantal bedrijven iets afgenomen. Omzet flink toegenomen 45% recreatieomzet gemiddeld

Cijfers in Noord Brabant 4,5% bedrijven Brabant= 550-700 bedrijven met agrotoerisme (2005) Een op de drie van hen haalt hoofdzakelijk haar inkomen uit agrotoerisme Gemiddeld investeert men tussen 10.000 en 30.000 euro per activiteit: gemiddeld verdient men dit tussen de 4 en 6 jaar terug 80% agro-toeristische ondernemers willen hun activiteiten uitbreiden

De Plattelandsklant

De Plattelandsklant

De Plattelandsklant Jonger, Hoger opgeleid, Hebben een hoger inkomen, Zijn minder vaak alleenstaand, Hebben vaker thuiswonende kinderen. Interesse in buitenrecreatie, ecotoerisme Hebben meer een band met de agrarische sector, Kopen vaker bij de boer en/of biologische producten Komen de boerderij veel vaker op het internet tegen bij zoektocht naar daguitstap of kortverblijf Eerder uit stad afkomstig

USP platteland: waarom komt de klant?

USP platteland Authenticiteit Gastvrijheid Veelzijdige aanbod Kleinschaligheid, Bijzondere locatie Relatief lage kostprijs, Persoonlijk contact met de boer(in) Rust, Ontspanning Contact met dieren Buitenleven, Natuur, Groene omgeving Ruimte, Vrijheid voor kinderen Leerzame Omgeving Beleving

Groeipotentieel

Groeipotentieel Omzet MFL: tussen 2007 en 2013 met ruim 60% toegenomen tot 491 miljoen euro. Agrotoerisme: 92 miljoen euro 2007 naar 151 miljoen euro 2013   Marktpotentie MFL werd in 2009 onderzocht door Wageningen universiteit: 1,5 tot 4,5 miljard euro. Met name afzetmarkten streekproducten veel opportuniteiten. Plattelandsrecreatie: groeiperspectief in unieke en aansprekende vormen van verblijfs- en dagrecreatie. Het groeipotentieel wordt geschat op 30%. Wageningen universiteit (2014, 995 consumenten): Een kleine maar substantiële groep heeft reeds ervaring met plattelandstoerisme. Voor velen is het nog onbekend terrein. Tegelijkertijd is de meerderheid positief over plattelandstoerisme, en kunnen we hier concluderen dat plattelandstoerisme een markt met potentie is. Provincie Noord Brabant 2003: Het totale marktpotentieel voor agrotoerisme is aanmerkelijk groter dan de nu gerealiseerde bezoekersaantallen: de totale markt voor agrotoeristische overnachtingen in Noord-Brabant is zelfs twee keer zo groot als het huidige aantal overnachtingen.

Groeipotentieel Provincie Noord-Brabant (2003, 1500 consumenten): De winstmarge van agrotoeristische activiteiten is beperkt: kleinschalige bedrijfsvoering, beperkte tariefstelling. Gezien de grote gastenwaardering enerzijds en de USP van agrotoerisme ten opzichte van het reguliere aanbod anderzijds, is er ruimte in de markt voor een hogere prijsstelling. Daarbij is van belang: Voor een concurrerende positionering in de toeristische markt is het van belang dat het agro toeristisch aanbod zich onderscheidend blijft positioneren in haar kernproduct. Deelname aan agrotoeristische dagtochten (1500 consumenten):

FarmTrends

FarmTrends

FarmTrends

FarmTrends

FarmTrends

Pauze

Doelgroepen

Beleving

Beleving Drukbezette mensen: betekenisvolle belevingen en ervaringen. Niet enkel iets leuks: gepersonaliseerde, betekenisvolle activiteiten. Vrije tijd moet zo veel mogelijk ‘opleveren’ en wordt zoveel mogelijk buitenshuis doorgebracht. Men wil graag met een leuk verhaal van hun daguitstap terug komen of de indruk wekken dat ze iets bijzonders hebben meegemaakt. (ZLTO plattelandstoerisme 2007) Uit onderzoek Provincie Brabant (2005) blijkt dat 75% van de bezoekers eenmalig een boeren bedrijf bezoeken. Als er echter ook een activiteit wordt aangeboden (speelboerderijen) komt slechts 25% eenmalig.

Inspiratie

Kinderen

Kinderen

Kinderen

Hanneken Tas

Afsluiting