Eindproject informatica

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
informatica keuzevak in 4- en 5-havo
Advertisements

informatica keuzevak in 5- en 6-vwo
Bouw je eigen website met gratis software Je eigen website bouwen  Waarom?  Eigen zaak (  Vereniging (
Informatica als keuzevak
Op het Zuyderzee College
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
Hoe kan ik naar zo’n ding kijken?
Auteursomgeving voor Digitale Componenten
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Research & Development 1 Tom Heskes, Erik Barendsen, Peter Lucas Voorjaar 2007.
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
1 4 aug 2005 KC Software Engineering. 2 4 aug 2005 Programma Inleiding Enquête Methodes Tools Discussie Diner Workshop.
Tekenen Kijk om je heen. Je komt het overal tegen!
PHP & MYSQL LES 04 CMS: BEST PRACTICE. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Leerlingen ontwikkelen apps
Dankzij Java 8 en lambda's productiever ontwerpen en coderen TETRA project proposal 2015.
Eindproject informatica
.NET-productiviteit verhogen met een gepast gebruikt van lambda's en F# TETRA project proposal 2015.
Win XP alternatieven Nieuwe Laptop of PC Win 8 installeren op oude computer Tablet of i-pad Apple Macintosh Blijven werken met Win XP Linux.
Keuzevak in de Tweede Fase HAVO en VWO
I & I conferentie 21 november 2007 Michel van Ast Hans Reinders.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleidingen Technische Informatica en Media en Kennistechnologie TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Programmeren.
1 Op het Zuyderzee College Informatica. 2 Informatica Wat is het niet ? Wat is het niet ? Wat is het wel ? Wat is het wel ? Is informatica wel iets voor.
Over Raspberry PI Wat is een Raspberry Wat kun je er mee
1 Software Engineering EINDPROJECT INFORMATICA. SOFTWARE ENGINEERING 2 Managen van grotere softwareprojecten Onstaan uit noodzaak: betrouwbare software.
Welkom Voorstellingen: TEC Coördinator, TEC leerlingen leerjaar 1 Verschil tussen brugklas-TEC en reguliere brugklas? Inhoud lesprogramma TEC klas Wat.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 5 analoge input en motoren.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Turing deel 2 Hoofdstuk 8 Programmeren met Java Objectgeoriënteerd programmeren, klasse Applet, variabelen (primitieve typen en referentie typen), arrays.
I NFORMATICA, IETS VOOR JOU ? Kies bewust Voorlichting HAVO-VWO Juf Greijmans.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Emulatie vs virtualisatie Docent: Schooljaar:. Emulatie vs virtualisatie Simulatie.
Inhoud: -Onderzoeksvraag -Ontwerpeisen -Introductie over interfaces -Communicatie -Bouwstenen -Software -Dat bestaat toch al? -Doel TI-NTERFACE.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Eindproject informatica
Welkom bij de presentatie van de Cube of Life, gemaakt door Team Z.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Programmeren.
Software Development fundamentals
Technisch schrijven 18 november 2016.
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
‘Business at the speed of change’
Technisch schrijven 21 november 2016.
Technisch schrijven september 2017.
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
NLT in de onderbouw 1 Het idee om NLT te gaan geven in de onderbouw
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Eindproject informatica
Welke “wiskundes” zijn er?
ICT ICT & MEDIADESIGN INFORMATICA
By Dionne, Nadia en Danielle
Welke “wiskundes” zijn er?
Fysica experimenten met de phone Ivo Janssens.
Big Data.
HAVO 4 & 5 VWO 5 & 6 Examenblad Natuur & Techniek profiel Schoolexamen
Big Data.
Talentklas Science klas 1.
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Software Development fundamentals
Chromecast Door Google.
<naam bedrijf> & <naam school>
Netwerken & Internet 1.
Talentklas Science klas 1.
Transcript van de presentatie:

Eindproject informatica Ideeën en mogelijke onderwerpen/richtingen

Technische beperkingen Voordat we de mogelijkheden bespreken: eerst even dit: De benodigde tools en hard- en software zijn erg afhankelijk van je onderwerpkeuze. Houd dat in je achterhoofd! Er kan van aardig wat op de school PC’s, maar zeker niet alles: 3D engines of andere veeleisende software?  Eigen hardware aanleveren/meenemen Speciale tools nodig?  portable versies of eigen hardware Wt heeft beschikbaar in 207: Basic laptops waar je zelf software op kunt installeren Raspberry Pi en Arduino spullen

Keuze Voor het project kun je o.a. kiezen uit: Simulatie of Gamedesign Dynamische website met Php/MySQL/Javascript/etc. Bouwen van een nuttige Android of iOS app Electrotechniek: Arduino of Raspberry Pi From NAND to Tetris (Fundamentele informatica) Eventueel eigen idee (in overleg met Wt uiteraard) ±13 weken -> ± 32 lessen Lessen + thuiswerk = 60 SLU per persoon SE valentie 6 (= 3x een normale PO)

Gamedesign / Simulatie Bouw een game of liever nog een interessante simulatie Kies een geschikte programmeertaal/omgeving: (Python/Pygame, UDK/Unity (3D), Webgame met Javascript …) Denk eens aan: Evolutieprogrammeren (zie bijvoorbeeld: Boxcar2D) Simulatie (met Netlogo of Processing kun je toffe dingen doen) Schrijf een AI of andere MOD voor een bestaande game ...

Php / Mysql ( / JavaScript / jQUERY / … ) Dynamische website gekoppeld aan SQL database Volledig “met de hand” te bouwen. Zelf php taal leren Denk aan bijv: Forum Rating/reviewsite Browsergame …

App ontwikkeling Ontwerpen van een nuttige Android of iOS app iOS (Objective C of Swift) vereist Apple hard- en software: zelf regelen! Android (Java) kan op laptops 207 Testdevices: zelf regelen Denk aan: Game of grafische simulatie (libgdx is tof voor android) Handige app voor gebruik in school (open dag bijvoorbeeld) ...

Electrotechniek: Arduino of Raspberry Pi Combinatie van “programmeren en solderen” Arduino’s en Raspberry Pi’s + basis componenten beschikbaar Denk aan: Robotica (bouw je eigen drone die Pokémon kan vangen?) Domotica (automatiseer je huis / kamer) Random coole projecten ter inspiratie

From nand to tetris Fundamentele informatica. Niveau: 1e jaar universiteit (Harvard) Bouw een (virtuele) computer vanaf de grond af op en programmeer een tetris game ervoor Logische poorten -> Hardware -> Machinetaal -> Hogere programmeertaal -> Operating system -> Software Uitdaging voor de echte Informatica held -> (een 10 mee te halen) Zelfstudie!

Digitaal Kunstwerk Kunst en informatica zijn ook een toffe combinatie en bieden veel ruimte voor creativiteit: Computeranimatie (Blender) voor het SGDB Filmgala Interactief kunstwerk voor in de aula met sensoren waar je interactie mee kunt hebben Visualisatie van muziek Duik eens in wat ideeën

Eigen idee Eigen ideeën voor de invulling zijn uiteraard welkom Informatica gerelateerd Qua diepgang en omvang vergelijkbaar met andere keuzes. Zelfde ontwerpcyclus (Agile) Zelfstandigheid vereist: Wt heeft niet overal verstand van… 