Maak Maar Duidelijk!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Even voorstellen… Room Service Welkom allemaal!
SPECS: • Datum: 13 of 20 maart 2014 • Locatie: FLOOR Kohnstammhuis • Wie: Teams Hogescholen Nederland (met CE of CO opleiding) CONCEPT TEAMS: • Maximaal.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Posteropdracht ANW: Nobelprijzen
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Ik hou van Holland spel!.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.
Proces en Product.
Blauwdruk voor een nieuwe site Pieter Haesbrouck – CultuurNet Vlaanderen Erik Lesire – Corvo Siteseeing, 13 september 2004.
Posteropdracht ANW: Nobelprijzen
Ambassadeurs voor Maatwerk i.o.v. Nederlandse Taalunie.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Kennis-spel meerkeuzevragen.
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Workshop “Beoordelen”
Visie & Strategie.
Presenteren en communiceren
Loopbaanontwikkeling OOP
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Informatieavond groep 8
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Regisseurs  Casussen bekijken  Kwaliteitenspel.
Niets is wat het lijkt.
Niets is wat het lijkt. 3T 4T 2T 5T 6T 1T 3T 4T 2T 5T 6T1T tijd ?
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Differentiëren & klassenmanagement
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Wereld Choco-lat Economie. Wereld Choco-lat Benodigheden  1 spelbord  5 sets van 11 fabriekskaarten  5 sets van 3 hoofdzetelkaarten  45 spelkaarten.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Passend onderwijs.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
De gemiddelde leerling…
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Succesvol implementeren in de zorg
Passend onderwijs.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Scooterbox -Opdrachtgever: M.Landmeter -Vak: o3
Thema 20 MZ 2 Onderhandelen.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Nelleke Gruijters Paul Ram
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Door Roos K, Roos V, Lianne, Yosta en Marlijne
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Welkom op het Saenredam College
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Merkbare vaardigheden
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
De biefstuk van het zoete water
De wetenschappelijke methode
Is er een recept voor het maken van een T&T-opdracht?
Transcript van de presentatie:

Maak Maar Duidelijk!

Maak maar duidelijk! Een spelvorm waarbij twee teams elkaar proberen te overtuigen van hun denkstappen binnen een project. Wanneer? Het spel kan het best gespeeld worden ongeveer twee weken voor het einde van een (keuze)project. Het project heeft dan voldoende vorm gekregen en de leerlingen kunnen dus hun denkstappen duidelijk verwoorden. Aangezien het spel de leerlingen ook het denken zet is er hierna ook nog ruimte om verbeteringen door te voeren. Het spel kan eventueel ook gespeeld worden als de teams hun projectplan hebben afgerond. Ze moeten elkaar dan overtuigen hoe zij de denkstappen binnen een project hebben meegenomen in de projectaanpak. Spelverloop De vragen vormen de basis voor het spel. De docent kiest 5 (of 7) vragen uit die hij/zij relevant acht voor het (keuze)project. De teams moeten de vragen “veroveren”. Met een oneven aantal is er altijd een winnaar. De kaartjes worden dicht op tafel gelegd. Eén team begint (willekeurig welke). Het eerste kaartje wordt omgedraaid en Team A geeft in maximaal 1 minuut aan hoe hun project scoort op de aangegeven vraag. Team B doet dit ook gedurende maximaal 1 minuut. Beide teams bepalen welk team het onderwerp het best verdedigd heeft. Het winnende team krijgt het kaartje. Het winnende team begint bij het volgende kaartje. Variatie Er kunnen twee lege kaartjes bijgevoegd worden waarbij elk team één stelling toevoegt aan de stapel. Bij voorkeur een denkstap waar zij zelf heel goed op gaan scoren (en verwacht wordt dat het andere team hier minder op scoort).

... Jullie expert zijn in het onderwerp van het project Maak duidelijk op welke manier ... ... Jullie expert zijn in het onderwerp van het project

Maak duidelijk op welke manier ... ... De juiste aanpak / methode is gekozen om het project succesvol af te ronden

Maak duidelijk op welke manier ... ... is vastgesteld dat het eindproduct voldoet aan de eisen en wensen van de opdrachtgever

... Er kritisch is gekeken naar het eindproduct Maak duidelijk op welke manier ... ... Er kritisch is gekeken naar het eindproduct

Maak duidelijk op welke manier ... ... de verslaglegging (straks) voldoet aan de eisen van de opdrachtgever / docent

... Jullie de eigen vaardigheden het beste hebben toegepast Maak duidelijk op welke manier ... ... Jullie de eigen vaardigheden het beste hebben toegepast

... het Programma van Eisen volgt uit het vooronderzoek en oriëntatie Maak duidelijk op welke manier ... ... het Programma van Eisen volgt uit het vooronderzoek en oriëntatie

... Het ontwerp volgt uit het vooronderzoek en de oriëntatie Maak duidelijk op welke manier ... ... Het ontwerp volgt uit het vooronderzoek en de oriëntatie

... Is vastgesteld dat het ontwerp voldoet aan het Programma van Eisen Maak duidelijk op welke manier ... ... Is vastgesteld dat het ontwerp voldoet aan het Programma van Eisen

... is vastgesteld dat het ontwerp innovatief is Maak duidelijk op welke manier ... ... is vastgesteld dat het ontwerp innovatief is

... Het ontwerp getest en verbeterd is Maak duidelijk op welke manier ... ... Het ontwerp getest en verbeterd is

... De randvoorwaarden volgen uit het vooronderzoek en oriëntatie Maak duidelijk op welke manier ... ... De randvoorwaarden volgen uit het vooronderzoek en oriëntatie

... Het onderzoek nieuwe kennis oplevert Maak duidelijk op welke manier ... ... Het onderzoek nieuwe kennis oplevert

... De resultaten nauwkeurig en duidelijk zijn verwerkt Maak duidelijk op welke manier ... ... De resultaten nauwkeurig en duidelijk zijn verwerkt

... Het onderzoek betrouwbaar en valide is uitgevoerd Maak duidelijk op welke manier ... ... Het onderzoek betrouwbaar en valide is uitgevoerd

Maak duidelijk op welke manier ...

Maak duidelijk op welke manier ...

Maak maar duidelijk! Heeft u feedback, dan horen wij dit graag via het contactformulier op ontwerponderwijs . nl