Niemand vergeet een goede leraar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Open dag TU Lerarenopleiding
Advertisements

1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
De docent tussen vakwetenschap en schoolvak
De Kennis Creatie Spiraal binnen Stoas Hogeschool
Joop van der Schee. De ulo tussen wetenschap en beroepspraktijk ULO Mogelijkheden en beperkingen van onderwijskundig onderzoek door studenten in de huidige.
Welkom Challenge the future Delft University of Technology 1.
LOB Wat wordt er allemaal binnen de school gedaan en wat is er buiten de schooltijden als voorbereiding te doen.
De nieuwe lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding Mentorendag november.
Niemand vergeet een goede leraar
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Discussie (on)mogelijkheden samenwerking WO en HBO 1 Intensieve samenwerking HBO en WO creëert nieuwe studiepaden ● Meer studenten komen tot hun recht.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Twee naar Een Platform OA Rotterdam 25 maart 2010 Willem van der Wolk,
Veronique van de Reijt Teamleider masteropleidingen FLOT 5 April 2017
NMC 2003 De Waalbrug in wiskundig perspectief André Heck Amsterdam Mathematics, Science and Technology Education Laboratory.
Verkorte vwo-route gericht op de tekortvakken
Communicatie & Educatie Variant
Welkom Masteropleiding Science Education and Communication
Startbijeenkomst Welkom Master Science Education and Communication Master Leraar VHO Maatschappijleer en maatschappijwetenschappen Minor Leren Lesgeven.
Welkom Masteropleiding Science Education and Communication
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication 3TU Master, track scheikunde Fer Coenders, vakdidacticus scheikunde.
Welkom Masteropleiding Science Education and Communication
Welkom bij de UT lerarenopleidingen
Natuurkunde in de bovenbouw
WELKOM Ouders 5 HAVO & 6 Atheneum.. Studiekeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn interesses?
VOORLICHTING B3 Keuzeruimte / Minor Gert Brinkman Mark Tempelman November 2015.
Bètapartners, 26 oktober 2015, Damstede.  Global Learning and Observations to Benefit the Environment (GLOBE)  Opgericht in 1994 door de Amerikaanse.
Master of Science Education Leraar Natuurkunde 13 januari 2016 Lesley de Putter –
Voorlichtingsavond ILO 16 februari 2016 Interfacultaire Lerarenopleidingen (POWL)
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Wat willen we in de bovenbouw? Klas 3 – Junior Company – 2 weken stage met economisch gerelateerde opdrachten. – Bedrijfsbezoeken – Ondernemer in de klas.
TWEEDEGRAADS LERARENOPLEIDINGEN DEELTIJD Faculteit Onderwijs en Opvoeding Maart
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
COMMUNICATIE & EDUCATIE De CE variant. COMMUNICATIE & EDUCATIE In cijfers 1 jaar disciplinair + 1 jaar CE – punten CE gedeelte –30 punten modules.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Communicatie & Educatie Variant AMSTEL Instituut.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
WELKOM OP ‘T ATRIUM mavo / havo / vwo
TU/e Lerarenopleiding
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Natuur Leven en Technologie
Aanleiding en doelstelling
WELKOM Ouders 5 HAVO & 6 Atheneum..
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication (SEC)
Daphne Keller 30 augustus 2017
Master of Science Education & Communication
WELKOM Ouders 5 Atheneum..
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Welkom op de voorlichtingsavond voor de ouders/ verzorgers van GT2
Organogram Algemeen Directeur
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Daphne Keller 29 augustus 2018
TU/e Lerarenopleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
Producten van TU Delft, SEC
Educatie en Communicatie in de Bètawetenschappen
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Niemand vergeet een goede leraar ESoE

Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding Eindhoven School of Education (ESoE) Daphne Keller – Stagecoördinator (d.e.keller@tue.nl) Rik Slakhorst – Opleidingscoördinator (h.a.slakhorst@tue.nl)

Doel Kennismaking Praktische zaken verhelderen Bijdragen aan een goede start

Uitstroomprofiel Vakinhoudelijke sterk Onderwijs ontwerpen en ontwikkelen Onderwijsprofessionals Teamplayer Kleuring binnen de SBL competentie eisen Kleuring binnen de SBL competentie eisen vakinhoudelijke sterk onderwijs ontwerpen en ontwikkelen rijke (technische) contexten actief leren Academische, reflectieve onderwijsprofessionals: Onderwijs/eigen rol analyseren/evalueren Onderzoekende/lerende houding t.a.v. docentschap en vak Teamplayer: Samen werken/leren met collega’s Leerlingen aanzetten tot samenwerken en onderzoekende houding Meedenken over onderwijs, innovaties en moderne aanpakken (ICT) Voortrekkersrol in de school/samenwerken buiten schoolcontext

Kennismaking Wat is jouw motivatie voor het volgen van de educatieve minor? Welk vak ga je geven in het VO? Wat is je ervaring met lesgeven? Welke vragen heb je nog over de educatieve minor?

Master S.E.C.

(Beperkte) Tweedegraads lerarenopleiding Twee pakketten: Aankomend en Aansluitend tweedegraads lerarenopleiding Na het eerste pakket een bindend advies (99% van de studenten haalt het of wil zelf niet door) Vrijstelling voor USE bij de twee pakketten mogelijk (SG activiteiten moeten wel worden gedaan) Beperkte tweedegraads bevoegdheid gekoppeld aan WO Bachelor diploma

Curriculum Onderwijskunde Vakdidactiek Werkplekleren Portfolio (via Werkplekleren)

Lesbevoegdheid   Natuurkunde Scheikunde Wiskunde Informatica Technische Natuurkunde X Scheikundige Technologie Technische Wiskunde Software Science Web Science Electrical Engineering Werktuigbouwkunde Biomedische Technologie NIEUW!** Industrial Design X** Bouwkunde Automotive (EE) Medische Wetenschappen en Technologie (BMT) Technische bedrijfskunde * Verwantschapstabel d.d. 16-04-2016 ** Er zijn wel eisen aan je natuurkunde / wiskunde kennis en vaardigheid.

Praktische zaken Digitale studiegids: https://studiegids.tue.nl/opleidingen/graduate- school/masters-programs/science-education-and- communication/science-education-and-communication/ Direct of via: www.tue.nl/lerarenopleiding Canvas = vakinformatie Stages regelen: samen met Stagecoördinator (Daphne Keller) Website stages: www.esoe-werkplekleren.nl Coaching & hulp: secretariaat (Elvira Neleman & Daniëlle van der Hagen) Mentor (IO) Studieadviseur (Rik Slakhorst)

Organisatie Secretariaat: esoe@tue.nl , Tr 3.41 Coördinatoren: esoe.coordinator@tue.nl Tr 3.41 Administratie: onderwijsadministratieESOE@tue.nl Tr 3.41 Opleidingscommissie: m.c.g.thurlings@tue.nl https://www.facebook.com/esoelerarenopleiding https://twitter.com/tue_esoe www.esoe-werkplekleren.nl