Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
door: Roderick Juffermans
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Technologie en Commercie Meisjes in de techniek Augustinus college A.H. Jonker.
HGW en gesprekken met leerlingen
Collectief portfolio groep 3
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Marketing Werkgroep 6.
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Experts werkvorm + begrippentest
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Les 13 Presenteer je zelf (1)
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Les 5 – Goed doen 2.0.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Presentatie Theresialyceum.
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Presentatie door: Toon Kuijpers klas: mh2a
Passend onderwijs.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 2e ouderbijeenkomst PP1
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Naam: Rafaël Klas: MH2A Datum: Stagebegeleider:
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
© UNIEK IN DE KLAS.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Woordjes leer je alleen maar door te stampen
Loopbaan en burgerschap les 2
Welkom instructeurs!.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Coachtraining DOEN?! DAG 2
De bedenkers.
Vergelijkingen oplossen
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Introductie intervisie
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Omgaan met verschillen
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 2.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
Social media Wat deel je wel en niet?.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
<Geef de titel van het probleem op>
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4

Wat hebben we gedaan? Ideeën bedacht Beste idee gekozen: Keuzekruis

Wat gaan we doen? Idee voor een buitenles uitwerken Teams geven elkaar feedback op de buitenles

Concept uitwerken Werk het gekozen idee uit de vorige les verder uit Vul het werkblad samen in Overleg met elkaar!

Feedback geven oefenen Oefen het feedback geven met het voorbeeld van Ben. Vertel, dit is een idee dat is bedacht voor Ben. We gaan eerst bedenken wat we goed vinden aan het idee. We zeggen niet gewoon het is leuk, nee we vertellen heel precies wat we goed vinden. Laat een idee uit de klas komen.

Niet een algemeen compliment (het is leuk), geef een specifiek compliment.

Feedback geven oefenen Wat zou nog beter kunnen aan dit idee?

Vertel eerst wat het probleem is: het lijkt ons niet veilig… En geef dan uitleg met een zin die begint met omdat….

Een hoe vraag is heel fijn voor een ander Een hoe vraag is heel fijn voor een ander. Bij een hoe-vraag krijg je vaak zin om nieuwe ideeën en oplossingen te verzinnen.

Noem nog iets dat beter kan Laat ze nog een punt opnoemen dat beter kan Vraag hoe kunnen we dat zeggen? Wat vullen we in na omdat?

Presentatie voorbereiden Maak een presentatie van max. 5 minuten waarin je jullie idee uitlegt Presenteren voor andere groepen Feedback geven en ontvangen

Presentatie stap voor stap Luister naar de presentatie Stel verduidelijkingsvragen Vul het feedbackformulier in met je team Tip : Laat na de eerste presentatie 2 leerlingen hun feedbackformulier voorlezen. Kijk met elkaar of het op de goede manier gegeven is. Loop in de volgende rondes langs bij de teams of ze het helemaal snappen en ondersteun ze bij het vinden van een goede formulering.

Wat vind je goed aan het idee? Wat kan beter aan het idee? Hoe-kun-je vraag

Presentaties - indeling Ronde 1 Ronde 2 Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6 Team 7 Team 8

Terugblik Is het gelukt om hoe-kun-je vragen te maken? Wanneer kun je nog meer hoe-kun-je vragen gebruiken? Volgende keer: Buitenles verder uitwerken Tip: probeer je buitenles in de pauze uit met kinderen uit groep 3 en 4!