Social media voor statenleden/politici

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
Advertisements

Hoe ga je om met LinkedIn?
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Ho 8: Portfolio.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Het nieuwe solliciteren:
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
UVW LinkedIn Presentatie
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sociale media bij HR & jobs
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Maak je website beter vindbaar!
Maak indruk op social media
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Media is er altijd en overal
Social Media & Sport Deel I
Media is er altijd en overal
LOB zeven stappen naar succes
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
© UNIEK IN DE KLAS.
Van Opdracht tot Website
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Solliciteren met Social Media
Twitter • LinkedIn • Facebook
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media Wat deel je wel en niet?.
Zichtbaarheid Creëren
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Social media voor statenleden/politici Een ontdekkingsreis door de wereld van social media aan de hand van een persoonlijke gids

Even voorstellen…

Introductie Introductie – Social media: “Wat en waarom?” Op ontdekkingsreis in de wereld van social media Je profiel: wat laat je van jezelf zien? (tips en tops) Je publiek: denken in persona’s Je pitch: voorbeelden voor je verhaal (‘content’) Je podium: waar ga jij je verhaal vertellen?

Social media: alles draait om jóu Wat maakt Social Media zo speciaal? De kracht van netwerken: het levert je kennis, contacten, informatie en relaties op De kracht van toeval en wederkerigheid: niet te voorspellen wat het oplevert, maar het is vaak meer dan je dacht Instrument voor samenwerken en kennis delen

Wat kan er allemaal?

Wat wil jij ermee? (1) 0. Wat past bij je? Kijk eens rond, begin klein, experimenteer 1. Wat wil je bereiken? (zenden, expertise delen/halen, dialoog, netwerken) 2. Wat heb je in de aanbieding? (wat weet je, wat kun je, wat doe je) 3. Wie wil je bereiken? (met wie deel je, van wie verwacht je iets?)

Wat wil jij ermee? (2) Met die antwoorden ga je aan de slag: 4. Delen is het nieuwe krijgen 5. Wees regelmatig actief: blijf delen, maar overvoer niet 6. Check: Haal je eruit wat erin zit? Zo nee, probeer iets anders (haal je profiel offline) Zo ja, blijf investeren

Mensen in plaats van guru’s Social Media… Houding i.p.v. trucjes Gedrag i.p.v. protocollen Mensen i.p.v. platforms Social Media

Op ontdekkingsreis Zoekopdracht op LinkedIn Twitter-accounts met <trefwoord> in het profiel Tweets over <trefwoord> Tweets met <#trefwoord> Facebook-groepen en pagina’s over <trefwoord> En… probeer Google, Youtube of Wordpress eens…

Je profiel

Let op de linkerbovenhoek: foto!

Tips voor je LinkedIn-headline In je ‘headline’: Vaste baan? -> functienaam + werkgever + Trefwoorden of expertises + Thema’s of actuele onderwerpen + Nevenfuncties, projecten of publicaties Op je CV en profiel: (Recente) werkgevers en relevante nevenfuncties (Relevante) opleiding (Relevante) groepen Vaardigheden

Tips voor je Twitter-profiel In je bio (PS Wat voor naam kies je?): Vaste baan? -> functienaam Trefwoorden of expertises Thema’s Websites of publicaties Hobby, drijfveer, spreekwoord NIET: ‘op persoonlijke titel’ Je profiel aankleden? Herkenbare profielfoto Headerfoto met sfeerbeeld URL van je werk

Aan de slag met je profiel Wie ben je? Werk: Thuis: Hobby: Kenmerkende eigenschappen: Favoriete uitspraak: Ik heb verstand van: Ik ben goed in: Wat zien anderen? Werk: Thuis: Hobby: Kenmerkende eigenschappen: Favoriete uitspraak: Ik heb verstand van: Ik ben goed in:

Je verhaal 0. Delen is het nieuwe krijgen (wie goed doet, goed ontmoet) Eén beeld zegt meer dan duizend woorden (dat kan + en – zijn) Reageer, daag uit… houd de conversatie gaande

Je verhaal 0. Delen is het nieuwe krijgen (wie goed doet, goed ontmoet) Eén beeld zegt meer dan duizend woorden (dat kan + en – zijn) Reageer, daag uit… houd de conversatie gaande Schoenmaker blijf bij je leest (en relevant voor je doelgroep) Kies de platforms en thema’s die passen bij wie je bent en wat je wilt Zorg voor focus en consistentie (ook in wat je ‘binnenhaalt’)

Je verhaal: zelf publiceren of delen? Maak updates: vertel wat je doet, deel je kennis Eigen inzichten of blogs Foto’s, video Delen van content van anderen: Vacatures, opdrachten (relevant voor je netwerk) Nieuws, links, blogs en infographics Slideshare-presentaties of filmpjes Conversatie (en word een expert): Doe mee aan de conversatie: vraag, reageer, confronteer, verleid… Groepen (FB of LinkedIn)

Je publiek Wie kennen jullie? Waar vind je ze? Wat weten of vinden ze?

Naam Je publiek 3 persona’s maken Achtergrond Doelen Persoonlijke info Positie, opleiding Doelen Wat wil hij/zij? Naam Persoonlijke info M/V, leeftijd, woonsituatie Drempels Waar loopt zij tegenaan? Kenmerken Mediavoorkeuren etc Jouw antwoord Waarmee kun je helpen?

De kern? Jij en je publiek: Verbinden

Je podium Jullie persoonlijke profielen: voorkeuren voor platforms, allergieën, vooroordelen, ervaringen? Persoonlijke of partij-profielen: wat werkt, wat niet? Waar gebéurt het? (LinkedIn-groepen, Facebook, fora) Blogs, websites, conferenties?

Vragen?

En nu aan de slag Wie ben je en wie ken je? Je profiel: wat laat je zien? Je netwerk: wie ken je? Je publiek: wie wil je bereiken? Show and tell! Je pitch: wat is jullie verhaal (en wat is jouw aandeel)? Je podium: waar ga jij dat verhaal vertellen?