Argessie Les 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Advertisements

AD(H)D.
Technieken 3: de-escaleren
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Intensive care In de geestelijke gezondheidszorg
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Hoe word ik uitgenodigd voor een gesprek?
Indien je vóór mij zou sterven,
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
GO/NOGO RAPPORTERING Bij uitwerking van eender welke opdrachten.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Belang van gehechtheid
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Suïcidegevaar en onvrijwillige opname
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Gedragsveranderingen bij dementie
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Workshop klassenmanagement
Les voor ♀ Seksueel grensoverschrijdend gedrag. Seksueel grensoverschrijdend gedrag ♀ Doelen Aan het einde van de les weten jullie: dat er verschillende.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Orde houden in de klas.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Sociale Hygiëne Les 3.
Omgaan met agressie Klinische les 6 mei 2003
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Ouderavond Bs de Ratel Sigrid Bokkers Erno Mijland
Operatieassistentie Les 5. Wat moet je kennen/kunnen? Afspraak inplannen en informeren eigenaar Ontvangst van de patiënt en de eigenaar Voorbereiding.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Floor, Nathalie, Chantal en Jill
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Algemene PREVENTIE & VOORLICHTING
Zelfredzaamheid en zelfmanagement
Communicatie 7e les.
Aantekeningen maken en navertellen
Communicatie 6e les.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Kwaliteitszorg
Britt Koopman Chanel Ebhulu
Loopbaan en burgerschap les 2
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Schoolgroepbijeenkomst
Agressie op de werkvloer
Agressie door honden. Agressie door honden Enkele oorzaken van agressie bij honden Agressie is communicatie voor hond Reactie op prikkel of trigger.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Methodieken Les 4 “methodiek voor wijkgericht werken en crisisinterventies” Thema 10.3 en 10.4.
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Kwaliteitzorg Les 5.
Communicatie 7e les.
Diversiteit en integratie
Loopbaan en burgerschap les 3
gesprekstechnieken Les 2
Wijze les: ‘Houd niet alles voor jezelf, delen is beter’
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Kritiek geven en krijgen
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Wat gebeurt er als een virus je lichaam binnendringt?
Transcript van de presentatie:

Argessie Les 4

Lesprogramma 3 vormen van agressieve gedragingen Interventies Risicofactoren

Interventies en Risicofactoren 3 agressieve gedragingen: 1. Geagiteerd 2. Dreigend 3. Gewelddadig

1 . Geagiteerd gedrag

Dreigend gedrag

Gewelddadig gedrag

Opdracht 1 Agitatie Beantwoord de volgende vraag: Wat kan ik als professional doen op het moment dat iemand geagiteerd is? Zodat het niet verder escaleert. Vorm tweetallen en beschrijf wat jij zou doen als iemand geagiteerd gedrag laat zien.

Geagiteerd gedrag: - Gedrag benoemen - Luisteren - Zelf rustig blijven - Stap naar achter - Vragen om iets te laten (let wel op hoe je iets zegt) - Bevragen (wat is er aan de hand) - Samen wandelen - Zelf oplassen - Humor - Ventileren - Begrip - Troosten - Medicatie

Opdracht 2 Dreigend gedrag Wat kan ik als professional doen op het moment dat iemand geagiteerd is? Zodat het niet verder escaleert. Vorm tweetallen en beschrijf wat jij zou doen als iemand geagiteerd gedrag laat zien.

2 Dreigend gedrag - Negeren - Assistentie vragen - Waarschuwen (consequenties) - Uit de situatie gaan - Anderen weg sturen - Confronteren - begrenzen, KORT / DUIDELIJK / IK VORM

Risicofactoren Wat zijn Risicofactoren? Noem voorbeelden van risicofactoren

De risicofactoren zijn: - Afd. cultuur, - Regels, te veel/weinig, - Gedwongen opname - Middelen gebruik, - Cognitieve vermogens, - Samenstelling van de patiënten groep, - Deskundigheid, - Voorzieningen, - Werkdruk, - Samenwerking, - Onvoldoende medicatie, - Onvoldoende info.

Je kan nog zoveel doen aan preventie en interventies, maar als de risicofactoren groot zijn blijft het onveilig en komen er incidenten zich voor doen.