MyBEnefits zo’n 2 miljoen burgers hebben minstens één sociaal statuut bv. laag inkomen / leefloon handicap, fysieke of mentale beperking kind met specifieke.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters Versie sept 2013.
De TechnoBoxen.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters.
• Wat moet het doen voor de klant • Wat moet de klant doen • Input • Bewerking • Output.
Naam Regio of Club Evt locatie Evt datum
Hoofd Afdeling Digitale Biblitheekvoorzieningen
Sociaal – Digitaal – Integraal OP ZOEK NAAR SOCIALE GRONDRECHTEN … de rechtenverkenner als instrument voor burger en hulpverlener provinciale infosessies.
Informatica Multi- en sociale media 2. Vereiste voorkennis Geslaagd zijn voor de cursus Multi- en sociale media 1 OF Beschikken over de volgende voorkennis:
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Pest Control geautomatiseerd!
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Flowcharts Abonneeherkenning
Presentatie nieuwe media
AV sportfunctionarissen Izegem – 22 april 2010 Sociaal tarief Torhout.
Deze presentatie wordt u aangeboden door:
OVERZICHT Wat is de rechtenverkenner Zoekmogelijkheden –van A-Z / trefwoord –doelgroep / thema –persoonlijk profiel Handige tools –algemene rechten verbergen.
Meten bij marktonderzoek
Meten bij marktonderzoek
Inkomen les 19a Begrippen & 95 t/m Begrippen AKW Algemene Kinderbijslagwet: wet die regelt dat mensen met kinderen tot 18 jaar een uitkering krijgen.
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
DE GROTE REGIOBEURS Stadskanaal. TRENDS Vergrijzing Vergrijzing Social media Social media Mobiele telefonie Mobiele telefonie.
Werken met de BETERapp Een hulpverlener vertelt: ‘Een herstelproces kenmerkt zich door terugval. Helaas vindt zo'n terugval normaliter niet plaats als.
Aan de slag met de BETERapp
Zichzelf kort voorstellen
Naar een PODMI-kennisbank met inspirerende praktijken Provinciale ontmoetingsdagen- herfst 2014.
QR Payment Dit is het startscherm van de app. De applicatie wordt ondersteund door het iOS platform en het Android platform. Ik wens u veel plezier met.
7.1: Van de wieg tot het graf
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
Handiflux in het kader van toekennen van school- en studietoelagen 28 april 2015 Ann Verhaegen Adminstrateur-generaal.
Automatische toekenning van rechten ? Brugge, 9 juni 2015 Hilde Linssen, stafmedewerker Netwerk tegen Armoede.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Informatieverslag kinderarmoede Hoorzitting Senaat 12 juni 2015 Reflectie vanuit de Gezinsbond Christel Verhas directeur SCW-gezinspolitiek.
Smart Woonhuisbeveiliging. 24/7 controle over uw woning Live video kijken Wie, wanneer en hoe laat Meerdere toepassingen Zorg Controle Via smartphone,
Wat? De nightshophop is een app (voor iphone en/of Android) waar jongeren een route langs verschillende nachtwinkels moeten volgennachtwinkels Per nachtwinkel.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
@FrRobben MOBIELE AUTHENTICATIE.
Stappenplan Toegang tot eBook Pack via ELO/schoolportaal.
Ontwikkelingen Dordrecht West op weg naar nieuwe doelstellingen Adviescommissie 15 november 2011.
Naar een versterkt recht op wonen Knelpunten en mogelijkheden voor een versterkt recht op wonen in de OCMW - praktijk.
Commercieel beleid van de MIVB inzake voorkeurstarieven Mei 2016.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
@FrRobben AUTHENTICATIEMIDDELEN OP MOBIELE DEVICES.
MultiChannel, Kennisnet... en onze methodesites Riny Maas Nieuwe Media en Innovatie Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt.
Pakketmaatregelen AWBZ Wat merken mensen ervan?. AWBZ Monitor 2009 & 2010 Veranderingen in de AWBZ Deelnemers:
NFC Near Field Communication
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
GOUD is geld de rest krediet
Direct Juridische aspecten
VeiligheidsRegioTwente
Welkom bij de nieuwe versie van PowerPoint
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Verandering leidt tot beter sociaal werk? Of niet?
Hoofdstuk 6: De verzorgingsstaat
Basisondersteunings- budget (BOB)
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
MyBEnefits Voorstelling – 23/1/2019
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
MyBEnefits Tool voor de toekenning van aanvullende rechten.
MyBEnefits Tool voor de toekenning van aanvullende rechten.
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
Netwerken & Internet 1.
Ongelijkheid in de zorg bij kwetsbare kinderen
Meldt u dan aan bij uw fysiotherapeut!
Plan van de uiteenzetting
Transcript van de presentatie:

MyBEnefits zo’n 2 miljoen burgers hebben minstens één sociaal statuut bv. laag inkomen / leefloon handicap, fysieke of mentale beperking kind met specifieke noden deze sociaal kwetsbare personen genieten aanvullende rechten zoals sociale tarieven, verminderingen, voordelen voor zover deze aanvullende rechten niet automatisch kunnen worden toegekend, laat de toepassing MyBEnefits toe om ze aan te vragen - MyBEnefits burger ze toe te kennen - MyBEnefits professional toepassingsgebied hoofdzakelijk in culturele sector, sport, ....

MyBEnefits burger elke burger kan toegang krijgen tot de toepassing via smartphone, tablet of pc en ze gebruiken na identificatie Stap 1 = de burger krijgt een overzicht van zijn sociale statuten die hem toelaten om aanvullende rechten te verkrijgen (sociale tarieven, verminderingen, voordelen) JA  de sociale statuten van de burger worden weergegeven op het scherm NEE  de burger krijgt de melding « geen sociaal statuut dat recht geeft op een voordeel » Stap 2 = de burger selecteert één van de weergegeven sociale statuten en genereert een code 2 soorten codes: unieke QR-code unieke cijfercode de code is 15 dagen geldig en kan worden voorgelegd aan elke professional die aanvullende rechten toekent Stap 3 = de burger toont het bewijs van zijn sociaal statuut om een voordeel te verkrijgen

MyBEnefits professional doelgroep = elke professional die aanvullende rechten toekent en die niet op de hoogte is van het sociaal statuut van de burger - omdat hij niet aangesloten is op het gegevensuitwisselingsnetwerk van de sociale zekerheid - omdat hij (nog) niet beschikt over een gegevensstroom om het aanvullend recht automatisch te kunnen toekennen Stap 1 = de professional moet het bewijs van het sociaal statuut van een burger verifiëren om hem een aanvullend recht te kunnen toekennen Stap 2 / mobile app = de professional gebruikt de mobiele applicatie MyBEnefits om de QR- code te scannen die op de smartphone van de burger getoond wordt Stap 2 / webapp = op de startpagina van de site https://www.mybenefits.fgov.be voert de professial de unieke cijfercode in die door de burger voorgelegd wordt Stap 3 = de professional kan vaststellen of de code geldig is en of de voorwaarden vervuld zijn om het voordeel toe te kennen

? Het sociaal statuut verifiëren De voorgelegde code gebruiken STAP 1 - PROFESSIONAL Het sociaal statuut verifiëren STAP 2 - PROFESSIONAL De voorgelegde code gebruiken STAP 3 - PROFESSIONAL Toekennen Scan QR-code via App mobile ? OF Voer code van 12 cijfers in via

Video WEBAPP MOBILE APP MEDIA KIT