Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoekend en Ontwerpend Leren in het Basisonderwijs
Advertisements

(Hoog)begaafde kinderen uitdagen met de Techniek Torens
ICT-rijk leren … ? Mediawijs?. WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? •Input •Uitwisselen •Voorbereiden 26 november •…
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
4. uitvoeren, monitoren en testen
Eurekagroep: onderwijs aan begaafde kinderen
Het Nederlandse onderwijs:
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Glijbanen Een les onderzoekend leren voor
28 januari 2010 Ouderavond Schiedam
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
ICT minor 2 Lisette de Groot juni 2010.
Medmec08 – Engagement Virtual Democracy Zomer 2010 – Les 5 Roelof de Vries r.n.de.vries [at] hro.nl.
Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Welkom in groep 4.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Resultaten onderzoek op het Twents Carmel College Magda Bruin Taaltuin twente en de inzet van Muiswerk.
Academie voor algemene beeldende
De rol van docenten in onderzoekende didactiek
Kennismaken met schermen
D.K.L. Differentiatie Keuze Lessen Passie als Kompas.
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
harde feiten: schelpen in de klas
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
De verschillende vormen van onderwijs Peuters Kleuters Basisschool Voortgezet onderwijs Beroeps onderwijs.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Pedagogische theorieën
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 8 Hafida El- Gharbaoui.
Wjk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
I NFORMATIEAVOND P ROJECTGROEP. D OELEN VAN DE AVOND : Aan het eind van de avond weet u: Wie de begeleiders van de projectgroep zijn Vanuit welke theorie.
Als je op je hoofd staat, krijgen je voeten helemaal geen bloed Je hersenen krijgen teveel bloed Je hart zal harder moeten pompen Het maakt niets uit voor.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Geneeskunde. Wat is een wetenschapper? ? Kwalitatief onderzoek Vragen die beginnen met Waarom, Welke, … Oriënteren kennis Kwantitatief onderzoek Vragen.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
S AMEN ZORGEN ; TRAINING VOOR ( ZORG ) PROFESSIONALS.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
Programmeren met kinderen
Werkveldbijeenkomst: De Zorg-opleidingen in een ‘nieuw jasje’
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
Pedagogisch werk KD 2016.
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Taak 5 Tessa Mosselman.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis

Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Onderzoekend en Ontwerpend leren
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Stuiterles.
Cijferloos lesgeven bij talen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie Onderzoekend leren Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie

Het onderzoek Hoe kan ik ‘op basisschool De Ark’ IPC gebruiken om de woordenschat van de kinderen te verbreden. Hoe ga ik dit proberen te stimuleren en inzetten in mijn lessen?

onderwijs principes

In de praktijk Confronteren Verkennen Onderzoek opzetten Onderzoek uitvoeren Concluderen Presenteren Verdiepen en verbreden

conclusie Onderzoek cirkel Confronteren presenteren

Feedback formulier Bedankt voor jullie aanwezigheid