LOP Secundair onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inschrijvingsprocedure schooljaar Basisscholen Sint-Pieters-Leeuw
Advertisements

SES-Omkadering BaO Uitgangspunten Juni 2012.
Aanmelden en inschrijven Schooljaar Infomoment 16 januari 2013 Maria Assumptalyceum Laken
Evolutie anderstalige nieuwkomers in centrumsteden (basis- en secundair onderwijs)
Workshop: Sociale Mix in het SO. Sociale Mix: Definitie.
Onderzoek gefinancierd door de Vlaamse Regering in het kader van het programma ‘Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek’ SSL-conferentie februari.
1 - 27/03/2015 Kinderen in Armoede de (on)macht van cijfers Lokale besturen bestrijden kinderarmoede - 9 februari 2015 Guido Bottu Dienst Welzijn en Gezondheid.
Aanpak van ongekwalificeerde uitstroom vanuit CLB CLB Veurne –
Lokaal overlegplatform Gent Basisonderwijs algemene vergadering maandag, 12 juni 2006.
1 Hoe gaan LOP’s aan de slag rond armoedebeleid? 8 mei 2015 Hoe gaan de LOP’s aan de slag rond armoedebeleid? Vrijdag 8 mei 2015 Van omgevingsanalyse…
De directeur en het nieuwe inschrijvingsdecreet. Start van de inschrijvingen Indien een school niet hoeft te weigeren omwille van capaciteit kunnen: 
LOP Geraardsbergen Basisonderwijs Beleidsintenties 2008 – 2011 Algemene vergadering 3 juni 2008.
Instroom en doorstroom AN-ers in het Gentse secundair onderwijs Omgevingsanalyse door Greet Habraken Netwerker Onderwijs Kom-Pas.
Aantal OKAN leerlingen in Gent: evolutie. OKAN leerlingen in Gent: evolutie Jaarlijkse stijging van het aantal anderstalige nieuwkomers in het Gentse.
AV LOP/SO Gent WELKOM Gelijke Onderwijskansen Lokaal Overlegplatform Gent Secundair onderwijs.
AV LOP/SO Gent WELKOM Gelijke Onderwijskansen Lokaal Overlegplatform Gent Secundair onderwijs.
Omgevingsanalyse LOP BaO. Deel 1 Een korte schets op basis van de GOK-cijfers.
Instrumentarium onthaalonderwijs anderstalige nieuwkomers Departement Onderwijs & Vorming 29 september 2015.
Gelijke onderwijskansen Lokaal OverlegPlatform Secundair Onderwijs Gent Welkom.
AV LOP/SO Gent WELKOM Gelijke Onderwijskansen Lokaal Overlegplatform Gent Secundair onderwijs.
Gelijke onderwijskansen Lokaal OverlegPlatform Secundair Onderwijs Gent Welkom.
Een dag over asiel en onderwijs. Context in de regio.
Enkele indicatoren over armoede in de regio Kempen Samen Huis van het Kind, de kracht van een netwerk Peter Anaf adviseur stad Turnhout Welzijnszorg Kempen.
Flankerend Onderwijsbeleid
Lokeren LOP’s Basis en Secundair onderwijs Maart 2014
Vroegtijdig schoolverlaten in Vlaams onderwijs
LOP Basisonderwijs Temse
Aan de slag met spijbelrapporten
Sint-Niklaas en Beveren
Voorstelling kansarmoedeatlas
Workshop basisonderwijs
OMGEVINGSANALYSE 2015 LOP Geraardsbergen Basis + Secundair Onderwijs
Omgevingsanalyse LOP Lokeren Basis – en Secundair
OMGEVINGSANALYSE 2015 LOP Ronse Basis + Secundair Onderwijs
LOP Basisonderwijs Sint-Niklaas
LOP Secundair onderwijs
Nieuwe onderwijsregelgeving basisonderwijs
Info-avond aanmelden Welkom LOP/SO Gent.
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
LOP Basisonderwijs Sint-Niklaas
Kansarmoedeproblematiek Middelkerke en Oostende
Plenaire vergadering dinsdag 10 oktober 2017
Analyses Task Force Capaciteit
Campusvoorrang Algemene Vergadering 4 juni 2012.
Voorstel AV lop Antwerpen basis 29 augustus 2012
AV 4 juni 2014 LOP Antwerpen basisonderwijs
LOP Secundair onderwijs
Verhoogde instroom van vluchtelingen november 2016
LOP secundair onderwijs
Praktisch: afspraken in LOP Gent Basisonderwijs – Buitengewoon onderwijs 12/12/2011.
Draaiboek inschrijvingsbeleid
LOP Basisonderwijs Sint-Niklaas
AV 4 juni 2013 LOP Antwerpen basisonderwijs
Gelijke Onderwijskansen
gewoon kleuteronderwijs Oostende
DAGORDE - LOP ANTWERPEN SECUNDAIR
WELKOM LOP/SO Gent WG Intermediairen.
Cijfergegevens leerrecht
OMGEVINGSANALYSE 2015 LOP Oudenaarde Basis + Secundair Onderwijs
Aanmelden in LOP-regio Grimbergen, Machelen, Vilvoorde www
LOP BaO Dilsen-Stokkem LOP SO Dilsen-Stokkem – Maasmechelen
Het nieuwe decreet in 10 vragen
Kansarmoedeproblematiek Westkust
OMGEVINGSANALYSE 2018 LOP Ronse Basis
OMGEVINGSANALYSE 2018 LOP Geraardsbergen Basis
Inschrijvingsbeleid Werkgroep inschrijvingsbeleid 3 juni 2016.
Inschrijvingen voor schooljaar Wat verandert er
Inschrijvingsdata Gelijke Onderwijskansen
Algemene LOP-vergadering 12 juni 2012
OMGEVINGSANALYSE 2018 LOP Oudenaarde Basis
Transcript van de presentatie:

LOP Secundair onderwijs Algemene vergadering LOP Secundair onderwijs Sint-Niklaas-Temse 26 februari 2018 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Goedkeuring en opvolging verslag van 23 november 2017 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Berekening relatieve aanwezigheid per vestigingsplaats voor 1A (teldatum 01/02/17) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Berekening relatieve aanwezigheid per vestigingsplaats voor 1B (teldatum 01/02/17) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Contingenten voor 1A – voorstel, bespreking en definitieve goedkeuring Globale RA = 34,20% Bandbreedte = 29,20% - 39,20% RA per vestigingsplaats = gemiddelde RA van 2012 tot en met 2017 (teldatum 01/02) Scholen of vestigingsplaatsen met een RA boven de bandbreedte worden in de richting geduwd van de bandbreedte met minus 5% of tot de globale RA is bereikt. Scholen of vestigingsplaatsen met een RA onder de bandbreedte worden in de richting geduwd van de bandbreedte met plus 5% of tot de globale RA is bereikt. Scholen of vestigingsplaatsen met een RA binnen de bandbreedte worden in minus of in plus naar de globale RA geduwd. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Contingenten voor 1A – voorstel, bespreking en definitieve goedkeuring Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Contingenten voor 1B – voorstel, bespreking en definitieve goedkeuring Globale RA = 72,69% Bandbreedte = 62,69% - 82,69% RA per vestigingsplaats = gemiddelde RA van 2012 tot en met 2017 (teldatum 01/02) Scholen of vestigingsplaatsen met een RA boven de bandbreedte worden in de richting geduwd van de bandbreedte met minus 10% of tot de globale RA is bereikt. Scholen of vestigingsplaatsen met een RA onder de bandbreedte worden in de richting geduwd van de bandbreedte met plus 10% of tot de globale RA is bereikt. Scholen of vestigingsplaatsen met een RA binnen de bandbreedte worden in minus of in plus naar de globale RA geduwd. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Contingenten voor 1B – voorstel, bespreking en definitieve goedkeuring Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inschrijvingsbeleid 2018-2019 Werkafspraken voor het meedelen van capaciteiten 1A en 1B Algemene vergadering, 26 februari 2018

Voorrangsgroep Periode Voorrangsgroep Periode Inschrijvingsperiodes 2018-2019 Gewoon secundair onderwijs voor 1A en 1B Gewoon secundair onderwijs, overige leerjaren Voorrangsgroep Periode Broers en zussen Kinderen van personeel Van 19/03/2018 tot en met 30/03/2018 (N)IND Van 16/04/2018 tot en met 04/05/2018 Reguliere inschrijvingen Vanaf 05/05/2018 Voorrangsgroep Periode Reguliere inschrijvingen Vanaf 16/04/2018 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Voorrangsgroep Periode Inschrijvingsperiodes 2018-2019 Buitengewoon secundair onderwijs Voorrangsgroep Periode SBSO Baken VTS BuSO Broers en zussen Kinderen van personeel Van 19/03/2018 tot en met 30/03/2018 Campus Van 16/04/2018 tot en met 04/05/2018 Geen inschrijvingen Reguliere inschrijvingen Vanaf 05/05/2018 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Memorandum 2018 – bespreking en goedkeuring Algemene vergadering, 26 februari 2018

Nota minister Crevits – bespreking en beslissing over eventueel vervolg Algemene vergadering, 26 februari 2018

Project veilig verbinden – stand van zaken Algemene vergadering, 26 februari 2018

Lokaal overlegplatform Secundair Onderwijs Omgevingsanalyse 2018 Lokaal overlegplatform Secundair Onderwijs Werkingsgebied Sint-Niklaas-Temse Algemene vergadering, 26 februari 2018

Inleiding Inzake gelijke onderwijskansen heeft het LOP: een onderzoeksopdracht: in beeld brengen van de lokale situatie de lokale situatie ontleden in een omgevingsanalyse maar ook… een adviesopdracht: formuleren van beleidsvoorstellen een ondersteunende opdracht: ontwikkelen van instrumenten Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – schoolloopbanen en thema’s Algemene vergadering, 26 februari 2018

Situering in Vlaanderen: werkingsgebied LOP Sint-Niklaas-Temse Algemene vergadering, 26 februari 2018

Situering in de provincie Oost-Vlaanderen Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – schoolloopbanen en thema’s Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie bevolking Sint-Niklaas van 1995 tot 2016 + prognose 2025 en 2030 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie bevolking Temse van 2006 tot 2016 + raming 2020, 2025 en 2030 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Bevolkingsdichtheid Sint-Niklaas per statistische sector op 01/01/2016 Vaststelling: Algemene vergadering, 26 februari 2018

Bevolkingsdichtheid Temse per statistische sector op 01/01/2016 Vaststelling: Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie aantal huishoudens Sint-Niklaas (2008 – 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie aantal huishoudens Temse (2008 – 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Gemiddelde grootte huishoudens Sint-Niklaas (2008 – 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Gemiddelde grootte huishoudens Temse (2008 – 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Verhouding Belg en niet-Belg bij geboorte Sint-Niklaas (2007-2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Verhouding Belg en niet-Belg bij geboorte Temse (2007-2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vreemde nationaliteiten in Sint-Niklaas (toestand 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vreemde nationaliteiten in Temse (toestand 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Aantal inburgeraars Sint-Niklaas (2010 - 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Aantal inburgeraars Temse (2010 - 2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding van de scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – schoolloopbanen en thema’s Algemene vergadering, 26 februari 2018

Aantal geboorten in kansarme gezinnen in Sint-Niklaas (2012 – 2015) Verhoudingen 1 op 7,25 1 op 6,17 1 op 5,98 1 op 5,57 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Aantal geboorten in kansarme gezinnen in Temse (2012 – 2015) Verhoudingen 1 op 10,72 1 op 8,94 1 op 6,98 1 op 5,91 Algemene vergadering, 26 februari 2018

Geboortes in kansarme gezinnen Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Sint-Niklaas - Kind en Gezin Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Temse - Kind en Gezin Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Sint-Niklaas - Kind en Gezin Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Temse - Kind en Gezin Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Sint-Niklaas - Kind en Gezin Criteria Inkomen Arbeid Opleiding Huisvesting Stimulatieniveau Gezondheid Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Temse - Kind en Gezin Criteria Inkomen Arbeid Opleiding Huisvesting Stimulatieniveau Gezondheid Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Sint-Niklaas - Kind en Gezin Criteria Inkomen Arbeid Opleiding Huisvesting Stimulatieniveau Gezondheid Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Temse - Kind en Gezin Criteria Inkomen Arbeid Opleiding Huisvesting Stimulatieniveau Gezondheid Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Sint-Niklaas - Kind en Gezin Criteria Inkomen Arbeid Opleiding Huisvesting Stimulatieniveau Gezondheid Algemene vergadering, 26 februari 2018

Kansarmoede-index Temse - Kind en Gezin Criteria Inkomen Arbeid Opleiding Huisvesting Stimulatieniveau Gezondheid Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding van de scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – schoolloopbanen en thema’s Algemene vergadering, 26 februari 2018

Situering van de scholen voor secundair onderwijs (2016-2017) Sint-Niklaas: 18 scholen (administratieve entiteiten) 28 vestigingsplaatsen Temse: 1 school 1 vestigingsplaats Algemene vergadering, 26 februari 2018

Aanbod van de scholen voor secundair onderwijs (2017-2018)* * = fysieke scholen Onderwijsvorm Sint-Niklaas Temse Algemeen 12 scholen 1 school GSO ASO 7 scholen BSO 8 scholen KSO 2 scholen Geen TSO DBSO (CLW) BuSO OKAN 3 scholen HBO Algemene vergadering, 26 februari 2018

Sint-Niklaas, School Enrolment Rate (SER) De school enrolment rate meet de mate van participatie van jongeren aan het (middelbaar) onderwijs binnen een regio. Concreet gaat het om de verhouding van het aantal schoolgaande jongeren tot de totale schoolbevolking van dezelfde leeftijd binnen een regio. Scores > 100 wijzen erop dat jongeren uit de omgeving in de betreffende stad school lopen. Sint-Niklaas: SER = gemiddeld 217 voor het totaal van 12- tot 18-jarigen Temse: SER = gemiddeld 11,61 voor het totaal van 12- tot 18-jarigen De opdeling volgens leeftijd leert ons dat de SER stijgt naarmate de leerlingen ouder worden. Besluit: Sint-Niklaas oefent een belangrijke aantrekkingskracht uit op de schoolgaande jeugd uit de omliggende gebieden. Meer dan de helft van de leerlingen in het secundair onderwijs in Sint-Niklaas woont in andere gemeenten. Slechts 1 op 9 secundaire leerlingen woonachtig in Temse loopt school in Temse. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie SER voor de fusiegemeenten Sint-Niklaas en Temse (2010-2011-2016-2017) Vaststelling: De regio Sint-Niklaas is een belangrijke onderwijsregio. Het belang ervan neemt nog ieder jaar toe. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Woonplaats = schoolplaats in Sint-Niklaas (2010-2011 – 2016-2017) Vaststelling: De regio Sint-Niklaas is een belangrijke onderwijsregio. Het belang ervan neemt nog ieder jaar toe. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Woonplaats = schoolplaats in Temse (2010-2011 – 2016-2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

In- en uitstroom gewoon secundair onderwijs Sint-Niklaas (15-16 – 16-17) Instroom Uitstroom 16-17 15-16 1 Temse 1172 1170 Beveren 188 185 2 Sint-Gillis-Waas 1076 1102 Lokeren 125 119 3 830 895 Gent 57 69 4 Stekene 725 748 21 29 5 Waasmunster 470 473 22 23 6 Kruibeke 330 309 Dendermonde 7 Hamme 318 339 15 8 283 298 Melle 14 13 9 Bornem 118 127 10 Moerbeke 105 109 Wetteren Algemene vergadering, 26 februari 2018

In- en uitstroom buitengewoon secundair onderwijs Sint-Niklaas (15-16 – 16-17) Instroom Uitstroom 16-17 15-16 1 Beveren 106 111 Lokeren 40 35 2 Sint-Gillis-Waas 50 54 Gent 30 3 Temse 55 53 Lovendegem 4 Stekene 38 34 Wetteren 5 Kruibeke 24 29 6 25 27 7 Zwijndrecht 31 Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding van de scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – opvolging schoolloopbanen Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie totaal aantal leerlingen in SO in het LOP Sint-Niklaas-Temse (absoluut) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie en verdeling schoolpopulatie LOP/SO Sint-Niklaas en Temse Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie en verdeling schoolpopulatie per onderwijskoepel Algemene vergadering, 26 februari 2018

Verdeling schoolpopulatie per onderwijsvorm – absoluut (situatie 2016-2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Verdeling schoolpopulatie per onderwijsvorm – procentueel (situatie 2016-2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Verdeling schoolpopulatie per onderwijsvorm – absoluut (situatie 2016-2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in de A-stroom Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in de B-stroom, regio Sint-Niklaas-Temse Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in ASO (2de graad en 3de graad) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in BSO (2de graad en 3de graad) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in KSO (2de graad en 3de graad) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in TSO (2de graad en 3de graad) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal leerlingen in het deeltijds onderwijs Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie aantal leerlingen in het buitengewoon secundair onderwijs Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie aantal leerlingen BuBaO en BuSO, regio Sint-Niklaas (01-02/16-17) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Evolutie van het aantal anderstalige nieuwkomers (ATNK) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Nationaliteiten bij anderstalige nieuwkomers (ATNK) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Leeftijdsverdeling bij anderstalige nieuwkomers (ATNK) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Leeftijdsverdeling bij anderstalige nieuwkomers (ATNK) Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding van de scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – schoolloopbanen en thema’s Algemene vergadering, 26 februari 2018

Definitie indicatorleerling Indicatorleerlingen zijn leerlingen die aan één of meer van de indicatoren beantwoorden. De indicatoren die in aanmerking komen zijn: Opleidingsniveau van de moeder (OM) Rechthebbend op een schooltoelage (ST) Het percentage indicatorleerlingen is bepalend voor de berekening van de relatieve aanwezigheid (RA). De RA is bepalend voor het inschrijvingsbeleid. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Definitie GOK-leerling GOK-leerlingen zijn leerlingen die aan één of meerdere van de indicatoren beantwoorden, met dien verstande dat de indicator “onderwijstaal is anders dan de thuistaal” enkel gewogen wordt in combinatie met een andere indicator. Indicatoren die in aanmerking komen zijn: Trekkende bevolking (TB) Opleidingsniveau van de moeder (OM) Thuisloos (TL) Rechthebbend op een schooltoelage (ST) De onderwijstaal is niet de thuistaal (TNN) Het percentage GOK-leerlingen is bepalend voor de berekening van het volume van het geïntegreerd ondersteuningsaanbod. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Berekening van de relatieve aanwezigheid (RA) - inschrijvingsbeleid ((totaal aantal indicatorleerlingen : totaal aantal leerlingen) x 100) + 10 percent Berekening RA in het volledige werkingsgebied van het LOP (01/02/2017): Aantal indicatorleerlingen in het volledige werkingsgebied = 4240 Totaal aantal leerlingen in het volledige werkingsgebied = 10257 Berekeningsresultaat: ((4240 : 10257) x 100) = 41,34 (RA totale schoolpopulatie) Berekening RA voor het eerste jaar binnen het werkingsgebied van het LOP (01/02/2017): Aantal indicatorleerlingen in het eerste jaar = 593 Totaal aantal leerlingen in het werkingsgebied = 1466 ((593 : 1466) x 100) = 40,45 (RA 1A en 1B) ((420 : 1228) x 100) = 34,20 (RA 1A) ((173 : 238) x 100) = 72,69 (RA 1B) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Relatieve aanwezigheid – indicatoren 1A en 1B (01/02/2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Relatieve aanwezigheid – indicatoren alle leerjaren (01/02/2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

GOK-indicatoren voor de totale schoolpopulatie (01/02/2012) Algemene vergadering, 26 februari 2018

1. Situering van het werkingsgebied 2. Demografie 3. Kansarmoede 4. Onderwijs – spreiding van de scholen 5. Onderwijs – kenmerken schoolbevolking 6. Onderwijs – GOK-informatie 7. Onderwijs – schoolloopbanen en thema’s Algemene vergadering, 26 februari 2018

Behaalde studiebewijzen (schooljaar 2015-2016) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Schoolse vorderingen Sint-Niklaas (2012-2013 tot en met 2016-2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Schoolse vorderingen Temse (2012-2013 tot en met 2016-2017) Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vroegtijdige schoolverlaters Themagerichte omgevingsanalyse Algemene vergadering, 26 februari 2018

De „kwalificaties‟ in kwestie zijn: Definities Elke jongere die aan een loopbaan in het basis- of secundair onderwijs begint vóór of tijdens het kalenderjaar van zijn/haar zeventiende verjaardag, wordt nadien één keer als „schoolverlater‟ geregistreerd. Behaalt de leerling een (eerste) kwalificatie zonder die loopbaan onderbroken te hebben dan wordt hij op dat moment een „gekwalificeerde schoolverlater‟. Bij een eerste onderbreking van de loopbaan zonder dat de leerling een kwalificatie op zak heeft, wordt hij geteld als een „vroege schoolverlater‟. De „kwalificaties‟ in kwestie zijn: een diploma van secundair onderwijs een studiegetuigschrift van het 6de leerjaar van het voltijds gewoon beroepsonderwijs, een kwalificatiegetuigschrift van het buitengewoon beroepsonderwijs, een certificaat van het deeltijds beroepsonderwijs een getuigschrift van een met succes afgewerkt leercontract. Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vroegtijdig schoolverlaten per onderwijsvorm en fusiegemeente vestigingsplaats Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vroegtijdig schoolverlaten per onderwijsvorm en fusiegemeente woonplaats Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vroegtijdig schoolverlaten en geslacht per fusiegemeente vestigingsplaats Algemene vergadering, 26 februari 2018

Vroegtijdig schoolverlaten en geslacht per fusiegemeente woonplaats Algemene vergadering, 26 februari 2018

Themagerichte omgevingsanalyse Spijbelen Themagerichte omgevingsanalyse Algemene vergadering, 26 februari 2018

Bedankt voor uw aandacht Bronnen: AGODI Provincie Oost-Vlaanderen, dienst Sociale Planning Eigen archief Algemene vergadering, 26 februari 2018

Varia, vragen en mededelingen Algemene vergadering, 26 februari 2018