Stap 1 Stap 10 Stap 2 Stap 9 Stap 3 Stap 8 Stap 4 Stap 7 Stap 5 Stap 6

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Binnen een VPG-setting
Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
De gezondste gemeente Bouwstenen: samen op weg
Prof. Dr. Michel Walrave, K.U.Leuven, Dept Communicatiewetenschappen
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Het is spannend en dat mag
Titel van de presentatie2 Wanneer start 2e spoor? Als werkgever en werknemer constateren dat herplaatsing bij eigen werkgever nu of binnen afzienbare.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Introductie workshop 1.
2e invalshoek: vrije wil als zelfverwerkelijking
© Stratix 2007 Overview Plan van Aanpak Vraagbundeling voor de realisatie van municipal wireless [in het nederlands]
Intervisie.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Ronde tafel Workshop Ronde tafel 1 april Doel workshop Andere perspectieven horen Problemen oplossen.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
PGO! In PGO ligt het accent op het zelf doen, je gaat actief aan de slag met vragen uit een beroep, je bestudeert praktijksituaties en leerstof die daar.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Hfdst 30 Bestuurlijke boete Blz Bestuurlijke boete De bestuurlijke boete kan door een daartoe bevoegde overheidsdienst zonder tussenkomst van.
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Seculariseer uw school! 20 tips Hoe de katholieke identiteit van uw school zéker verloren laten gaan? “Ironie is de hoogste vorm van ernst.” (S. Kierkegaard)
Actiegroep ‘Bemiddeling en Selectie’ Begeleiding: Ann De Cuyper en Luc Henau.
Gegevensuitwisseling en screening in de praktijk
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Cases Kamprechter  4 groepen: personen  Iedere groep max. 4 cases  Oorzaak van situatie is niet belangrijk  Doel: discussie over mogelijke oplossing.
Studieloopbaancoaching
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken.
Discussie aan de hand van stellingen. Stelling De kracht van Zuid-Limburg en met name van het zo te noemen Kerngebied ligt in de landschappelijke kwaliteit.
Anders kijken, anders doen
Duurzaamheid in Gennep
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
De gemiddelde leerling…
A WERKEN MET EEN TEKSTPLAN: HOE EN WAAROM? Annemarie van der Zeeuw 1.
Onderhouden bestratingen
Reflecteren even pas op de plaats
Brabant, vernieuwt samen
Behavior Based Safety Warehousing
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Didactische structuren
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
Betoog.
Methoden om te werken aan continue verbetering
TAALVERZORGING STIJL B2: duidelijk en helder taalgebruik.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Aan de slag met de Naam/school - Datum -.
Intervisie.
BLOCKBUSTERS MAKING THE MAGIC BlockBusters daagt de deelnemers uit om hun bedrijfsboodschap in een dynamische en duidelijke film trailer te vertalen.
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Transcript van de presentatie:

Stap 1 Stap 10 Stap 2 Stap 9 Stap 3 Stap 8 Stap 4 Stap 7 Stap 5 Stap 6 De probleemeigenaar schetst kort de situatie. Stap 10 Gezamenlijk wordt een concrete actie bedacht voor de probleemeigenaar. Stap 2 Deelnemers formuleren max. 3 vragen gericht op het duidelijk krijgen van het probleem, iedere deelnemer schrijft de vragen op de flip over. De probleemeigenaar antwoordt niet, geen discussie. Stap 9 Plenair bespreken en op de flip over vastleggen. Door welke krachten blijft het probleem bestaan? Stap 3 De probleemeigenaar typeert de vragen door warm/neutraal/koud. Geen discussie. Stap 8 De probleemeigenaar schrijft op de flip: het probleem is ... Geen discussie. Stap 4 De probleemeigenaar beantwoordt de vragen. Geen discussie. Stap 7 Probleemeigenaar scoort warm/neutraal/koud. Welke probleembeschrijving beschrijft de kern van het probleem? Stap 5 Iedere deelnemer stelt open vragen De probleemeigenaar antwoordt meteen. Stap 6 Iedereen behalve de probleemeigenaar schrijft op de flip: het probleem is ... Geen discussie.