Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aantal spelers : keeper Datum :
Advertisements

De vlag Pak elkaars polsen vast. Tenen tegen elkaar.
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
De patiënte staat recht, houdt de voeten gelijk en de schouders tijdens het meten recht. De patiënte geeft aan wanneer tijdens het meten het maximale van.
Rekenen in groep 1 t/m 4 De doorgaande lijn.
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
Flipping the classroom
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Disclaimer.
In punt P werken drie krachten: Fspan in de richting van het touw Fveer 15 N schuin links omhoog Gewicht recht naar beneden Hoofdstuk 3 som 20.
Al doende leren training docenten
Clusteroverleg groen ’11
Voorlichting fysieke belasting
Voorlichting fysieke belasting
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Zaalhockey M.H.C. Roden 2013/2014 Basisformatie Aanvallende tactieken
Begrippen in verband met het levenseinde.
Ladders Sport voor sport. Ladders Sport voor sport.
Communicatie en dementie
PrOdigi WJBladergroen. Het leerlingenoverzicht van de docent.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
2005 gaat razendsnel voorbij. Nu moet je je gaan voorbereiden op 2006!
Kwaliteit van de hulpverlening
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Info avond groep 1-2 Welkom allemaal. Auditieve/ taalontwikkeling Fonologisch bewust zijn Fonemisch bewust zijn Letterkennis Mondelinge taal, Zinsbouw.
Welke bij vliegt onder de bijenkorf?
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Examentrainer 1 Inleiding in de biologie ©JasperOut.nl.
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Module 2 Na de diagnose: Steun vinden bij elkaar
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Verplaatsen met een rolstoel
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
Energizer Thema 1: Organen en Cellen
SLANGENMANAGEMENT BASIS
Paragraaf 7.2 grenzen aan zien
Instructie geven en uitvoeren
Bewust leren in de praktijk Onbewust leren in de praktijk
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Studie vaardigheden Thema 3: Jouw brein.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Kleuters spelen toch alleen maar?
Omgaan met een rollator
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Het stompverband Een stompverband is een speciale uitvoering van een wonddrukverband. In eerste instantie bloed een wond bij een afgerukt lichaamsdeel.
week 2 Pragmatiek + conversatieanalyse
-Uitnodiging- In Between Café De Bilt
Quantumcomputers en quantumcommunicatie
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
Communicatie 5e les.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Les 6: non-verbale communicatie
Ouderbijeenkomst Thema Mensen.
[Voer de titel van de overtuigende toespraak hier in]
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Sjabloon voor socialemedia-afbeelding
Vouw het Bacteriebekje
Transcript van de presentatie:

Voorbeeld Bewegingsintegratie Opdracht: Observeer de beweging van een medeleerling en beschrijf die beweging zodanig dat de anderen deze exact kunnen nabootsen. De andere leerlingen draaien zich om. Alle leerlingen staan met hun gezicht naar de muur. Leerling A staat in het midden klaar. Leerling B kijkt aandachtig en... onthoudt de uitgevoerde verplaatsing. Leerling B staat opzij en houdt zich klaar om te observeren. Leerling B beschrijft (zonder voordoen) het bewegingspatroon van A. De overige leerlingen voeren dit zo juist mogelijk uit. Leerling A voert een eenvoudige verplaatsing uit. Leerling A zet zich klaar om te observeren. Leerling A bekijkt deze uitvoering en geeft feedback v v x

Voorbeeld Bewegingsintegratie Welke doelen zijn gekoppeld aan deze opdracht ? MZrt1 Alleen of samen, een plaats innemen tegenover objecten, ruimteaanduidingen of personen en daarbij rekening houden met de ruimtelijke begrenzingen • 4 - 6 Onderzoeken van de begrippen in, op, boven, onder, naast, voor, achter, eerste, laatste, tussen, schuin, op elkaar, ver weg, dicht bij, binnen, buiten, omhoog en omlaag door actief ervaringen op te doen en hierbij deze woorden gebruiken MZrt3 Afstanden, bewegingsrichtingen en -banen juist inschatten en de meest efficiënte kiezen • 4 - 8 Bewegingsrichtingen herkennen en die kunnen opvolgen vanuit verbale opdrachten - pictogrammen in verband met richtingen als symbolen hanteren MZgm11 Het eigen lichaamsgewicht dragen en steunen in diverse houdingen en bewegingen en op diverse lichaamsdelen MZgm7 Zich lopend verplaatsen en daarbij: • Lage, opeenvolgende hindernissen overschrijden TOmn1 Een mondelinge boodschap verwerken • Informatie herkennen en selecteren (in mededelingen, vragen, instructies, uiteenzettingen uit verschillende media) • 7 - 9 Verwerken van steeds complexere boodschappen waarvan het onderwerp bekend is   TOmn2 Een mondelinge boodschap overbrengen • Informatie overzichtelijk weergeven (in beschrijvingen, instructies, vragen, antwoorden) • 4 - 7 Allerlei boodschappen overbrengen in spelsituaties of in andere betekenisvolle situaties binnen de leefwereld: