Zelfevaluatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

MR Vlinderbos jaarverslag 2012 – Wij zijn de MR! Oudergeleding:  ………….contactpersoon Ouderraad  Hans Waldercontactpersoon Bestuur  Yolande Bakker.
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Jaarplanning decanaat Mavo-tl 3
Begeleid zelfstandig leren
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Reflecties vanuit de praktijk van de Vereniging Ons Tehuis
Netwerking & Organisatieontwikkeling
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Monitoring en Evaluatie opbrengstgericht LEA-beleid
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
Ethiek van de informatica in het secundair onderwijs
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Gedragsgericht interviewen bij werving en selectie van nieuwe medewerkers Annelies Poppe Charlotte De.
Workshop doelgerichte communicatie Prof. Van Yperen NLP als filosofie en basis van dialoog Thuisbegeleidings- dienst Golfbreker als experiment en ervaring.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
GECOMBINEERD ONDERWIJS
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Workshop Fondsen werven
Kwaliteitszorg…. U een zorg?
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Aanvullende subsidiëring gecombineerd onderwijs Wie zijn wij Volwassenenonderwijs Kisp Schaalvergroting centra in Oost-Vlaanderen cvo Kisp.
Advisering gecombineerd onderwijs Een blik achter de schermen 5 maart 2015.
Kwaliteitszorg in archieven
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Pleegzorg voor volwassenen in Vlaams- Brabant en Brussel Info en aanmeldingen: tel/ 016/
Ouderportaal. Ouderbetrokkenheid – Het ouderportaal als middel en niet als doel.
Evaluatie Cursus.
‘Een heel onderzoek in 90 minuten. Kan dat?’
Academische Werkplaats Jeugdgezondheidszorg Noord-Holland Kortlopend project : gemeente Graft de Rijp : Onderzoek naar de kleutercontactmomenten in de.
Functionerings- gesprekken 2012 MCOpa 18 januari 2012.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Evalueren ZESC 2016 Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Tevredenheidsonderzoek 2017
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
12 september 2016 Marielle Stel – Opleidingsdirecteur Psychologie UT
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Evaluatie in CMW & LDE.
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
Digitaal spreekuur ‘Werken met een kwaliteitscyclus binnen het VSV’
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
GOK-NWD 4 Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted (A. Einstein) GOK-NWD.
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Zelfevaluatie GOK.
AV 23 oktober 2013 LOP Antwerpen basisonderwijs
Op zoek naar de Meerwaarde van het samenwerkingsverband
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Team charter Instrument.
Onderzoeksproject Service’
WELKOM Mezelf voorstellen.
Transcript van de presentatie:

Zelfevaluatie

Kwaliteit Wij vinden zelf dat gebruikers recht hebben op een kwalitatief goede begeleiding. Daarom willen wij ons zelf vragen stellen of we al dan niet goed bezig zijn. Niet vrijblijvend: kwaliteitsdecreet van 4 februari 2011, zegt ook iets over ‘zelfevaluatie’.

Afdeling 2. - Zelfevaluatie Art. 47. De zelfevaluatie die de voorziening uitvoert, bevat minstens : 1° een evaluatie van de gebruikersgerichte processen; 2° een evaluatie van de organisatiegerichte processen en ingezette middelen. Die zelfevaluatie gebeurt in samenspraak met de gebruikers en de medewerkers. Bij de evaluatie, vermeld in punt 1° en 2°, wordt in het bijzonder aandacht geschonken aan de doeltreffendheid en doelmatigheid van de processen. Onder doeltreffendheid wordt verstaan, de mate waarin de doelstellingen gerealiseerd worden. Onder doelmatigheid wordt verstaan, de mate waarin de resultaten zich verhouden tot de middelen. Met middelen worden onder meer bedoeld : personeel, financiën, gebouwen en inrichting, uitrusting, technieken en methoden.

Art. 48. Bij elk van de evaluaties, vermeld in artikel 47, worden de vijf stappen die omschreven worden in artikel 5, § 3, tweede lid, 1° tot en met 5°, van het decreet van 17 oktober 2003 doorlopen, telkens gedurende een periode van maximaal vijf jaar.

Art. 48. Bij elk van de evaluaties, vermeld in artikel 47, worden de vijf stappen die omschreven worden in artikel 5, § 3, tweede lid, 1° tot en met 5°, van het decreet van 17 oktober 2003 doorlopen, telkens gedurende een periode van maximaal vijf jaar. 1 gegevens verzamelen 2 doelstellingen formuleren 3 stappenplan opmaken 4 evalueren 5 acties wanneer doelstelling niet bereikt is.

Methodieken in BC Spermalie –Het Anker Zelfevaluatie in het teamoverleg Interne audits; Tevredenheidsbevraging gebruikers; Tevredenheidsbevraging ouders/vertegenwoordigers; Tevredenheidsbevraging medewerkers; Bijzondere zelf evaluatieve projecten (Dialoogdag); Systematische evaluatie van procedures in het kwaliteitshandboek; Systematiek van het verzamelen van signalen van (on)tevredenheid; Overleg met de stakeholders van de organisatie; Benchmarking: cijfermatig vergelijken.

Signalen van (on)tevredenheid Gegevens verzamelen: registratie Doelstellingen uit overzicht

Signalen van (on)tevredenheid

Signalen van (on)tevredenheid

Overzicht van de input van signalen (O)TV

Overzicht van de input van signalen (O)TV

Overzicht van de input van signalen (O)TV

Overzicht van de input van signalen (O)TV Financieel: Onduidelijke factuur, geen specificatie Foute aanrekening Zorg: Fouten in de zorg Delen kamer zonder aankondiging Maaltijden: Portionering, vlees in saus, niet lekker. Communicatie: Situaties gescheiden ouders Communicatie school-zorg

Tevredenheidsbevraging gebruikers Op maat Kan extra aanvulling betekenen want bij de (on)tevredenheidsmetingen gaat het alleen om de frequentie. De zwaarte van de vermelde punten wordt niet weergegeven. Van open vragenlijst naar kwalificering

Tevredenheidsbevraging van ouders/gebruikers Verwerkbare methodiek: Papier, online invulformulier, ? Meningen, suggesties in Algemene Gebruikersraad: - per mail maar zeker ook de mogelijkheid ovorzien op papier - graag ook voorzien dat men kan antwoorden met cijfers, tekeningen, …

Tevredenheidsbevraging van ouders/gebruikers Welke onderwerpen? - communicatie: tussen ouders – gezinswerkers, begeleiders, …. : over de wijze (telefoon, gsm, mail, rechtstreeks gesprek, skype) als over de inhoud (informatie, vragen,….) - kwaliteit van zorg, kwaliteit van begeleiding - frequentie van de zorg - IDO bespreking: hoe hebben ouders dit ervaren? - dagbesteding bij de volwassenen - maaltijden - internet - vrije tijdsbesteding