Date: 2-4-2019 Royal Lemkes Plastics AIPH conference.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Persconferentie Lucht in de Stad 3 september 2013.
Advertisements

I love you.
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Appreciative Inquiry of Waarderend Onderzoek als basis voor gesprekken op het marktplein over waarden 1.
Encuentro Latino Europeo (ELE) Relatie tussen LA en de EU in de actuele strategische en geopolitieke ontwikkelingen Cor van Beuningen november 2009.
De Monsanto logistieke ketting en de synergie met PLDA Antwerpen
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Oktober 2010 Onderzoek naar de behoeften van directeuren en bestuurders in de kinderopvang In opdracht van de beroepsvereniging directeuren kinderopvang.
© de vries business consultancy, 2008
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
English and IPC How to teach content through English.
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Land van duizend meningen 4.3 : Het Poldermodel van Kok Kok Van Mierlo Zalm V AN H UNEBED TOT HEDEN – les 14.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Het model van de Ecokosten / Waarde Verhouding (Eco-costs / Value Ratio = EVR) en “eco-efficiente waardecreatie” dr. ir. Joost G. Vogtländer Technische.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Operations & Supply Chain Director
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
De Betekeniseconomie.
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
QA-CER Polymer Recycling.
The golden age of natural gas
Reducing antibiotics on farmlevel
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Sector, Firm Size and ICT investments
Processing Structured Hypermedia
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Workshop: Account management
Albert Heijn: Safe, efficient and sustainable transport, also on highways Largest share of kilometers in our domestic transport is on the highway Multi.
RDM bij Saxion De onderzoeker Verantwoording Hergebruik Integriteit
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Leefbaar loon en investeerders
Realizing Climate Mitigation Policies Dr. Cheryl de Boer & Prof
Checklist for Savings & Added Value
Relevant congres Ageing
Vreugde Joy.
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
Return On I…. Bestaat sinds We doen al tijdje mee
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Dynamic Architecture What about you?
Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
blijf bidden! keep praying!
We can go CE!. We can go CE! WIE ZIJN CIRCLES PARTNERS? Type hier je titel.
Towards and Africa Europe Partnership
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
A realistic basic income policy needs two pillars
Testphases still relevant?
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Date: 2-4-2019 Royal Lemkes Plastics AIPH conference

Royal Lemkes Royal Lemkes has a green heart.   We believe in plants as they create better life, stronger businesses and contribute to a healthier, green world. We strive for sustainable growth Of our people, of our relationships and of our common business. Let’s plantify* the future. Together. *Plantify® = Creating a better life, stronger businesses and a healthier, green world with plants.

We don’t just believe in plants, but also in: People Scale Transparency Data We geloven niet alleen in planten, maar ook in: Mensen: zij maken het echte verschil. Daarom investeren we veel in onze medewerkers en onze relaties. De uniekheid van de plantencategorie. Het belang van kwaliteit en de kosten in de keten zijn enorm en dit vraagt om strategische partnerschappen en ketenoptimalisatie. Samen: samen komen we verder. Zowel met onze retailpartners als leveranciers. Schaal: ‘size matters’. Zowel wat betreft inkoop, supplychain als professionaliteit. Elke dag beter. Daarom werken we met Lean management en evalueren we continu. Transparantie Data: onmisbaar in het maken van de juiste keuzes voor onze klanten. Business als ‘force for good’. Bedrijven spelen een belangrijke rol in het leefbaar maken en houden van onze wereld. Onze leiderschapscultuur is duidend. We geloven in samen en in transparantie. Royal Lemkes is een echt familiebedrijf waarin we met elkaar de feestjes vieren en we streven naar gelijkwaardigheid. Directie en management zijn heel toegankelijk en we werken met open kantoren; met veel glas en ….. planten. Onze medewerkers waarderen ons met een 8,5 op medewerkersbetrokkenheid (anoniem onderzoek door Effectory) waarmee we bij de beste 5% van Nederlandse bedrijven horen en het embleem “Beste Werkgever ***”mogen voeren. Royal Lemkes is marktleider van de Nederlands potplanten export met een omzet van meer dan € 250 miljoen. Schaal doet er toe zowel op het vlak van sourcing als de supply chain. De supply chain vereisten in onze (vers)sector zijn hoog en de kosten zijn enorm t.o.v. de waarde van de planten. Bovenal doet schaal er toe qua professionaliteit. De eisen van grootschalige Retail worden steeds hoger en dan is het noodzakelijk om te professionaliseren op thema’s zoals duurzaamheid, digital & data en E-commerce. Togetherness Every day better Force for good

Force for Good - Circumstances Environment; pollution & emissions Society; discussion on single use Government; community waste system & plastic pacts (multi- stakeholder) Retail; feels responsible, cost recycling Consumer; waste is annoying

Challenges Circularity Complex supply chains Behavioral change – no dirty hands! No uniform recycling system in Europe Final destination; consumer / store/retail Verpakkingen zijn ook nuttig niet alles kan zonder. Bruggetje tussen probleem en uitdagingen.

Ideas & initiatives Product related; carton pots, teabag/PET tray Supply chain related; re-usable trays Recycling related; D-grade pots

Findings There is not 1 solution! Depends on product, On supply chain, On user & on the country.

Solutions Re-fuse (no sleeve) Reduce (teabag, less seal, carton trays, coco pot) Recycle (project re-use single use trays as raw material for new trays) Re-use (project re-usable trays, business case) Re-new; KVG pilot