toekomstvisie, evoluties en trends

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuw Elan met een Inspirerend Toekomstbeeld
Advertisements

Welvaartsverhogende Innovaties in Instituties en Bestuur Maatschappelijke Innovatie Prof Dr Erik Stam Leerstoel Economie van Ondernemerschap en.
Waarom werken met het programma De baan die bij me past?
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
Stadsontwikkeling vooruit
FRIS Flanders Research Information Space Vlaamse Overheid Departement Economie, Wetenschap en Innovatie Geert Van Grootel/Pascale Dengis.
Samen innoveren: duurzaam samen
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
Uitdagingen voor het Vlaamse beleidsarrangement Milieu & Gezondheid t.g.v. de epistemologische verschuiving naar complexiteit PhD Kristien Stassen (HUB.
Systems voor Agro&Food|Roadmap Innovatie Zuid projectvoorstel aanjaagtraject Revisie: V
Petra Verhagen (ISS-CMV) Dorris Direks (IPS-VD)
Onthaal op evenementen Organisatie van evenementen OPR studiedag Antwerpen, 21 februari 2005.
KIVI Speurwerkprijs ‘Noodzaak van innovatie in de gezondheidszorg’ Prof.dr.ir. Theo de Vries 16 december 2003 KIVI Speurwerkprijs 2003.
Evidence over ervaringsdeskundigheid
Swot analyse
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Halfslachtigheid als grootste bedreiging Arnoud W.A. Boot Universiteit van Amsterdam Amsterdam, 6 november 2009 Amsterdam, 6 november 2009 Arnoud W.A.
‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.
She is beautiful/beautifully.
Mobility Event 2008 Protection where ever you are.
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
DUURZAAM ONDERNEMEN DEFINITIE PIJLERS ACTIEPLAN M.V.O CONCREET
Budgetmonitoring & Open Overheid Mikis de Winter (Leer- en Expertisepunt Open Overheid)
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Van Big Data naar Smart Data Het combineren van sociale media met survey inzichten GfK Belgium Tim Meeusen 22/09/2015.
Opdracht Age Friendly City. 1. Woordassociatie 2. Beeldassociatie.
Een perspectief voor Vlaanderen Aggiornamento Een perspectief voor Vlaanderen auteur functie datum Marc Van den Bosch Voka Kenniscentrum September 2011.
PASSIE VOOR GEZONDHEID
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Samenvatting Spel Mondiaal Beleid AV AROSA – 8 december 2015.
Innovatieworkshop 21/3/2016 Innovatie?. Wat is innovatie? Spreken we over het zelfde? We bedoelen niet ‘uitvindingen’, die zijn slechts de eerste stap.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Hoofdstuk 4 Inleidende begrippen omtrent integratie.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Kennis van waarde november Hanze CoE Valorisatie en Ondernemerschap Valorisatie is - naast onderzoek en onderwijs - de derde kerntaak geworden van.
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
De Betekeniseconomie.
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
OpenBoek Donderdag 20 april 2017
Laagveengebied Groningen
MOOC Massive Open Online Course > 1900 opleidingen
Oplossingsgerichte arbeidsbegeleiding bij het OCMW
‘INNOVATIE’.
Jobbeurzen voor jongeren
Van Gogh – Roosegaarde fietspad

Sneller een beter personeelsrooster voor de gynaecologieafdeling van het JBZ Maartje van de Vrugt PhD.
De Punt wenst dat elke ondernemer toegang heeft tot het sociaal en duurzaam ondernemen. De Punt biedt ondernemers hierbij een resultaatgerichte en dynamische.
Inhoud DuraConnect? “Verzilvering” maatschappij: een uitdaging?
Wat wil onze klant vandaag
Beleid en regelgeving Les 1.
Break-out sessies Wat is het onderwerp?
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Impact op het kruispunt van economie en maatschappij
Inspelen op innovaties
Inspelen op innovaties
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Het huis, de school van morgen
Transcript van de presentatie:

toekomstvisie, evoluties en trends Are you READY FOR 2020? toekomstvisie, evoluties en trends

When ideas need space Space for fairs Space for events Niche vakbeurzen Special interest Publieksbeurzen Space for events Space for seminars Space for catering

When ideas need space 6 hallen 40.000 m³ 50 beurzen / jaar Internationale concepten 3de grootste complex in BE 80.000 exposanten / 800.000 bezoekers over 2 jaar 2 à 3 nieuwe beurzen / jaar > innovatie!

een situatieschets van de maatschappij Snel veranderende maatschappij Technologische evolutie Economisch klimaat Wisselende omgevingsfactoren Impact op de klassieke manier van beurzen en events organiseren 23/02/2019

Nieuwe realiteiten Nieuwe digitale mogelijkheden Ontstaan van nieuwe kleine bedrijfjes Inspelen op consumer higher needs met beperkter budget Disruption

Impact op ‘ORGANISEREN’ Tijdsbesteding – tijdsgebrek van bezoeker en exposant Connectivity Word of mouth One2one Genuine xperience Human / real / easy / fast

oplossingen FACE2FACE

oplossingen Community as driver 4 visit

oplossingen innovaties

oplossingen Xperience >> “CONGRESTIVALS” Cfr CWF – plenaire sessies – ‘sofa sessions’ – ‘tea for two’

Afstappen van traditionele ‘barzones’ - Foodtrucks CONGRESTIVAL >> FOOD XPERIENCe Afstappen van traditionele ‘barzones’ - Foodtrucks - All-in catering concepten - Vb. convivial tables ipv aparte aperitief tafels

oplossingen Limitering in volume

oplossingen Esthetiek in lay-out

Onze aanpak organiseren met passie en VERHAAL

Onze aanpak organiseren met onze eigen community xpozanen

onze xperten tot uw dienst